Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-03-28, 17:39
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngmarBergman
Nej man märker ju var du har dina sympatier. Jag slår vad om att du alltid köper alla "hijabmisshandlingar" och "moskébränder", men så fort det handlar om vita människor som är utsatta, då ska det bortförklaras och relativiseras. Zigenare är kriminella av tradition och kultur, svenskar är kända som ärliga och naiva av tradition -- även om undantag mot den här regeln säkert förekommer, så är det många gånger troligare att zigenaren är boven än svensken. Ditt behov av att försvara zigenaren och peka finger mot svensken, är något du borde ta en funderare över. Är det så att du själv är icke-svensk, och vill skada oss?
Eller är du bara en hjärntvättad svenne som är van vid självhat och att sätta andra folk före ditt eget? Fundera lite över varför du har den här impulsen att skada svenskar? Vilka krafter kan tänkas ha placerat de tankarna i ditt huvud, är det rimligt, och så vidare? Ta en funderare.

Nej. Jag har inte trott på "slöjmisshandeln i Farsta". Jag deltog inte i Hijab-upproret heller, dels för att jag inte trodde på misshandeln i Farsta, dels för att jag inte tror på att jag måste bära slöja för att stå upp för rättigheter som var en har i Sverige när det gäller klädsel och religion. Jag är inte heller rom men er demonisering av olika folkgrupper har gått överstyr. Snart är vi tillbaka till 1930-talet. Den här tråden handlar om ett brott som ska ha begåtts. Varför kan vi inte diskutera brottet på samma sätt som vi skulle göra om det hade varit en svensk man som ofredat en elvaåring? Typ om det finns bevis, vittnen osv,
__________________
Senast redigerad av nantale 2015-03-28 kl. 17:45.
Citera
2015-03-28, 17:52
  #38
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det vore intressant att veta vad tiggaren gjorde exakt.
På vilket sätt ofredade han elvaåringen?

Var han fysisk?

Eller handlar det om en hysterisk flashbackpappa som fick dåndimpen för att tiggaren tilltalade hans dotter ...

Nåja - man vill ju veta mer helt enkelt..

Vittnen till händelsen?

Ingen som var där?

Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja, det vore intressant att veta. Om det är "false-flag" så är det mest synd om elvaåringen som används av sin pappa på detta sätt. Hon kommer att få men för livet pga sin uppväxtmiljö.
Jag skulle även jag vilja ha lite mer info. Hittills vet vi att den tilltalade är 20 år och även bland "tiggare" finns det såklart rötägg (ja, jag vet att en del här menar att alla är det) så att utesluta att hon ofredats går förstås inte. Jag vill ha mer info.
Citera
2015-03-28, 18:22
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag skulle även jag vilja ha lite mer info. Hittills vet vi att den tilltalade är 20 år och även bland "tiggare" finns det såklart rötägg (ja, jag vet att en del här menar att alla är det) så att utesluta att hon ofredats går förstås inte. Jag vill ha mer info.

Det skulle även jag vilja veta. Ofredande alternativt förargelseväckande beteende kan innebära vad som helst beroende på hur anmälaren uppfattade det hela.
Citera
2015-03-28, 23:25
  #40
Medlem
Sinclairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det skulle även jag vilja veta. Ofredande alternativt förargelseväckande beteende kan innebära vad som helst beroende på hur anmälaren uppfattade det hela.

Skillnaden är väl vanligen om det är en eller flera utsatta.

Enda skälet att diskutera ett sådant skitbrott är förstås om sådana händelser ingår i ett mönster av brottslighet kring det mångdubblade tiggeriet.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback