Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-26, 12:14
  #1
Medlem
Saxat ifrån Polisens Webb:

-——
2015-03-23 20:55, Ofredande/förargelse, Uppsala
En flicka, 11 år, blev under kvällen ofredad och antastad av en man vid Västertorg. Mannen följde efter flickan och försökte locka med sig flickan. Flickans pappa uppmärksammade dock detta och tillkallade polis. Den misstänkte, f. 95, var en s.k. tiggare

och togs med till förhör av polis.

Organisation
Polisen Uppsala län

-----

Mycket ovärdigt uppförande, är det fler som varit med om något liknande?

Inga pengar i denne tiggares pappersmugg.

Källa: https://polisen.se/Stockholms_lan/Ak...gelse-Uppsala/
Citera
2015-03-26, 12:22
  #2
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimurix
Saxat ifrån Polisens Webb:

-——
2015-03-23 20:55, Ofredande/förargelse, Uppsala
En flicka, 11 år, blev under kvällen ofredad och antastad av en man vid Västertorg. Mannen följde efter flickan och försökte locka med sig flickan. Flickans pappa uppmärksammade dock detta och tillkallade polis. Den misstänkte, f. 95, var en s.k. tiggare

och togs med till förhör av polis.

Organisation
Polisen Uppsala län

-----

Mycket ovärdigt uppförande, är det fler som varit med om något liknande?

Inga pengar i denne tiggares pappersmugg.

Källa: https://polisen.se/Stockholms_lan/Ak...gelse-Uppsala/
Det, av mig, fetade kan inte riktigt stämma

Sedan undrar jag hur pappan "uppmärksammade detta", var de inte tillsammans, tittade han på henne från ett fönster?
Citera
2015-03-26, 13:38
  #3
Medlem
inofficiells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det, av mig, fetade kan inte riktigt stämma

Sedan undrar jag hur pappan "uppmärksammade detta", var de inte tillsammans, tittade han på henne från ett fönster?

Varför är det osannolikt att han är född 95? Finns en hel del ziggare i den åldern här.
Inte förvånad över det inträffade hur som helst. Vanligt zigge-betéende helt enkelt. Empati och respekt för andra människor är inte deras paradgren.

Härligt att polisen var uppriktiga i sitt signalement. Har alltid fått känslan av att polisen egentligen är ganska anti-PK. Blir väl så när man exponeras för verkligheten 24/7.
__________________
Senast redigerad av inofficiell 2015-03-26 kl. 13:43.
Citera
2015-03-26, 14:22
  #4
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inofficiell
Varför är det osannolikt att han är född 95? Finns en hel del ziggare i den åldern här.
Inte förvånad över det inträffade hur som helst. Vanligt zigge-betéende helt enkelt. Empati och respekt för andra människor är inte deras paradgren.

Härligt att polisen var uppriktiga i sitt signalement. Har alltid fått känslan av att polisen egentligen är ganska anti-PK. Blir väl så när man exponeras för verkligheten 24/7.
Räknade bara lite fel med sisådär tio år

Men, jag undrar lite hur långt avstånd det var mellan flickan och pappan och på vilket sätt hon ofredades. Om MGM är 20 så ville han nog smaka lite på jäntungen...
Citera
2015-03-26, 14:57
  #5
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Räknade bara lite fel med sisådär tio år

Men, jag undrar lite hur långt avstånd det var mellan flickan och pappan och på vilket sätt hon ofredades. Om MGM är 20 så ville han nog smaka lite på jäntungen...
Det kan ju ha gått till på flera tänkbara sätt, han kanske släppte av henne med bilen och hon skulle gå någonstans och han satt kvar och observerade henne medans hon gick. Det är ju fullt normalt med tanke på hennes ålder.

"Ville smaka på henne"? Vad menar du?
Citera
2015-03-26, 15:09
  #6
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
Det kan ju ha gått till på flera tänkbara sätt, han kanske släppte av henne med bilen och hon skulle gå någonstans och han satt kvar och observerade henne medans hon gick. Det är ju fullt normalt med tanke på hennes ålder.

"Ville smaka på henne"? Vad menar du?
Jo, så är det säkert. Jag menar att han sannolikt var på väg att våldta henne, men vi har ju väldigt lite att gå på. Kanske var han "bara" verbal, annars skulle det rubriceras som försök till våldtäkt.
Citera
2015-03-26, 15:14
  #7
Medlem
416.5hps avatar
Fy fan vad otäckt. Om jag vore förälder i Uppsala skulle jag inte tolerera några tiggare i bostadsområdet efter det som hände.
Citera
2015-03-26, 15:19
  #8
Medlem
Bewnhurs avatar
Jag har faktiskt varit på torget ett par gånger när jag är i Uppsala då en bekant till mig bor väldigt nära. Senaste gången jag var där för att köpa pizza så satt den en kvinnlig tiggare utanför hemköpet och en manlig utanför coopet. Det hela är lite lustigt då affärerna ligger kanske 25 meter ifrån varandra, men båda behöver tydligen varsin tiggare.

Samma snubbe var där förra gången jag var på besök för en månad sedan, så det är inte omöjligt att det är just han.
Citera
2015-03-26, 15:43
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det, av mig, fetade kan inte riktigt stämma

Sedan undrar jag hur pappan "uppmärksammade detta", var de inte tillsammans, tittade han på henne från ett fönster?
Det skulle ju kunna vara så att farsan är kvar och betalar på coop medans flickebarnet har gått ut i förväg mot bilen eller något.
Citera
2015-03-26, 15:56
  #10
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewnhur
Jag har faktiskt varit på torget ett par gånger när jag är i Uppsala då en bekant till mig bor väldigt nära. Senaste gången jag var där för att köpa pizza så satt den en kvinnlig tiggare utanför hemköpet och en manlig utanför coopet. Det hela är lite lustigt då affärerna ligger kanske 25 meter ifrån varandra, men båda behöver tydligen varsin tiggare.

Samma snubbe var där förra gången jag var på besök för en månad sedan, så det är inte omöjligt att det är just han.
Det är väl inte konstigt?
Här sitter det lätt 5-7 stycken inom 50 meter en bra dag.
Citera
2015-03-26, 16:00
  #11
Medlem
spoilers avatar
En censurerad version dök upp i lokalblaskan.

"En 11-årig flicka ska ha blivit antastad av en man i 20-årsåldern på Västertorg i Uppsalastadsdelen Eriksberg vid sjutiden på måndagskvällen.

Pappan till flickan kontaktade polisen medan mannen ännu var kvar på platsen. Personen som ska ha utfört gärningen greps och togs in för förhör, misstänkt för ofredande."

http://unt.se/uppland/uppsala/11-ari...d-3652976.aspx
Citera
2015-03-26, 16:55
  #12
Medlem
XRAHs avatar
Polisrapporten i Uppsalatidningen:

"Uppsala, Eriksberg
Måndag 23 mars kl 20:55
Ofredande.
En flicka, 11 år, blev under kvällen ofredad och antastad av en man vid Västertorg. Mannen följde efter flickan och försökte locka henne med sig. Flickans pappa uppmärksammade dock detta och tillkallade polis. Den misstänkte, är en ung man i 20-årsåldern."

Edit: Såg nu att Uppsalatidningen kopierat polisrapporten rakt av, förutom en liiiten grej dock. Polisrapporten från polisens hemsida:

"En flicka, 11 år, blev under kvällen ofredad och antastad av en man vid Västertorg. Mannen följde efter flickan och försökte locka med sig flickan. Flickans pappa uppmärksammade dock detta och tillkallade polis. Den misstänkte, f. 95, var en s.k. tiggare, och togs med till förhör av polis."

Ja, tänk vad hemskt om någon råkar få reda på att det var en tiggare som antastar småflickor! Pinsamt av Uppsalatidningen.
__________________
Senast redigerad av XRAH 2015-03-26 kl. 17:06.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback