Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-25, 09:27
  #1
Medlem
Har 20 000 jag tänkte investera i aktier eller läkemedelsfonder. Någon som har tips eller rekommendationer?
Citera
2015-03-25, 10:26
  #2
Medlem
tansos avatar
Köp aktier i Raysearch Laboratories. Kostar runt 70kr per aktie nu. Kommer stiga till 100 garanterat. Jag köpte när det stod på 45. Det bara stiger å stiger.
Citera
2015-03-25, 12:12
  #3
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tanso
Köp aktier i Raysearch Laboratories. Kostar runt 70kr per aktie nu. Kommer stiga till 100 garanterat. Jag köpte när det stod på 45. Det bara stiger å stiger.

haha vad är det där för argument? Kan lika gärna bli en öresaktie på sikt.

Nej man ska passa sig noga för den här typen av aktier, då de är rena rama lottsedlarna.

Och ju flashigare hemsida, desto större anledning att hålla sig borta.... Raysearch var inget undantag där.
Citera
2015-03-26, 08:55
  #4
Medlem
Vilka aktiefonder rekommenderas på lång sikt, säg 10 år?
Citera
2018-08-18, 06:55
  #5
Medlem
Sent svarat men ändå aktuellt. Ett företag i Lund som forskar fram nya läkemedel, lösningar och även förbättrar / förnyar äldre preparat som redan finns på marknaden. Nu forskas det om läkemedel mot tumörer, fetma,prostatacancer och tre unika injektionslösningar. Camurus heter företaget och aktien är riktigt låg nu. De har bl.a fått fram en unik lösning på ett preparat som heter buprenorfin. Det intas sublingual mot opiatberoende och finns bara i tablettform just nu och ska intas en gång om dagen så te.x heroinister får gå och hämta varje dag på någon mottagning som om de vore livegna. Det nya preparatet heter nu CAM2038 och innehåller också buprenorfin fast det injiceras under huden och sitter i en månad. I december 2018 väntas FDA i USA att godkänna det helt sen ska det ut på marknaden där samt Europa och Australien. USA har också i dagsläget oerhörda problem med opiatmissbruk så detta kan nog hjälpa majoriteten av patienterna på ett bra sätt. Jag tror på detta företag och att det kommer att ge en bra avkastning. Ber om ursäkt för lång text. Läs mer här.

https://www.camurus.com/sv
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback