Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-25, 02:38
  #1
Medlem
Hej jag söker hjälp och tips på en resa till varmare breddgrader som jag hade tänkt överraska min sambo med som en tidig födelsedagspresent!

Vi har endast möjlighet att resa i slutet på dec till 19e januari 2016 och hade tänkt mig cirka en vecka iväg från kalla sverige.

Information

*Vid resetillfället är jag 24år och min tjej 25år. Vi har även vår kära son som då är cirka 1,5 år gammal.

*Budget: mellan 10000-25000kr

*Kriterier: värme, "all-inclusive" om det finns

*Övrigt: Bor i skåne och hade tänkt mig flyg från köpenhamn eller malmö airport.

Vi båda har båda fullaplanerade månader framför oss medd jobb, studier och allt (kul) arbete som ett barn innebär. Så min tanke var att ge oss något att se fram emot

Söker tips på resmål, Hotell och vad man kanske ska undvika!

Tack på förhand!
Citera
2015-03-25, 02:53
  #2
Medlem
svallerbyttans avatar
Hade nog bokat en resa till Teneriffa då. Måste ner till de breddgraderna för att jag ska känna mig nöjd med värmen iaf. Egypten känns ju lite oroligt med allt som hänt där och kanske särskilt om man har ett så litet barn. Så Kanarieöarna är nog det som stämmer bäst in på dina preferenser.

Kap Verde kan du ju också kolla in förresten, kan vara lite högre prislapp på det dock.
Citera
2015-03-25, 05:37
  #3
Medlem
http://www.ving.se/kanarieoarna/play...s=0&QueryDur=8

Kan nog vara något! Är dock lite fundersam om medelvärmen på 19gader i det området under januari är tillräckligt:/
Citera
2017-06-24, 21:58
  #4
Medlem
Vaskrenss avatar
Bumpar tråden.

Jag vill överraska min sambo, med en resa till varmare breddgrader.

De tidigare förslagen i tråden gjorde mig nyfiken.
Tenneriffa har jag varit på/i (?).
Men kap verde verkade väldigt intressant.

Vi har snart varit tillsammans i 10 år.
Har rest en del men aldrig på en regelrätt solsemester, med strandhäng drinkar osv.
Det är mitt fel, eftersom det inte är min grej.
Men jag fick ett infall nyligen, och ville överraska henne med just det.

Hade tänkt ringa hennes chef och förklara för denne, samt kolla om det är ok att hon får ledigt i en vecka (5 arbetsdagar) och sen släppa bomben när hon sitter och sminkar sig inför jobb en morgon.

Kommer ta ett flyg på eftermiddagen så att hon får smälta det lite, och hinner packa.

Skall jag även säga vart vi skall, direkt på morgonen, eller skall hon få se det själv när vi är på väg till "gaten" på flygplatsen?
Kommer ju säga att hon skall packa bikini och solkräm, så att hon fattar att vi inte skall nånstans där det är kallt.
Jag vill gärna ha fler förslag på resmål.
Hade tänkt att vi flyger en tisdag, så får hon jobba måndagen och tro att allt är som vanligt och att vi sen landar följande mån eller tis här hemma igen.
Kastrup gäller för vår del, och helst mål som ligger max 5-6 tim därifrån.
Citera
2017-06-24, 22:18
  #5
Medlem
Turkishs avatar
Vänta med att berätta tills ni är på Kastrup. Blir ännu roligare överraskning då. Hon kommer ju vara nyfiken som ett barn på julafton.

Gjorde en liknande sak med ett ex på Alla hjärtans dag. Blev så lyckat!

Angående resmål.

Barcelona, Palma de Mallorca, Nice, Malaga eller Barcelona. Större städer men samtidigt sol och bad. San Sebastian i spanska Baskien är annars en grym stad! Världens bästa mat, grym beach mitt i city. Och inte så mycket svenskar där.
Citera
2017-06-24, 23:02
  #6
Medlem
Vaskrenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turkish
Vänta med att berätta tills ni är på Kastrup. Blir ännu roligare överraskning då. Hon kommer ju vara nyfiken som ett barn på julafton.

Gjorde en liknande sak med ett ex på Alla hjärtans dag. Blev så lyckat!

Angående resmål.

Barcelona, Palma de Mallorca, Nice, Malaga eller Barcelona. Större städer men samtidigt sol och bad. San Sebastian i spanska Baskien är annars en grym stad! Världens bästa mat, grym beach mitt i city. Och inte så mycket svenskar där.

Tack för ditt svar.
Storstäder är det vi brukar åka till, så jag är mer ute efter en "ren resort". Om jag omformulerar mig så är det vad hon önskar, och vad jag vill ge henne.
Men San Sebastian verkade ju helt onekligen intressant! Vilket ställe!
Har du varit där?

Jag tänkte berätta det för henne på Kastrup, som du skrev.

Vi ställer oss där och glor på skärmarna med alla avgående plan, och jag viskar i hennes öra vilket plan vi skall på/med.
Citera
2017-06-24, 23:21
  #7
Medlem
Vaskrenss avatar
Guldstjärna till den som känner till något ställe med en poolbar. Där man sitter i vatten vid en bar.
Det hade hon älskat, och jag med.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2544800

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback