Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-27, 21:17
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Tycker jag inte alls, är magen ok av lchf är det vad han ska fortsätta med.. alla tål inte mjölmat som pasta.<<då får man ändra kosten.

En man som är 176 lång och väger ca 57 kg är väll ändå inte normalt. Min bror som är 14 år väger 56kg och har en helt normal kropp och är runt 160 lång.
Citera
2015-03-27, 23:37
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutalSten
En man som är 176 lång och väger ca 57 kg är väll ändå inte normalt. Min bror som är 14 år väger 56kg och har en helt normal kropp och är runt 160 lång.

Klart det inte är normalt i en värld full av chipsätande fetton som göder sitt fett framför datorn.

Övervikt är ett stort samhällsproblem. Smala personer borde sluta gnälla (förutom i TS fall när det rör sig om magproblem och andra hälsobekymmer).
Citera
2015-03-28, 09:04
  #15
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBlanko
Klart det inte är normalt i en värld full av chipsätande fetton som göder sitt fett framför datorn.

Övervikt är ett stort samhällsproblem. Smala personer borde sluta gnälla (förutom i TS fall när det rör sig om magproblem och andra hälsobekymmer).
Vad gör du i tråden? Du verkar inte ha något att tillföra och din kompetens kan starkt ifrågasättas.

Till TS skulle jag rekommendera att återintroducera kolhydrater och se vad det är du inte tål.
Citera
2015-03-28, 11:45
  #16
Moderator
Brutes avatar
Ibland vore det önskvärt med krav på inscannat läkarintyg att bifoga för att få starta en tråd här.

7 års magproblem och undervikt och inte brytt sig om att få en diagnos. Suck.

Och en massa idiotråd som svar, att testa än det ena, än det andra vad man tål att äta.
Rådet är väl ganska givet. Sök hjälp för att få diagnos och rätt insatser innan det är för sent.

//Brute
Citera
2015-03-28, 15:23
  #17
Medlem
kames avatar
Har varit vid läkaren för länge sen. Dagens sjukvård är helt värdelös när det kommer till magproblem. Plus att magen är väldigt svår att sätta någon specifik diagnos på, därav har man gett de flesta "IBS"
Om du läser runt lite på diverse forum så finns det tusentals historier om hur olika människor fått diagnosen IBS med lika många olika symptom.

Börjat att fundera på om man kan testa sig fram lite mer fint. Har dock svårt att hitta någon konkret information om hur lång tid det tar för en måltid att passera tarmsystemet. Vissa säger ett dygn medan andra säger tre. Detta kan då bli missledande om jag blir dålig utav någonting och tror det är det jag åt dygnet innan, när det i själva verket är för 3 dygn sen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback