Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-04-25, 21:30
  #13
Medlem
.
__________________
Senast redigerad av Crazydre95 2015-04-25 kl. 21:33.
Citera
2015-04-25, 21:32
  #14
Medlem
Lugn, du kommer inte se röken av någon orm i städerna, inte ens i Royal National Park vad jag erfarit (ett sjukt fint grönområde som nås med pendeltåg från Sydney)

Glöm för Guds skull inte att registrera dina person- och passuppgifter före avresa. Gå till denna sida och följ instruktionerna http://www.immi.gov.au/Visas/Pages/651.aspx
__________________
Senast redigerad av Crazydre95 2015-04-25 kl. 21:38.
Citera
2015-04-27, 15:12
  #15
Medlem
Zaedrewss avatar
Det är förmodligen lika som en person med älgfobi åker till Sverige. Om du inte aktivt ger dig ut för att hitta en älg så är det ingen större fara. Det är samma sak med ormar i Australien.
Citera
2015-04-27, 15:16
  #16
Medlem
Zaedrewss avatar
Skulle du sedan mot all förmodan råka ut för en och den även mot en ännu större förmodan skulle bita dig så har de all väldens koll vad för spruta att ge dig i så fall
Citera
2015-05-04, 15:53
  #17
Medlem
äsch, det ska inte vara några större problem. håll dig i storstaden så ska de va änna lungan. har jobbar på diverse byggnadsplatser ute i sydneys förorter i ett tag nu och har inte stött på en orm än... dock ett antal spindlar....
Citera
2015-05-26, 00:30
  #18
Medlem
beastlyys avatar
Jag såg 4 ormar på 4 månader i Australien. Dock var jag aldrig nära dem, utan såg dem på avstånd.
Citera
2015-05-26, 12:40
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oliwerandersson
Har länge velat åka runt och upptäcka världen, framför allt då Australien. Det som hindrat mig hittills är min sjukliga fobi för ormar. Spelar ingen roll om risken att bli biten är minimal, jag blir rädd om de kommer nära.
Så hur vanligt är det med ormar? Ser man dem dagligen i city eller finns de bara utanför centrum så att säga?
Resterande djur skrämmer mig också men dem kan jag hantera åtminstone

Det krälar ju ormar exakt överallt i Australien. Nej, nu får du ge dig. Men nog är det vanligare än i Sverige. Jag hade undvikit att ge mig ut i diverse vildmarker ensam om jag var du, annars klarar du dig.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2545432

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback