Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-26, 13:08
  #13
Medlem
psaks avatar
Intressant såklart (jag har en seriös bekant som på största allvar berättat om en spökhändelse, så jag är ingen självklar skeptiker)
Roligast vore väl att alla allseende Det okända-magiker skulle få stå till svars med "men öh, det var ju min moster sa du!"

Fler praktiska aspekter: att tidsresenärer måste vara diskreta är rimligt, men de spöken som har bevittnats, är det då framtidsrebeller som vägrar förbli osynliga? Kan de stänga av och på sin närvaro?
Farliga spöken då, s k bullerandar och likn, kanske är sinnessvaga som inte står ut med tillvaron i det förflutna och utagerar, kanske rentav har straffats genom att inte få återvända till sin tid? Här finns då fan tankestoff
Citera
2015-03-30, 21:25
  #14
Medlem
meramans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapk
Att övergivna hus och gamla slott blir mer utsatta för dessa tidsresande skulle kunna vara för att portalen helt enkelt befinner sig på såna ställen.
När du kommer hit från framtiden så "landar" du i ett gammalt slott för att sen ta dig på egen hand till din valda destination. Därför blir det självklart mer aktivitet i slottet än hemma hos folk. Precis som det är mer aktivitet i tunnelbanan än i mitt vardagsrum.
Skeptiker har aldrig fått besök från sitt framtida jag, därför har dom varken sett eller hört vilket leder till att dom inte tror.
Eftersom jag inte har tillgång till framtidens teknologi kan jag inte svara på hur det går till. Hade jag kunnat svara på den frågan skulle jag vara rik nu

Om man kan förflytta sig i tiden och är i princip "osynlig", varför skulle man då inte se till att hämna där man vill i stället för på gamla slott? Din spekulering verkar vara långsökt
Citera
2015-04-05, 03:04
  #15
Medlem
Det där med att det spökar på gamla slott... Jag vet inte riktigt. Jag har erfarenheten att det "spökar"
för vissa människor inte på vissa platser. Spökerier på slott och gamla fängelser o.dyl. är ju ren marknadsföring. Hur många har hört talas om speciella slott som det INTE spökar på?
Citera
2015-04-12, 15:50
  #16
Medlem
Människan är funtad så att om vi skulle haft tidsmaskiner skulle vissa vara i sysselsättning med att förändra historien, och det skulle i teorin skapa fruktansvärda konsekvenser, vad fysiker kommit fram till är att det är helt omöjligt att resa bakåt oavsett hur man än reser, i maskhål eller i en maskin, och det är därför inget har förändrats bakåt i historien för att det är omöjligt att ta sig dit, även om någon lyckas med detta i framtiden så kommer de aldrig lyckas ta sig in i det förflutna.
Spöken är inte tidresare, men det kan lika gärna vara Aliens.
Citera
2017-09-06, 11:54
  #17
Medlem
Så kan de vara de hämtar en person från 1889 till ny tiden då den ej existerar
Citera
2017-09-06, 11:55
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Människan är funtad så att om vi skulle haft tidsmaskiner skulle vissa vara i sysselsättning med att förändra historien, och det skulle i teorin skapa fruktansvärda konsekvenser, vad fysiker kommit fram till är att det är helt omöjligt att resa bakåt oavsett hur man än reser, i maskhål eller i en maskin, och det är därför inget har förändrats bakåt i historien för att det är omöjligt att ta sig dit, även om någon lyckas med detta i framtiden så kommer de aldrig lyckas ta sig in i det förflutna.
Spöken är inte tidresare, men det kan lika gärna vara Aliens.
Om det varit tidsmaskiner så skulle de väl förhindrat ww1, ww2 mm
Citera
2017-09-18, 01:47
  #19
Medlem
En tanke jag har är att om tidsmaskiner en dag uppfinns kanske de fungerar liknande teleportrar att du kan bara åka mellan en maskin till en annan. Och då går det ju inte åka tillbaka och ändra historien före maskinen tillverkades. Om det kan bli så tror jag dessa tidsmaskiner måste kontrolleras stenhårt för att det inte ska bli kaos av allt.
Citera
2017-09-18, 02:06
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
Om det varit tidsmaskiner så skulle de väl förhindrat ww1, ww2 mm

De kanske har kunskap om att det skulle bli ännu värre i världen om dessa händelser inte ägt rum.

11.22.63
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback