Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-27, 15:38
  #1
Medlem
mmas avatar
http://www.gd.se/gastrikland/gavle/a...er-pa-facebook

Vem är personen och vilken skola? Man får ju hoppas att hen INTE jobbar med barn. (Svenskalärare är personen i fråga inte iaf)

(Antar att man får sicksacka mellan fräcka inlägg från rasister här.. men hoppas nån vet)
2015-03-27, 15:38
  #2
Moderator
v50s avatar
Lite citat

Citat:
"Skicka hem fanskapet." Så uttrycker sig en man som arbetar på en skola med många invandrare i Gävle.
– Om det visar sig att det är han som har skrivit detta så får han gå på en gång, säger rektorn.

Den anställde har arbetsuppgifter på två skolor i Gävle. Han har arbetat en längre tid, men enligt rektorn är han aldrig ensam utan arbetar tillsammans med andra.

Tråden på Facebook handlar om ensamkommande flyktingbarn. I kommentarerna finns grovt rasistiska kommentarer, som skrivits från den anställdes konto.
2015-03-27, 15:39
  #3
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
http://www.gd.se/gastrikland/gavle/a...er-pa-facebook

Vem är personen och vilken skola? Man får ju hoppas att hen INTE jobbar med barn. (Svenskalärare är personen i fråga inte iaf)

(Antar att man får sicksacka mellan fräcka inlägg från rasister här.. men hoppas nån vet)

Det finns värre saker han kunde ha gjort jag menar dom som begår övergrepp mot barn på skolor då detta är ju ingenting att prata om då?
2015-03-27, 15:42
  #4
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkCat
Det finns värre saker han kunde ha gjort jag menar dom som begår övergrepp mot barn på skolor då detta är ju ingenting att prata om då?

Ett icke-argument.

Argument "Det finns alltid värre saker hen kunde gjort" kan man ALLTID komma dragandes med, men faktumet att det finns värre saker, tar inte bort nått från inlägget ovan.
2015-03-27, 15:43
  #5
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Ett icke-argument.

Argument "Det finns alltid värre saker hen kunde gjort" kan man ALLTID komma dragandes med, men faktumet att det finns värre saker, tar inte bort nått från inlägget ovan.
Det är inte okej att han skriver rasistiska kommentarerer men jag ville komma med min åsikt och säga att det finns ju faktiskt sjukt mycket värre saker än det här? Dagispedofilen gör en tråd om han?
2015-03-27, 15:44
  #6
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
http://www.gd.se/gastrikland/gavle/a...er-pa-facebook

Vem är personen och vilken skola? Man får ju hoppas att hen INTE jobbar med barn. (Svenskalärare är personen i fråga inte iaf)

(Antar att man får sicksacka mellan fräcka inlägg från rasister här.. men hoppas nån vet)
Med tanke på den briljanta stavningen och meningsuppbyggnaden så lär det ju vara någon hygientekniker eller liknande. Kanske någon som matar skolans vandrande pinnar?

Det kan omöjligt vara en lärare i alla fall. Är det en lärare så har han i alla fall gjort sitt för att det ska se ut som att kontot har blivit kapat.
2015-03-27, 15:44
  #7
Medlem
NovaOculuss avatar
Typiskt lågutbildat och svagsint slödder. Inga rasister i våra skolor! Är själv gift med en fantastisk tjej från Ghana, det gör ont i själen att läsa sånt här.

Skriver han lika dåligt privat så är det bara att jämföra stilen.
2015-03-27, 15:47
  #8
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkCat
Det är inte okej att han skriver rasistiska kommentarerer men jag ville komma med min åsikt och säga att det finns ju faktiskt sjukt mycket värre saker än det här? Dagispedofilen gör en tråd om han?

Klart det finns värre saker? Det är fortfarande helt ovidkommande. Nu är det just DETTA fall jag är intresserad av.

För övrigt om det är en dagispedofil i media finns garanterat en tråd redan.
2015-03-27, 15:49
  #9
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Är det en lärare så har han i alla fall gjort sitt för att det ska se ut som att kontot har blivit kapat.

Det kommer hen självklart hävda, det är ju iofs lätt för folk runt omkring honom och hans närhet att se om det är hen, dom lär ju vet hur bra stavningen är i vanliga fall.

Lär ju vara ganska tydligt om facebookkonto kommer fram, bara jämföra stavning med andra inlägg.
2015-03-27, 15:51
  #10
Medlem
Det vore intressant att läsa den aktuella tråden i sin helhet. Någon som vet om den står att finna någonstans?
2015-03-27, 15:53
  #11
Medlem
Någon som vet vilken skola?
2015-03-27, 17:24
  #12
Medlem
FashionMonsters avatar
Den anställde gör ett frustrerat intryck genom att utelämna skriftregler som komma och punkt-tecken.
Förutom i siffrorna som anger hur stora pengar som går till fyrabarnsfamiljer.

"som idag såg jag somalisk familj som bor vid oss 1 år har dom bott här vad såg jag nyaste volvo som kostar typ 485.000"
Fortsatt ganska lätt att förstå texten så jag ska inte klaga för hårt på den, tydliga onödiga påhopp däri som "pan lampa till time" och "fan skapet".

Huruvida den anställde är genuin skribent till kommentarerna återstår att se.
Citat:
Rektorn öppnar ändå för möjligheten att någon kapat mannens konto och skrivit i hans namn.
– I så fall gör vi en polisanmälan.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback