Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-25, 10:09
  #1
Medlem
TheHorrors avatar
Som titeln säger, på vissa sidor, som tex. Flashback, så blinkar skärmen till var och varannan gång jag trycker på en länk, eller använder backspace. Det började när jag besökte DN.se, och har nu uppenbarligen "spridits sig" till flashback och några andra sidor.

När jag kollar noga, så är det för det mesta bara webbläsarfönstret som blinkar, men ibland blinkar allting till, startmenyer och webläsarfönstret. Det är ungefär som när du blinkar snabbt med dina ögon.

Är det ett virus somt ar screenshots eller? Har scannat datorn med esset smart security och malewarebytes, men hittar inget.

Tack för all er hjälp!
Citera
2015-03-25, 11:32
  #2
Medlem
Filantropis avatar
Kan du ha aktiverat någon form av hjälpmedel?
Gå till Kontrollpanelen, sedan till hjälpmedelscenter sedan navigera dig till "Gör information på skärmen lättare att se" och se om du har råkat aktivera någonting där.
Citera
2015-03-25, 12:27
  #3
Medlem
TheHorrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantropi
Kan du ha aktiverat någon form av hjälpmedel?
Gå till Kontrollpanelen, sedan till hjälpmedelscenter sedan navigera dig till "Gör information på skärmen lättare att se" och se om du har råkat aktivera någonting där.

Nope inget där. Blinkandet är endast den yta där sidan visas i, så själva meny och flik fälten blinkar inte till. Effekten är ungefär som när du blinkar med dina ögon.
Jag sitter nu som ett stort frågetecken och försöker klura ut vad i helsike det är som orsakar detta.
Citera
2015-03-25, 18:16
  #4
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHorror
Nope inget där. Blinkandet är endast den yta där sidan visas i, så själva meny och flik fälten blinkar inte till. Effekten är ungefär som när du blinkar med dina ögon.
Jag sitter nu som ett stort frågetecken och försöker klura ut vad i helsike det är som orsakar detta.

Grafikproblem ?..ominstallera d.o drivis .

Vilken ändring hade du gjort på datorn en tid innan ?
Citera
2015-03-25, 19:58
  #5
Medlem
TheHorrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Grafikproblem ?..ominstallera d.o drivis .

Vilken ändring hade du gjort på datorn en tid innan ?

Har nu installerat om grafikdrivarna. Flashback blinkar fortfarande. Jag får se vad mer som kan göras.
Citera
2015-03-25, 20:22
  #6
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHorror
Har nu installerat om grafikdrivarna. Flashback blinkar fortfarande. Jag får se vad mer som kan göras.


Som sagt , vilken ändring gjorde du en liten tid innan det började , uppdatering - installation e.t.c .
Citera
2015-03-25, 21:12
  #7
Medlem
TheHorrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Som sagt , vilken ändring gjorde du en liten tid innan det började , uppdatering - installation e.t.c .


Jag har inte gjort några förändringar på min dator på ungefär en månad nu, och det här började för dryga veckan sedan.

Vi kan nog också utesluta grafikproblem, eftersom det här nu tycks enbart drabba flashback och DN:s hemsida. Ominstallerat FF också. Inget flicker på Chrome, men vill ändå utesluta virus - vilket virus nu det kan vara som orsakar blinkningar - eftersom inget av mina skyddsprogram hittar något.

Bör kanske förtydliga att dessa blinkningar uppkommer endast då sidan laddas.
Citera
2015-03-25, 21:56
  #8
Medlem
1FFs avatar
Om det bara är dessa sidor så kan det väl vara internet leverantören problemet ligger hos ? !
Citera
2015-03-25, 21:57
  #9
Medlem
Lajtels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHorror
Jag har inte gjort några förändringar på min dator på ungefär en månad nu, och det här började för dryga veckan sedan.

Vi kan nog också utesluta grafikproblem, eftersom det här nu tycks enbart drabba flashback och DN:s hemsida. Ominstallerat FF också. Inget flicker på Chrome, men vill ändå utesluta virus - vilket virus nu det kan vara som orsakar blinkningar - eftersom inget av mina skyddsprogram hittar något.

Bör kanske förtydliga att dessa blinkningar uppkommer endast då sidan laddas.

Kan du spela in hur det ser ut när det blinkar? Syns det överhuvudtaget om du spelar in?
Citera
2015-03-26, 13:32
  #10
Medlem
TheHorrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lajtel
Kan du spela in hur det ser ut när det blinkar? Syns det överhuvudtaget om du spelar in?

Jag tror jag har hittat felet: det verkar vara mitt Noscript och Addblock som spökar, ens ida med mycket flash och banners tycks vara boven i dramat. Tack ändå för all er hjälp!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback