Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-25, 21:46
  #1
Medlem
William Hainess avatar
Svensk "dramaserie" där varje avsnitt baseras på en snaskig hemlighet om riktiga berättelser - kommer sändas i 30 delar från måndag-onsdag i tv3 klockan 22:00:

Citat:
100 skådespelare och 30 avsnitt. MTG TV gör ”scripted reality” som godnattsagor för en klassisk TV3-publik.

[...]

Ämnen som behandlas i serien är till exempel svek, sekter och vuxenmobbning och alla namn och platser har ändrats i dramatiseringen – allt för att skydda de inblandade. Varje avsnitt är en egen historia.

Karin Stjärne är programdirektör på MTG TV.

– Historierna utgår från en person och berättas i jag-format. Vi ser det som godnattsagor för vuxna. Det här är en genre vi inte ser i Sverige i dag. Utomlands kallas den ibland för ”scripted reality”

[...]

Serien består av 30 halvtimmesavsnitt och kommer att sändas klockan 22.00 måndag till onsdag. Det har krävts cirka 100 skådespelare för att spela in avsnitten.

"Min hemlighet" har premiär den 30 mars.

http://www.dagensmedia.se/nyheter/tv/article3891701.ece

Flipp eller flopp?
Citera
2015-03-25, 22:38
  #2
Medlem
Bajsbhorstes avatar
Flipp! Älskar sånna serier. Kommer lätt titta..om jag minns att göra de.
Citera
2015-03-26, 06:25
  #3
Medlem
William Hainess avatar
Jag måste erkänna att jag är lite spänd för att jag gillar iden av återkomsten av serier som sänds flera dagar i veckan.

Sedan så låter de flesta "hemlisar" rätt lama:

Summering, avsnitt ett:

Summering, avsnitt två:

Summering, avsnitt tre:
Citera
2015-03-30, 22:32
  #4
Medlem
cosmic_dancers avatar
Min hemlighet

Någon som tittat. Vad äre för jävla white trash historia? Kallar sin älskare älskling efter bara några dagar. Känslostormar högt och lågt. Får barn ihop efter drygt ett år.

Får lite borderline vibbar av folk som i denna lilla historia.

Visst blir man kär så blir man.

Dessutom en hångelscenen från stugan, såg mer ut som en scen från en porrfilm. Vem smeker ens partners ansikte sådär? Eller är det jag som är sjukt oromantisk.
Citera
2015-03-30, 22:38
  #5
Medlem
VanDeKamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Någon som tittat. Vad äre för jävla white trash historia? Kallar sin älskare älskling efter bara några dagar. Känslostormar högt och lågt. Får barn ihop efter drygt ett år.

Får lite borderline vibbar av folk som i denna lilla historia.

Visst blir man kär så blir man.

Dessutom en hångelscenen från stugan, såg mer ut som en scen från en porrfilm. Vem smeker ens partners ansikte sådär? Eller är det jag som är sjukt oromantisk.

Jag genomled hela avsnittet, men satt hela tiden och undrade vad f-n jag tittade på egentligen. Budgeten till detta kan ju inte ha varit särskilt stor. Väldigt konstig historia där det kändes som att man ville att Filippa och Love skulle få sympatier för sitt agerande.
Citera
2015-03-30, 22:45
  #6
Medlem
Samma produktionsbolag som bakom Mordet, eller vad det nu hette?!

Skådespeleriet var lika uselt och det kändes som en Brevfilm!

Missade de första fem minuterna men visst var det ett konstigt avsnitt.
Citera
2015-03-30, 22:47
  #7
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDeKamp
Jag genomled hela avsnittet, men satt hela tiden och undrade vad f-n jag tittade på egentligen. Budgeten till detta kan ju inte ha varit särskilt stor. Väldigt konstig historia där det kändes som att man ville att Filippa och Love skulle få sympatier för sitt agerande.


Exakt. Hela historien var jättemärklig och båda verkade ha enormt bekräftelsebehov. Som jag skrev, högt och lågt i deras känslor till varanda. Nä han skulle va kvar hos frugan, nä han älskade henne.

Av mig får de inga sympatier
Citera
2015-03-30, 22:58
  #8
Medlem
För det första svar på din fråga, du är oromantisk. Jag tyckte om programmet. Kanske för jag inte hade alldeles för stora förhoppningar. Kanske inte det bästa, men personligen tyckte jag om det.
Citera
2015-03-30, 23:07
  #9
Medlem
Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, men något med produktionen känns märkligt. Det var taffligt gjort och allting svängde rätt fort fram och tillbaka. Sedan begriper jag inte att de döper programmet till "Min Hemlighet". Det var ju knappast hemligt? Alla inblandade kände till det och rättsväsendet kopplades ju för tusan in.

Känns mer som ett program med korta och lättsamma historier. Inte som ett program som berättar om folks hemligheter.
Citera
2015-03-30, 23:55
  #10
Medlem
Esteems avatar
Trådar sammanfogade.

/Moderator
Citera
2015-03-30, 23:55
  #11
Medlem
leathermouths avatar
Såg första.... Aldrig igen, otroligt torrt tycker jag.
Citera
2015-03-31, 00:04
  #12
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sassy-licious
För det första svar på din fråga, du är oromantisk. Jag tyckte om programmet. Kanske för jag inte hade alldeles för stora förhoppningar. Kanske inte det bästa, men personligen tyckte jag om det.

Ja jag vet. Kan mycket väl vara min oromantiska sida och att jag har svårt att bli kär som gjorde att jag ansåg deras relation som något flygig. Högt och lågt hela tiden. Sen det där med att hon tryckte mot hans ansikt. Jag ser det nog som udda för att jag själv avskyr när folk petar mig för mycket i ansikte.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback