Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-30, 13:27
  #13
Avstängd
Shubnigurath.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KatrineGramaldi
Ja som rubriken lyder, hur ser vi egentligen på kriminella, något jag funderat över ett litet tag, så skriv på om hur ni ser på de kriminella

Kriminella är personer som återkommande begår grövre brott och åker in och ut på kåken. Allt som oftast finns missbruk med i bilden

Visst, dom har säkert haft det tråkigt när dom växte men det hjälper för fan inte att skylla på det hela livet. Tar er samman och skärp er för helvete

Kriminella som vet om att dom är förlorare, erkänner att deras liv är skit och att dom inte tillför samhället något utan endast är en belastning kan jag känna en vissa sympati för. Dock finns det ju en hel del kriminella som försöker visa en bild utåt i att det minsann är något att sträva efter, det liv dom lever. Riktiga jävla förlorare.

Tycker samhället behandlar dessa människor med silkesvantar i allt för hög utsträckning. Ge polisen mer befogenheter att klämma åt dessa svin, inför hårdare straff så att dom hålls borta från resten av samhället.
Citera
2015-03-31, 00:01
  #14
Medlem
Beror ju helt på, någon som röker lite gräs, laddar ner en film eller kanske kör lite fort ibland ser jag som vem som helst, någon som våldtäktsmördar en 8 åring är i mina ögon inte längre en människa.

Någon som begår ett brott som inte skadar någon annan ser jag inte som en brottsling ens.
Citera
2015-03-31, 00:02
  #15
Medlem
MiJes avatar
De är hjärtlösa typer
Citera
2015-03-31, 14:47
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickDangerous
Låt mig ställa en motfråga: Hur ser du på icke-kriminella?

Låt mig ställa ännu en motfråga: Vad är en kriminell?

Icke kriminella ser jag som lag lydiga

Kriminellt är väl det som strider mot lagarna, nu kanske inte att inte stanna över ett övergångs ställe osv. det är kanske inte kriminellt enligt mig
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback