Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-27, 20:09
  #1
Medlem
Worthless47s avatar
Tja!

Har ett WD 250 GB med ca 190 gb bilder från de senaste åren från alla semestrar etc....

Det funkar inte när jag kopplar in det i datorer, men i tvn så kan jag kolla alla bilder och videor, kan jag rädda filerna och spara över dom på datorn?

Mvh
Citera
2015-03-27, 20:53
  #2
Medlem
Hör du om disken spinner när du kopplar den i datorn?

Har du kollat under diskhanteraren om den syns där? Isf prova att ge den en ny enhetsbokstav.

Har du kollat om WD har nåt program som kanske känner av den?

Har du kollat om den finns under enhetshanteraren? Ser du den så prova att avinstallera den, dra ur den ur datorn och plugga in den igen.

En sista utväg är att man plockar ur disken från chassit och kopplar in den som en vanlig intern disk i datorn.
__________________
Senast redigerad av Hooligan-83 2015-03-27 kl. 21:01.
Citera
2015-03-28, 10:07
  #3
Medlem
Har det funkat förut att koppla den till datorn EFTER att den varit kopplad till TV?

Vissa TV krypterar (konverterar, formaterar eller nåt) USB diskar/minnen som kopplas till den så man inte längre kan se innehållet när de kopplas till datorn igen. Aldrig sett nått som funkade.

Om Hooligan-83 har rätt att något är trasig eller korrupt så finns det hopp.

Bruka du glömma använda "säker borttagning av hårdvara" innan du kopplar ur disken från datorn?
__________________
Senast redigerad av panpo98 2015-03-28 kl. 10:17.
Citera
2015-03-28, 16:47
  #4
Medlem
Worthless47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Har det funkat förut att koppla den till datorn EFTER att den varit kopplad till TV?

Vissa TV krypterar (konverterar, formaterar eller nåt) USB diskar/minnen som kopplas till den så man inte längre kan se innehållet när de kopplas till datorn igen. Aldrig sett nått som funkade.

Om Hooligan-83 har rätt att något är trasig eller korrupt så finns det hopp.

Bruka du glömma använda "säker borttagning av hårdvara" innan du kopplar ur disken från datorn?

Plötsligt funkade den inte i Datorn, så vi testade i tvn och bara där det funkar. Testade att försöka att få tillbaka filerna genom Reccuva, men endast hälften verkar gå att rädda. Resten går helt enkelt inte att öppna. Helkört??
Citera
2015-03-28, 20:05
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worthless47
Plötsligt funkade den inte i Datorn, så vi testade i tvn och bara där det funkar. Testade att försöka att få tillbaka filerna genom Reccuva, men endast hälften verkar gå att rädda. Resten går helt enkelt inte att öppna. Helkört??
Är du säker på att resten inte är saker som du kastat och som skrivits över redan?

Jag har aldrig använt Reccuva men räddnings/recovery program bruka vissa hur stor chansen är att få tillbaka filen. De som är 100% eller stor chans är de riktiga filerna medan de som är lägre är gammalt skräp man inte vill ha.

Vissa program räddar också mapparna så man inte behöver sitta och städa/sortera.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback