Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-25, 01:34
  #1
Medlem
Hej,

Jag har länge letat efter ett par riktigt grymma lurar till spel, musik och film. Vad är egentligen den bästa vägen att gå? Ett gaming headset eller rent utav sära på det och köra på vanliga lurar och en bordsmic?

Vad använder ni? Vad rekommenderar ni?

K4pt3n
Citera
2015-03-25, 02:36
  #2
Medlem
spela roll. Jag har headset som kostade 300 spänn för 5 år sedan, och många säger ofta att jag har bra mikrofon. Brorsan har hörlurar för 600 kr och mikrofon för en hundralapp, och den låter bättre än ngn annan jag ngnsin har hört, så sålänge grejorna är moderna och funkar så tror jag att det mesta fungerar aboslut top notch
Citera
2015-03-25, 03:17
  #3
Medlem
annanmedlems avatar
En del har ju sådan rejäl mikrofon med vindskydd o grejer.. Det lär ju vara schysst, men lär ju spela in en del tangentbordsknatter med så kanske inte så opti trots allt .. Om inspelningen är väldigt riktningsbar så kanske?
Citera
2015-03-25, 14:15
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
En del har ju sådan rejäl mikrofon med vindskydd o grejer.. Det lär ju vara schysst, men lär ju spela in en del tangentbordsknatter med så kanske inte så opti trots allt .. Om inspelningen är väldigt riktningsbar så kanske?

Jag har också hört att tangentbordsknatter hörs väldigt lätt med bordsmikrofon. Men det borde väl finnas mikrofoner som kan skilja på röster och knappljud tycker man.

Ska gräva lite mer i det här med bordsmikrofoner.

Vore kul å höra om någon här på fb använder det!
Citera
2015-03-25, 19:05
  #5
Medlem
no-more-oxygens avatar
Föredrar mic och lurar. Alla headset jag har haft har gått sönder ganska snabbt, antingen går micen eller lurarna sönder. Men sen jag bytte till hörlurar och bordsmic har de hållit, nu ca 3-4 år.
Citera
2015-03-26, 13:25
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-oxygen
Föredrar mic och lurar. Alla headset jag har haft har gått sönder ganska snabbt, antingen går micen eller lurarna sönder. Men sen jag bytte till hörlurar och bordsmic har de hållit, nu ca 3-4 år.

Vad kör du för mic och lurar? Vilka tillverkare är bra/skräp?
Citera
2015-03-26, 23:46
  #7
Medlem
no-more-oxygens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K4pt3n
Vad kör du för mic och lurar? Vilka tillverkare är bra/skräp?
Köpte en logitech mic lik den här :
http://compushop.ie/office-supplies/...801860914.html

Den kostade typ 70 spänn på onoff. Vet inte om den säljs fortfarande, väldigt enkel men har bra ljud för skype osv. och inga problem eller brus, samt tar inte in tangentbordet, även fast jag har mekaniskt.
Hörlurar har jag Sony MDR-XB300 som jag nog också köpte på onoff eller någon liknande elektronikaffär. Låg budget, ca 300 kr, men den har varit bra för priset, mycket bekväm, kan ha på den hur länge som helst utan att den blir obekväm. Ljudet är dock inte märkvärdigt, så jag skulle inte kalla den riktigt grym.
Skulle jag köpa en ny så skulle jag köpa en Sony-MDR-7506 eftersom jag har hört bra saker om den och så verkar den ha en stabil design utan en massa sladdar och trams som vissa headset har. Tänker att ett headset gjort för en musikstudio borde vara bättre kvalité än ett gjort för ungarna som nattgibbar på playz.
Citera
2015-03-28, 01:49
  #8
Medlem
Jag kan rekommendera http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=503253 dessa, micen är inbyggd du drar ut den. Dom sitter skönt också .
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback