Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-14, 15:15
  #241
Medlem
Bump.

Någon som fortfarande spelar?

Jag lirar nu och tycker att det är lite väl lätt. Så online gm någon?

Det finns iaf ett mod som gör det här till realism.
Citera
2017-02-14, 16:09
  #242
Medlem
RedXs avatar
Det var nog runt ett år sedan jag lirade senast. För min del förtogs en stor del av glädjen av att mina spelare inte riktigt utvecklades på ett vettigt sätt. Hälften av mina unga lirare utvecklades inte ett smack. Alltså verkligen inte ett dugg. Trots hyggligt med speltid och lovande potential, både enl scouter samt enligt databasen (drog hem ett scoutverktyg bara för att dubbelkolla att de inte slagit i potentialtaket). Då körde jag med ett NHL-lag med toppfaciliteter och idel toppcoacher.

Vet inte om detta var ett isolerat problem för min del eller ej, men jag tröttnade ganska snabbt då det kändes poänglöst att utveckla egna unga talanger.
Citera
2017-02-14, 17:23
  #243
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Det var nog runt ett år sedan jag lirade senast. För min del förtogs en stor del av glädjen av att mina spelare inte riktigt utvecklades på ett vettigt sätt. Hälften av mina unga lirare utvecklades inte ett smack. Alltså verkligen inte ett dugg. Trots hyggligt med speltid och lovande potential, både enl scouter samt enligt databasen (drog hem ett scoutverktyg bara för att dubbelkolla att de inte slagit i potentialtaket). Då körde jag med ett NHL-lag med toppfaciliteter och idel toppcoacher.

Vet inte om detta var ett isolerat problem för min del eller ej, men jag tröttnade ganska snabbt då det kändes poänglöst att utveckla egna unga talanger.

Antar att det är patchat då, för mina (lovande) draftval utvecklas. En del i olika takt; vissa utvecklas som fan direkt, andra står relativt stilla för att sedan gå framåt rejält i 22-23-årsåldern osv.

Realistiskt, med andra ord.
Citera
2017-03-05, 19:40
  #244
Medlem
Någon som fortfarande spelar spelet. Fick för mig att köpa det i dag och spelad för första gången, laddade ner databas 2015. Kul och detaljerat spel tar en stund att komma in i. Sen när jag väl kände att jag var inne i det stängdes det av och autosaven går inte att öppna (givetvis hade jag glömt att spara kontinuerligt).

Min fråga. Är det vanligt att detta händer? Sådär sugen på att dra igång ett nytt spel och lägga timmar på det om det händer igen. Redan sur över att mitt första lag blev som bortblåst av detta...

Såhär står det: The save game is corruptet and cannot be loaded. Debug.info:v1.4.1 setup ..cpp 1623 (load_game_data(): unable to load game database !)
This is usually caused either by errors during saving or bad sector on the hard-disk.
Citera
2017-09-27, 07:54
  #245
Medlem
Kravallens avatar
Några aktiva EHM spelare på FB?
Citera
2017-09-27, 11:03
  #246
Medlem
Korders avatar
Jovars, men det är ju mer på vinterhalvåret man spelar. Sommarhalvåret är det Football Manager som gäller, för min del...
Citera
2023-01-15, 13:25
  #247
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Det måste komma ett nytt EHM med FMs nya motor, ny ui och en allmän förfining för 2020-talet.
FHM är väl typ okej men det är enbart fokus på NHL.

EHM fångar upp hela hockeyvärlden. Ett spel som behövs.
Citera
2023-01-15, 13:48
  #248
Medlem
Orealistiskt att tex Mcdavid bara för 70-80 poäng per säsong när han irl snittar 120…
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback