Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-04-08, 14:45
  #25
Avstängd
Alltidxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Man spelar spel, antingen på PC, Mac eller konsol. Brädspel räknas inte.
Inte telefon heller.

Citat:
Ursprungligen postat av IQ-141
Jag fick panikångest av att sitta och spela mot slutet. Ville slänga ut datorn genom fönstret och springa ut när det var sommar ute.
Jag hoppas att du ändå lyckades hejda dig från att springa ut i sommarvädret.

Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Finnig, tjock och vettvillig onanist är väldigt viktigt! Har du sedan ADHD och/eller Asperger så är det ju ett plus i kanten.
Vadå vettvillig onanist? Hur ska de hinna spela då?

Citat:
Ursprungligen postat av Cryingmantis
diskutera gärna hur onda EA Games är.
EA in a Nutshell (And Most of the "AAA" Industry)


Skämt åsido, man vill inte vara en "riktig gamer" så det bästa är att bara inte tänka på det.
__________________
Senast redigerad av Alltidxx 2015-04-08 kl. 15:05.
Citera
2015-04-08, 18:01
  #26
Medlem
bobhnuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Finnig, tjock och vettvillig onanist är väldigt viktigt! Har du sedan ADHD och/eller Asperger så är det ju ett plus i kanten.

Det som jag har fetat är bara dumheter! En riktig gamer har nämligen inte tid med att sitta och dra i skinnspiken dagarna i ända, det tar ju viktig tid som behövs för att spela. Dessutom fungerar spelandet som sublimering, så gamern har i princip ingen libido kvar.
Citera
2015-04-08, 22:04
  #27
Medlem
Vapenhandlarens avatar
Man måste spendera flera timmar om dagen framför datorn och känna till de flesta referenserna från åtminstone de populäraste spelen och ställen som reddit. På så sätt visar man sig kunnig och har lättare att kommunicera med andra gamers. Med referenser menar jag inte att man ska veta vad noob, rekt, osv betyder, men typ skämt och kända spelares uttalanden. Sådana saker.

Maten och drickan är faktiskt inte så viktig som många verkar tro. Det är inte direkt som att man helt plötsligt inte ses som en games om det skulle komma ut att man föredrar juice framför jolt-cola på lanen.

Spelen man spelar är också viktigt. Vissa spel måste man ha spelat eller ha en uppfattning om hur de fungerar, typ som League of Legends, WoW, och Hearthstone som har blivit populärt. Man kan t ex. inte kalla sig en gamer om man bara spelar Team Fortress eller något sådant skitspel. Man ska dock gärna spela flera olika spel.
Citera
2015-04-08, 22:52
  #28
Medlem
Desplats avatar
En riktig gamer enligt mig är någon som livnär sig på att spela tv-spel.
Citera
2015-04-09, 18:16
  #29
Medlem
Ett Tre Tre Sjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
En riktig gamer tillsätter kroppen med mycket koffien för att hålla sig vakna längre för att orka spela mera. Energidrycker är ett bra exempel.

Humbug!

Koffein och energidrycker är för de svaga, är man riktigt besatt av sin hobby så behövs inga tillsatser. Man har fullt sjå att tillgodogöra sig de dopaminer som spelandets fröjder badar hjärnan i

Skulle man sedan bli lite småtrött så är det bara att växla över till ren, vitglödgad viljestyrka!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback