Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-25, 10:07
  #1
Medlem
LA1905s avatar
Ikväll kl. 20 på svt1 sänds Uppdrag Granskning där de synar integrationspolitiken.

Citat:
Tusentals människor som fått uppehållstillstånd sitter fast på flyktingförläggningar i Sverige. Bara en av tio har ett riktigt jobb efter tre år. "Uppdrag granskning" synar integrationspolitiken, och en reform som är på väg att spåra ur.

Kommer vi få höra riktig fakta eller blir det PK? Vad blir konsekvenserna?
Citera
2015-03-25, 10:15
  #2
Medlem
gilbert25s avatar
Klart det blir PK, det är ju SVT.
Citera
2015-03-25, 10:26
  #3
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Fokus ligger på att kritisera politikerna, vilket är rimligt:
Citat:
– Jag vet inte vad jag ska säga. Jag är förvånad. Finns det inga bostäder? Jag förstår inte. Jag hör nyheter om att de vill ta emot 50 000 eller 100 000 flyktingar 2015. Men har de inte tänkt? Känner de inte till bostadsbristen?
http://www.svt.se/ug/samir-fast-pa-flyktingforlaggning

Citat:
På ett nedlagt mentalsjukhus i Vänersborg bor 850 asylsökande och nyanlända. Många av dem är fast där, trots att de fått uppehållstillstånd.

Samir har sökt bostad i ett år utan resultat, och många av hans rumsgrannar på flyktingförläggningen är i samma situation.

– Det finns barn som har kommit från länder där man inte talar arabiska. Men istället för att lära sig svenska så har de nu lärt sig arabiska. Det får mig att tänka att någonting är fel.
http://www.svt.se/ug/den-slutna-cirkeln
Citera
2015-03-25, 11:11
  #4
Medlem
SigmenFloyds avatar
Kan bli intressant.

Programmet verkar ha fokus på det faktum att den akuta bostadsbristen i kombination med befintligt regelverk blockerar nyanländas tillgång till "etableringsreformen".

Tyvärr räcker det inte att lösa bostadsbristen eller ändra regelverket, eftersom etableringsreformen i sig är ett spektakulärt fiasko som inte förbättrar arbetslöshetssiffrorna för nyanlända. Det enda etableringsreformen lyckats med är ett flytta skattemiljarder ner i fickorna på bedragare och organiserad kriminalitet.

Varje led i svensk migrationspolitik är ett totalt haveri.
Citera
2015-03-25, 12:26
  #5
Medlem
LA1905s avatar
Kommer bli intressant att se hur PK de kommer vara.
Det finns ju uppenbara problem längs hela integrationskedjan.

Undrar om de kommer ta upp mängden asylsökande/flyktingar som kommer komma hit de kommande åren och om Sverige kan hantera det.
Citera
2015-03-25, 13:41
  #6
Medlem
olasvenssons avatar
Det kommer bli PK men med en underton att det inte alls är PK.
Citera
2015-03-25, 14:15
  #7
Medlem
Klappars avatar
Verkar som att det kan bli något intressant, har vi tur så öppnar fler och fler människor upp ögonen och ser Alliansens misslyckande.
Citera
2015-03-25, 14:17
  #8
Medlem
riskybizzys avatar
Så trist med all denna eländesjournalistik som fokuserar på problem istället för lösningar!
Citera
2015-03-25, 15:09
  #9
Medlem
Tråkigt nog så lär det bli PK! Se'n så kommer förmodligen alla politiker skylla problemen på varandra.
Men.. Det visar sig ikväll, och jag kommer titta iaf, även om jag svor att inte se UG igen efter att dom gjorde reklam för IS
Citera
2015-03-25, 15:30
  #10
Medlem
Det kommer bli snyfthistorier från SVT och bomben kommer släppas att nu måste alla börja ta in flyktingar i sina hem
Citera
2015-03-25, 18:30
  #11
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Så trist med all denna eländesjournalistik som fokuserar på problem istället för lösningar!

Det går inte att formulera en lösning utan en klar diagnos över problemet.
Citera
2015-03-25, 18:33
  #12
Medlem
Dornroschens avatar
Klart det blir PK, men det kan fortfarande bli intressant. Ser fram emot det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback