Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-26, 07:43
  #13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydsidan
Intressant fråga som förstås måste hanteras. Så här blir det: Det är slut med partister i Sommar i P1. Problemet löst - Borta! Finns inte!
Detta är den troligaste lösningen. Så brukar det ju bli på alla andra områden där plötsligt SD skall få tillträde dit som alla andra partier haft tillträde tidigare. SOm när man slutar med skolval på de skolor där SD haft för stora framgångar.

Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Ett sätt att inte bara lösa det problemet, utan även flera andra, är att upphöra ha statliga propagandakanaler vars huvudsakliga uppgift är att vilseleda och fördumma befolkningen. Eller finns det några livsviktiga anledningar till att fortsätta tvinga folk att pröjsa miljarder med kronor för det?
SR & SVT skall givetvis läggas ner, maskiner & fastigheter säljas ut & all personal avskedas.
Dessa perversa propagandaorganisationer är djupt odemokratiska & samhällsfarliga
Citera
2015-03-26, 07:45
  #14
Medlem
SvenskOppositions avatar
Jag har svårt att se hur det skulle kunna ske under den här mandatperioden. Det är för mycket prestige och känslor inblandade.

Möjligen under nästa mandatperiod.
Citera
2015-03-26, 08:08
  #15
Medlem
Paradocss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Detta är den troligaste lösningen. Så brukar det ju bli på alla andra områden där plötsligt SD skall få tillträde dit som alla andra partier haft tillträde tidigare. SOm när man slutar med skolval på de skolor där SD haft för stora framgångar.


SR & SVT skall givetvis läggas ner, maskiner & fastigheter säljas ut & all personal avskedas.
Dessa perversa propagandaorganisationer är djupt odemokratiska & samhällsfarliga

Public Service är fantastiskt när det är bra. Det är fullständigt vidrigt när det är dåligt.

Med bra och dåligt menar jag hur de lyckas med att:
-granska makten i alla delar och även granska sig själva
-vara åsikts och värderingsneutrala
-rapportera konsekvensneutralt
-hålla en viss intellektuell höjd
-hålla sig till grundläggande journalistik, (fakta, statistik, vetenskapliga metoder, källkritik, etc)
Citera
2015-03-26, 08:09
  #16
Medlem
Paradocss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagganer
"Opolitiska" Sveriges radio har låtit representanter från alla riksdagspartier utom Sd få sommarprata de senaste åren. Vissa partier har haft flera politiker som fått prata.
Är 2015 SDs år? Får vi se en ketchupeffekt med både Åkesson och Karlsson eller fortsätter sommar i P1 att bojkotta Sveriges tredje största parti?

Mitt tips är 2019.

2018 blir SD nämligen Sveriges största parti.
Citera
2015-03-26, 09:55
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyfundan
Sommar har varit sparsamma med politker under 2000-talet. Det här är de jag hittade, aktiva eller f.d. poliker:

Karin Pilsäter (fp) 2000 aktiv
Gustaf Fridolin (mp) 2007 då f.d.
Anton Abele (m) 2013 aktiv
Ingemar Eliasson (fp) 2013 fd
Jan Eliasson (s) 2013 fd
Fatima Nur (fp) 2004 aktiv
America Vera-Zavala (v) 2001 aktiv
Maurico Rojas (fp) 2001 aktiv
Vera Rolander (?) 2001 aktiv

Inte mycket. Så det finns ingen större anledning att gråta över uteblivna Sd-pratare. Däremot tillsätts det alleles för mycket journalister eller annat folk inom media, ofta på ett eller anant sätt politiska personer med slagsida åt föredragna hållningar. På senare år har detta gått överstyr.

(Uppdaterat/redigerat)

Plus bla
Stefan Löfven s 2012
Maria Wetterstrand mp 2011
Carl Bildt m 2011
Lars Ohly v 2011
Birgitta ohlsson fp 2011
Håkan Juholt s 2011
Osv, orkar inte lista längre bort i tiden. Uppenbart att pravdaradion håller undan Åkesson för att kunna fortsätta måla ut honom som omänsklig. Håller fortfarande med dig om att det är galet att journalister väljer ut så enormt mycket kollegor för sommarpratare.
Citera
2015-03-26, 11:02
  #18
Medlem
Det är väl snarare rätt troligt
Citera
2015-03-26, 14:40
  #19
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Medier och journalistik --> Radio och Podcast
/Moderator
Citera
2015-03-26, 16:49
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tagganer
Exakt det här tror jag kommer bli SRs taktik. Dom tar in Åkesson i ett program och tycker sen att de kan kompensera med ännu starkare våldsbejakande antidemokratisk vänterfeminism än förra året.
De lät kakan sommarprata förra året. Just sayin.
Citera
2015-06-02, 21:56
  #21
Medlem
Imorgon är det upp till bevis för opartiska Sveriges radio. Får Åkesson prata i år eller kommer SR mangla på med sjuklöverister i vanlig ordning ?
Citera
2015-06-03, 00:04
  #22
Medlem
Brukar inte SVT ha ett flera program där sommarpratarna gör någon utflykt och samtalar med varandra över en lättare middag? Skulle vara intressant att se den pinsamma tystnaden om Åkesson skulle hamna med 4-5 kulturpersonligheter.
Citera
2015-06-03, 11:31
  #23
Medlem
Ratis avatar
Kanske någon kändis kommer ut som SDare mitt i sitt sommarprogram. Jag undrar vad som händer då. "Tekniska problem" och programmet avbryts av SR.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback