Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-25, 21:53
  #1
Medlem
R.Bloodworths avatar
För cirka två dagar sen slutade min skärm att fungera och jag tänkte börja använda tvn som min skärm, med hjälp av hdmi kabel.
Problemet är att när jag försöker lira via teven så får jag upp ett meddelande precis innan loading screen där det står att directx failat och att jag bör uppdatera mina drivrutiner till grafikkortet. Jag har alla windows senaste uppdateringar, inget fel på grafikkortet eller directx. Detta problem uppstår bara när jag ska spela via teven, inte skärmen.


Jag har inte haft högtalare på länge så jag har alltid använt teven som ljudkälla när jag lyssnar på musik eller spelar LoL. Under 1 helt år har jag gjort så, och när jag lirat LoL via datorskärmen så har bilden alltid synts på teven också utan problem, så det har funkat via teven förr utan problem.


Enda sättet för mig att fixa detta problem är att gå in i LoL mappen, in i config och radera en fil som finns där. Men varje gång jag raderar den filmen och lyckas koppla upp mig till ett game så kommer filen tillbaks och jag måste göra samma process för att lyckas komma in i games.

Och när jag väl är inne i ett game och trycker alt + tab för att gå till youtube o byta låt eller nåt, o sen tillbaks in till gamet som jag redan är inne på, så får jag ett meddelande igen att directx krashat och lol stängs av. Dessutom ändras upplösningen på teven så jag får fixa om det hela tiden.

Någon expert som kanske kan hjälpa mig?
tack!!
Citera
2015-03-26, 09:18
  #2
Medlem
Myrkrs avatar
Fullösning: Istället för att bara radera filen kopiera en filmfil som fungerar och döp om den till den icke-fungerande filen.
Citera
2015-03-26, 13:56
  #3
Moderator
^Eazs avatar
Spel: allmänt --> Spel: support
/Moderator
Citera
2015-03-26, 21:18
  #4
Medlem
R.Bloodworths avatar
Fixade AMD catalyst och den löste allt.
Tack i alla fall!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback