Jag knner inte till det sedan innan men lite googlande gav fljande lnk frn 2012 som har med detta att gra.
http://www.dn.se/insidan/teatern-gav...n-andra-chans/
*=a
Citat:
S*mir S*bri str p scenen nr pjsen 13dagsafton har premir. Att spela teater har hjlpt honom till ett nytt liv efter mnga r som grovt kriminell. Han har suttit i fngelse i sammanlagt tolv r. Men till slut knde S*mir S*bri att det var nog. Han bestmde sig fr att verge den kriminella karriren och prva ngot nytt. Teatern blev en viktig pusselbit i hans strvan att frsona sig med sitt tidigare liv.
Citat:
Han r uppvuxen i Stockholms frorter, frst i Norsborg i Botkyrka och sedan i Tensta. Frldrarna mamman kom frn Syrien och pappan frn Turkiet skilde sig nr han var nio r. Det blev brjan p en resa mellan barnhem, ungdomshem och familjehem.
Ngra r senare kunde han flytta hem till sin pappa. Men 1986, d var S*mir femton r, begick pappan ett grovt brott framfr gonen p honom och hans yngre bror.
S tvingade han mig att ta p mig brottet. Tv r senare erknde jag att jag ljugit, men jag fick ingen hjlp. P socialkontoret slog jag snder en massa mbler och hatet vxte inom mig, berttar Samir.
Citat:
Tv veckor innan S*mirs pappa dog frra ret erknde han fr frsta gngen att han gjort fel som tvingat S*mir att erknna ett brott han inte begtt.
En brda lmnade mina axlar. Nu knner jag mig fri igen.
Det hela ska ha skett 21/5 1986 i Tensta och inte i Kista.