Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-25, 21:56
  #1
Medlem
Hejsan!

Jag har ett moderkort vid namn Gigabyte z97x-gaming 3. Det är så att det strular något så förbannat.

Det började med att Killer Network Manager sänkte mina mpbs från 117 till 18. Då letade jag upp en guide på hur man ändrar om drivrutinerna till ett annat Nätverkskort, vilket fungerade galant. (Länk finns här.)

Efter att datorn la sig själv i strömsparläge så har internet inte fungerat. d.v.s Nätverket blir oidentifierat och nätverksåtkomsten saknas. Jag har läst runt en hel del och det visar sig att Nätverkskortet inte tycker om "sleep" läget. Det stängs av för att spara ström men har svårt att starta igen (som jag uppfattat det).

Jag har provat allt möjligt, installera om ALLA drivrutiner, ändrat via secpol.msc, byta kabel, bytt MAC-Adress, har också pillat i BIOS men inte kommit fram till en lösning. Fanns knappt några internet inställningar.

Jag önskar med hela min själ att någon kan hjälpa mig, det sista jag vill göra (och är rädd för att jag måste göra) är att köra på garantin och byta ut hela jäkla moderkortet. Men det känns väldigt "onödigt" då jag bara haft datorn i sisådär 3 veckor

Tack i förväg till den guden/gudinnan som hjälper mig!
Citera
2015-03-25, 22:22
  #2
Medlem
Och du har stängt av energisparfunktionen på nätverkskortet? Heter typ " tillåt att datorn stänger av den här enheten för att spara ström"*, enkelt men är boven oftare än man tror.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback