Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-26, 14:04
  #1
Medlem
har aldrig läst den, bara sett omslagen, men huvudpersonen är (inbillar jag mig) en gänglig ungkarl med svart hår och ofta lite framåtlutad hållning. han ser ut att vara en sån där som är för cool för att bry sig om hur han ser ut. lite som rocky.

kanske röker han också.

trodde först att serien hette "pondus" men det har jag nu sett att det är en annan.
Citera
2015-03-26, 14:19
  #2
Medlem
Mockens avatar
Gaston?

http://spirou.wikia.com/wiki/Gaston_Lagaffe
__________________
Senast redigerad av Mocken 2015-03-26 kl. 14:23.
Citera
2015-03-26, 14:23
  #3
Medlem
insectqueens avatar
Det var inte mycket att gå på det vi vet är alltså att det eventuellt handlar om en kille som är ungkarl, lutar sig framått, kanske röker, har svart hår och ser nonchalant ut?

Var har du sett den?
Citera
2015-03-26, 15:18
  #4
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen
Det var inte mycket att gå på det vi vet är alltså att det eventuellt handlar om en kille som är ungkarl, lutar sig framått, kanske röker, har svart hår och ser nonchalant ut?
Låter som Långben.
Citera
2015-03-26, 19:17
  #5
Medlem
alltså, det skulle kunna vara gaston. men eftersom jag inte fick en ahaa-upplevelse när jag kollade upp gaston så kan det även vara en annan. jag hade för mig att huvudpersonen var lite vuxnare/sexigare...

förmodligen är det inte gaston. men jag har alltså bara sett omslagen i butik.
Citera
2015-03-28, 00:08
  #6
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsaritsan
alltså, det skulle kunna vara gaston. men eftersom jag inte fick en ahaa-upplevelse när jag kollade upp gaston så kan det även vara en annan. jag hade för mig att huvudpersonen var lite vuxnare/sexigare...

förmodligen är det inte gaston. men jag har alltså bara sett omslagen i butik.

Är det här din nonchalanta, framåtlutande gängliga ungkarl med svart hår som kanske röker?

http://4.bp.blogspot.com/_HjXw3JKO9V...1600/buddy.jpg
Citera
2015-04-07, 17:30
  #7
Medlem
timheideckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsaritsan
har aldrig läst den, bara sett omslagen, men huvudpersonen är (inbillar jag mig) en gänglig ungkarl med svart hår och ofta lite framåtlutad hållning. han ser ut att vara en sån där som är för cool för att bry sig om hur han ser ut. lite som rocky.

kanske röker han också.

trodde först att serien hette "pondus" men det har jag nu sett att det är en annan.

Du tänker nog på serien HATE av Peter Bagge. Huvudkaraktären heter Buddy Bradley och är faktiskt lite lik Gaston. Martin Kellermans favoritserie och största inspiration (tillsammans med Peepshow) när han började med Rocky. Han har tom snott dialog rakt av från HATE i tidiga Rocky-strippar.
Citera
2018-07-18, 20:51
  #8
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Jag läste en gång tidigt 80-tal eller om det var sent 70-tal, ett enskilt seriealbum som var något av en kopia på King Kong. Vad hette denna jätteapa?

Äventyret utspelade sig i Sydamerika. Minns bl a indianer och nedkrympta huvuden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback