Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-25, 10:32
  #1
Medlem
Hej, precis fått en ny Razer Deathadder Chroma å älskar den.

Men har en fråga eller snarare ett problem. Min vänsterklick känns typ "seg" om jag jämför med min gamla mus. Klickar jag med min förra mus (mionix naos 8200) så känner man ett tydligt "klick" neråt, medans trycker jag på min Razer Deathadder är det ett mycket "dovare" klick samt man känner knappt att den "klickar" ner i botten, utan den går nästan lite segt ner.

Detta har jag märkt framförallt när jag spelat cs å ska rumpköra ct på dust 2 b plant med min OP tec-9. Ibland blir det att min ultra-burst får en sekunds delay för jag kommer ur takt eller kan inte få en bra känsla i hur jag klickar snabbt med musen.

Mina egna tankar är att detta kan vara av en anledning att musen inte ska behöva klickas ner långt för att minimera "delay" från reaktion till aktion, samt min högerklick känns också lite seg i jämförelse, därför börjar jag undra om det faktiskt kanske ska vara såhär.

Någon som känt som jag efter att ha bytt till en deathadder? Hade varit skönt att få bekräftat om min är som den ska eller inte. Har skickat tillbaks 2 möss i rad efter jag upptäckt problem som där emot har gått på garantin, men det hade inte förvånat mig om även denna är fel på.
Citera
2015-03-26, 11:18
  #2
Medlem
Det var dålig respons på den ja..
Citera
2015-03-26, 12:38
  #3
Medlem
Mössen du har returnerat, är det Chroma också?

Jag vet att musklicken kan kännas olika mellan märken. Min Roccat Kone skiljer sig lite från min Logitech G402. Ingen känns "seg" men dom känns definitivt olika!
Citera
2015-03-29, 11:32
  #4
Medlem
Nej det var två skräp mionix naos 8200 vilket är de värsta skräpet jag någonsin haft när jag nu sitter med min deathadder chroma. Testade igår hos en polare med deathaddern 2013 där jag kände samma känsla, men börjat vänja mig helt redan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback