Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-27, 15:54
  #25
Medlem
absinthiums avatar
Det är ju så att vikarier inte alltid är pedagoger utan man tar in arbetssökande som vikarier. Det kan ju vara ok men där finns ingen koll på vad vem det är och vad dem har gjort.

Sen det som du retrospective skrev att du är livrädd för vad som kan hända om barnen säger nåt som kan feltolkas. Vad kan det vara? Barn i förskoleålder pratar kiss, bajs, snippa och snopp. Det finns inte mycket dem kan säga som kan tolkas sexuellt om man inte är dum i huvudet. Så om du inte har peddotankar så slappna av.

Tyvärr är det så känsligt att om en person bara är misstänkt och inte dömd så vill man inte ha hen nära sitt barn. Har man barn själv så förstår man det.
Citera
2015-03-27, 16:27
  #26
Medlem
Det blir väl så när när man ska ge kreti och pleti "riktigt jobb". Det är precis som lärare. Hade yrket haft någon form av prestige så hade man haft bättre folk anställda. Nu ses lärare/barnskötare osv som skräpyrken och då får man skräpfolk i branschen.

Sen så är det inte konstigt att pedofiler (verkar finnas sjukt många) jobbar med barn. När jag går förbi en förskola till jobbet så ser jag en speciell fritidsledare som alltid kramar barnen och dansar så glatt i "låne-boden". Man vill ju gärna tro att han är en god människa som tycker om att underhålla barn. Men man kan inte slita sig från tanken att han har en ond dold agenda.

Om man blir dömd för pedofili så ska man bli fredlös. Tatuera ett märke i ansiktet på dom som gör att de står utanför rättsligt skydd. Jag ska kunna gå stoppa en sax i ögat på en pedofil framför en polis utan att polisen får ingripa. Så lite är dom värda, avskummet. (lägg märke till dömda, dom autistiska ny-pedofilerna som sitter och runkar till hentai räknas inte före dom gjort något olagligt mot ett barn).
__________________
Senast redigerad av Istidraj 2015-03-27 kl. 16:32.
Citera
2015-03-28, 06:06
  #27
Medlem
Namn på Gm? vilket land kommer han ifrån? Svensk?
Citera
2015-03-28, 14:49
  #28
Medlem
Mandarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nana69
Namn på Gm? vilket land kommer han ifrån? Svensk?

Det finns ingen GM. En MGM finns däremot. Hoppas att du och alla andra i tråden begriper skillnaden innan ni, potentiellt, ödelägger en annan människas liv.
Citera
2015-03-28, 16:02
  #29
Medlem
DickyTickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetAss
Det finns kvinnor också som förgriper sig på barn. Det finns hos båda könen, men det pratas inte lika mkt om det.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Diego
Ta fram några procentsiffror på det istället för att hävda att det är lika vanligt att kvinnor begår sexuella övergrepp mot barn

Kan ju svara för honom men för det första så sa han inte att det är lika vanligt. Han nämnde bara att det förekommer också.

Citat:
De flesta övergrepp görs av män. I ungefär tio procent av fallen är det kvinnor som är förövare. En del förgriper sig bara på pojkar eller bara på flickor, medan andra är intresserade av både könen. Somliga förövare är helt inriktade på barn och ungdomar, andra har sexuella kontakter med både barn och vuxna.
Bengt Söderström, Psykolog

Citat:
Forskare och *experter som DN har talat med säger nu att de kvinnor som förgriper sig på barn är betydligt fler än vi har trott.
Kvinnliga förövare svåra att upptäcka, artikel från DN 2011

Sen vet nog de flesta att kvinnor begår sexualbrott mot barn, men att de är klart mycket färre än män står klart.
Citera
2015-03-30, 06:56
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag citerade pickmylussy som ett retoriskt grepp eftersom frågan om inga kontroller görs ställdes av denna postare. Jag gjorde då en jämförelse; att inga kontroller görs här i tråden. Istället bestäms det att den misstänkte är skyldig.

Som jag har förstått det ska det göras bakgrundskontroll. Om en sådan är gjord - och det får vi väl utgå ifrån - och det ändå händer något; vad skulle mer ha kunnat göras i förebyggande syfte? Enda sättet att komma tillrätta med sådant här torde vara att ingen personal någonsin får vara ensam med något barn.


Om inte förskoleverksamheten kan stoppa denna typ av brott på annat sätt så är det det enda sättet

Att särbehandla manlig personal känns inte rätt i tiden, även om jag i ärlighetens namn inte skulle vara överlycklig om jag hade småbarn och lämnade över dom till en manlig person på dagis

Vad gäller flygplansolyckan har man beslutat att det ska vara tre piloter fortsättningsvis
Citera
2015-03-30, 13:56
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Om inte förskoleverksamheten kan stoppa denna typ av brott på annat sätt så är det det enda sättet

Att särbehandla manlig personal känns inte rätt i tiden, även om jag i ärlighetens namn inte skulle vara överlycklig om jag hade småbarn och lämnade över dom till en manlig person på dagis

Vad gäller flygplansolyckan har man beslutat att det ska vara tre piloter fortsättningsvis
Vilka har beslutat om tre piloter? Allt jag vet är att vissa bolag har bestämt att ingen ska få lämnas ensam i cockpit. Det innebär att en flygvärdinna kan vara i cockpit när piloten lämnar den.

Men till topic.
Än så länge är det bara ett misstänkt brott. Än så länge så är det bara två kända fall vad jag vet där en anmälan gått till fällande dom det senaste året.
Det som händer är en masshysteri just nu där stämningen piskas upp lik en häxjakt.
Hur man ska stävja brott? Det undrar jag med. När min dotter blev så pass misshandlad på dagis av den kvinnliga förskolläraren så slutade hon frivilligt.
Hur många fler barn blir misshandlade av kvinnliga förskollärare?
Vi måste ha personal på våra förskolor och personalen består av människor. Ska vi ha människor som arbetar med andra människor så måste vi vara beredda på att saker händer. Skydda barnen kan vi bara göra fullt ut om vi väljer att inte arbeta utan stanna hemma med barnen.
Vad vi däremot kan göra är att kameraövervaka vissa delar av lokalerna där personal kan vara ensamma med barn. Då ska det mycket till om en förskollärare ska begå övergrepp eller misshandla barn.
Citera
2015-04-01, 07:06
  #32
Medlem
Jag håller inte med dig om att det pågår en häxjakt och masshysteri
Tvärtom tycker jag att det är en sund reaktion på fruktansvärda saker som har hänt - trots att detta inte får hända

Att börja skydda offren med kameraövervakning och kanske till slut hålla barnen hemma från dagis - det tror jag inte alls på. Dom flesta brott och olyckor lär ju ske i hemmet också...

När det handlar om sexualbrott så är vi mycket fokuserade på offret
Vi ifrågasätter om offret talar sanning, var det lämpligt att offret befann sig där vid den tidpunkten...osv..osv..

Jag tror på att uppmuntra kvinnor och barn att våga berätta om sexualbrott som dom varit utsatta för och på det sättet förhindra brottet och skammen som alla offer känner

I den bästa av alla världar då har kvinnor rätt till att promenera hem själva en sen sommarkväll utan att bli våldtagna och få skylla sig själva
Våra barn har rätt till att gå på dagis utan att bli utsatta för sexuellt våld och sedan bli ifrågasatta vad dom berättar
Vi tror på kvinnor som berättar om psykisk och fysisk misshandel i familjen trots att dom inte har filmat eller fotat eländet

Alltså - jag tror på att fokusera och markera gränser för gärningsmannen
Inte offret
Citera
2015-04-01, 12:56
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Jag håller inte med dig om att det pågår en häxjakt och masshysteri
Tvärtom tycker jag att det är en sund reaktion på fruktansvärda saker som har hänt - trots att detta inte får hända

Att börja skydda offren med kameraövervakning och kanske till slut hålla barnen hemma från dagis - det tror jag inte alls på. Dom flesta brott och olyckor lär ju ske i hemmet också...

När det handlar om sexualbrott så är vi mycket fokuserade på offret
Vi ifrågasätter om offret talar sanning, var det lämpligt att offret befann sig där vid den tidpunkten...osv..osv..

Jag tror på att uppmuntra kvinnor och barn att våga berätta om sexualbrott som dom varit utsatta för och på det sättet förhindra brottet och skammen som alla offer känner

I den bästa av alla världar då har kvinnor rätt till att promenera hem själva en sen sommarkväll utan att bli våldtagna och få skylla sig själva
Våra barn har rätt till att gå på dagis utan att bli utsatta för sexuellt våld och sedan bli ifrågasatta vad dom berättar
Vi tror på kvinnor som berättar om psykisk och fysisk misshandel i familjen trots att dom inte har filmat eller fotat eländet

Alltså - jag tror på att fokusera och markera gränser för gärningsmannen
Inte offret
Kommer du ihåg fallet där en pappa misshandlade en misstänkt digispedofil?
Det är vad som kan hända om vi uppmuntrar barn att berätta om övergrepp. I övrigt förstår jag inte mycket av ditt inlägg.
Citera
2015-04-03, 07:34
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elchockad
Kommer du ihåg fallet där en pappa misshandlade en misstänkt digispedofil?
Det är vad som kan hända om vi uppmuntrar barn att berätta om övergrepp. I övrigt förstår jag inte mycket av ditt inlägg.

Att pappan misshandlade mannen som hade utsatt hans barn för sexuella övergrepp - det är helt ok i mina ögon

Om rättssystemet fungerar dåligt - och i det här fallet friade "den misstänkte pedofilen" då kommer folk till slut att ta lagen i egna händer

Ingen kan övertyga mig om att en kvinna eller förälder driver ett sexualbrott i domstol för att jävlas med den åtalade mannen (eller männen)

Processen från att anmäla till polis och slutligen dom i tingsrätt är idag så uppslitande och långdragen - att det är ett mirakel att någon överhuvudtaget vill utsätta sig eller sitt barn för det
Citera
2015-04-03, 07:52
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Att pappan misshandlade mannen som hade utsatt hans barn för sexuella övergrepp - det är helt ok i mina ögon

Om rättssystemet fungerar dåligt - och i det här fallet friade "den misstänkte pedofilen" då kommer folk till slut att ta lagen i egna händer

Ingen kan övertyga mig om att en kvinna eller förälder driver ett sexualbrott i domstol för att jävlas med den åtalade mannen (eller männen)

Processen från att anmäla till polis och slutligen dom i tingsrätt är idag så uppslitande och långdragen - att det är ett mirakel att någon överhuvudtaget vill utsätta sig eller sitt barn för det

Helt rätt.
I vissa fall ska det räcka med en misstanke för att fälla. Det gäller när det handlar om sexbrott.
Pedofiler och liknande är det absolut vidrigaste som finns!!
Citera
2015-04-03, 12:20
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Att pappan misshandlade mannen som hade utsatt hans barn för sexuella övergrepp - det är helt ok i mina ögon

Om rättssystemet fungerar dåligt - och i det här fallet friade "den misstänkte pedofilen" då kommer folk till slut att ta lagen i egna händer

Ingen kan övertyga mig om att en kvinna eller förälder driver ett sexualbrott i domstol för att jävlas med den åtalade mannen (eller männen)

Processen från att anmäla till polis och slutligen dom i tingsrätt är idag så uppslitande och långdragen - att det är ett mirakel att någon överhuvudtaget vill utsätta sig eller sitt barn för det
Så enligt dig så ska enbart misstanke om brott ge straff? Mannen i fråga var oskyldig, du är fan inte frisk och vi är färdiga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback