Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-16, 19:57
  #157
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delernen
Ja smart var det. Tappa röster? Knappast, de säger ju bara vad majoriteten av svenskarna tycker så de har många röster att hämta nu.

Vart skulle man hämta rösterna ifrån? Sverigedemokraterna? Hah!

Gällande ditt påstående om vad majoriteten av svenskar tycker ger jag dig följande länk.

44 procent tycker att Sverige har tagit emot för många invandrare. Det visar en ny Sifomätning som SVT låtit göra. Samtidigt tycker 10 procent att vi borde ha tagit emot fler.

Enbart en minoritet vill se en fortsatt ökning av invandringen. Vad såg vi förra året? En ökning av invandringen!
Citera
2015-04-20, 22:41
  #158
Medlem
Det här är varför varje lovande tecken från KD slutar med ett steg framåt, två tillbaka:

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle20658851.ab

Citat:
EU:s migrationskommissionär Dimitris Avramopoulos har i flera omgångar uttalat att han är positiv till att personer ska kunna söka asyl utanför EU, exempelvis med hjälp av särskilt tillsatta "migrationsattachéer".
Men förslaget är kontroversiellt och har i dag varken stöd i hela EU-kommissionen eller bland EU-länderna. Den svenska regeringen är splittrad. MP är för medan S är emot en möjlighet att söka asyl från EU-ambassader.

Inför EU:s krismöte efter drunkningarna i Medelhavet, höll regeringen ett samråd med EU-nämnden på söndagen. Där presenterade regeringen skrivningar om att Sverige "ska verka inom EU för att skapa fler lagliga vägar för att söka asyl inom unionen". Ingenting sägs dock om möjligheten att söka asyl från EU-ambassader.
– Jag bara undrar hur det ska fungera, ärligt talat? Jag förstår att det är en god tanke bakom, men vi måste ju se vad det innebär rent praktiskt. Redan i dag har vi en väldig påfrestning på våra utlandsmyndigheter... Jag avfärdar ingenting - men jag tycker också att man måste vara realist i hur det ska utföras, i så fall, säger utrikesminister Margot Wallström (S) om idén.
Även Moderaterna är emot förslaget. Miljöpartiet däremot är för, liksom KD som vill göra det möjligt att söka nödvisum på ambassader. Även Vänsterpartiet är för, men på EU-nämnden var det bara KD som anförde en avvikande mening för rätten att söka humanitärt visum från tredje land.

– Nu kan vi inte längre blunda för att människor dör på väg mot Europa. Vi måste rädda liv och EU måste ha en gemensam strategi på migrationsområdet, säger KD:s ledamot i EU-nämnden Désirée Pethrus till TT
.
Den finns alltid där redo att tryckas på, Jesusknappen. När till och med vettvillingar som Wallström kan hålla huvudet kallt veknar en frikyrklig svensk kristdemokrat på 0,3 sek och springer gråtande ut i medelhavet med svenska pass till alla som vill ha. Oavsett om de gjorde ett helt annat utspel dagen innan för att visa sig lite tuffa. KD+V+MP säger väl allt...
Citera
2015-05-06, 15:33
  #159
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Det här är varför varje lovande tecken från KD slutar med ett steg framåt, två tillbaka:

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle20658851.ab

Den finns alltid där redo att tryckas på, Jesusknappen. När till och med vettvillingar som Wallström kan hålla huvudet kallt veknar en frikyrklig svensk kristdemokrat på 0,3 sek och springer gråtande ut i medelhavet med svenska pass till alla som vill ha. Oavsett om de gjorde ett helt annat utspel dagen innan för att visa sig lite tuffa. KD+V+MP säger väl allt...


I migrationsdomstolarna tillhör kristdemokrater de mest extrema. Kan inte förstå varifrån uppfattningen har kommit att Kd skulle föra en restriktiv invandringspolitik.

Det är fortfarande de som gömmer flest flyktingar i sina kyrkor.
Citera
2015-06-09, 18:57
  #160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av relesvansen
Jag noterade vidare att Jakob Forssmed och Emma Henriksson föreslås bli vice respektive andra vice partiordförande. Såhär står de i invandringspolitiken:

Jakob Forssmed



https://twitter.com/niklassvensson/s...37004354347009

Emma Henriksson

Jag länkar här till en av alla debatter hon tog med SD-riksdagsledamöter under den förra mandatperioden. Bara lyssna, inte ens en konspirationsteoretiker kan få det till att Emma Henriksson vill minska invandringen.

https://www.youtube.com/watch?v=vw8qQkgtVM0
EBT petar gruppledaren Emma Henriksson pga förtroendekris.
http://www.svd.se/kds-gruppledare-pe...hor/om/sverige

Henriksson är även migrationspolitisk talesperson. Kan möjligen tyda på att EBT vill röja bort blockmongon som står i vägen för en ny, hårdare linje.
Citera
2015-06-09, 19:28
  #161
Medlem
Svejks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
EBT petar gruppledaren Emma Henriksson pga förtroendekris.
http://www.svd.se/kds-gruppledare-pe...hor/om/sverige

Henriksson är även migrationspolitisk talesperson. Kan möjligen tyda på att EBT vill röja bort blockmongon som står i vägen för en ny, hårdare linje.
Bra. Både Forssmed och Henriksson uppfattas ju som överrockar och mest med för att representera lite av den tidigare partiledningen.
Nu kanske Adaktusson har tänkt glida in på ett bananskal?

EDIT: Nu var jag lite för snabb. Det verkar inte vara mer än gruppledarrollen och riksdagsgruppen som är på tapeten. Trodde rent instinktiv att det skulle beröra partiledningen. Men det kanske kommer.
__________________
Senast redigerad av Svejk 2015-06-09 kl. 19:43.
Citera
2015-06-11, 22:24
  #162
Medlem
LiberalDemokratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
EBT petar gruppledaren Emma Henriksson pga förtroendekris.
http://www.svd.se/kds-gruppledare-pe...hor/om/sverige

Henriksson är även migrationspolitisk talesperson. Kan möjligen tyda på att EBT vill röja bort blockmongon som står i vägen för en ny, hårdare linje.


Jag hoppas verkligen att det inte är den vägen kd väljer. I så fall ser jag inte hur de kommer att klara sig kvar i riksdagen.
Citera
2015-06-12, 12:09
  #163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiberalDemokrati
Jag hoppas verkligen att det inte är den vägen kd väljer. I så fall ser jag inte hur de kommer att klara sig kvar i riksdagen.
OK, du har övertygat mig om att skippa SD och KD och istället lägga min röst i nästa val på M, samt personkryssa den mest liberala kandidaten på listan. Nöjd?
Citera
2015-06-12, 12:17
  #164
Medlem
Fattar inte hur politikerna tänker alls, lösning på problematiken kring invandringen är naturligtvis inte att flytta massa människor från A till B utan att vi måste tillsammans med FN och andra länder sätta press på de länder som inte sköter sig normalt mot sin befolkning, vi har massa medel att ta till för detta. Det är en bättre lösning för alla parter, och vi kan ju för 1000kr hjälpa enormt mycket mer i tex Syrien än i Sverige. Man kan till och med gå så långt att säga att det är rasistiskt att bara hjälpa de få som vi tar in i Sverige, för det är verkligen få och kommer alltid vara få jämfört med hur många som egentligen behöver hjälp
Citera
2015-06-12, 18:17
  #165
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiberalDemokrati
Jag hoppas verkligen att det inte är den vägen kd väljer. I så fall ser jag inte hur de kommer att klara sig kvar i riksdagen.

Finns väl inte mycket som pekar på att Kristdemokraterna kommer hålla sig kvar i riksdagen med nuvarande ledning. Så bara fräscht att röra om i grytan, Busch Thor bör även göra sig av med Forssmed.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback