Svara
  • 1
  • 2
2015-03-24, 16:51
Medlem
The foxs avatar
Substans: Amfetamin under denna kväll; Tidigare erfarenheter med lustgas, citodon, cannabis/hasch, alkohol, benzo

Dos: 0.8 - 1.5g

Ålder: 23
Kön: Man

Tid: Ca 6 timmar, men kände det fortfarande lite efter 8.

Beskrivning:

Detta var under en vecka där jag blev introducerad till både det ena och det andra, men jag tycker att detta var det enda som är värt att skriva om.

20:00

Efter att ha träffat personen som hade på sig affet, över ett hekto mycket rent affe, och fått ett ögonmått på runt ett gram att inta, var det dags att inta det. Sagt och gjort, även om det tog ett par sekunder innan man kunde svälja det, dum nog så hade man inget att skölja ned det med, så var det avklarat, och lite av den beska smaken infann sig då pappret hunnit lösa upp sig innan jag hade svalt det.

Det var vid det här tillfället dags att avge sig ifrån platsen och hitta något att sysselsätta sig med, medans man väntade på att det började. Sagt och gjort, cigg införskaffades samt dricka, en varm bänk hittades ochså, samt några personer att konversera med.

Ca 20:50

Vid det här laget hade jag nästan gett upp hoppet på att det skulle funka alls, när jag plötsligt märker att jag inte kan ta ögonen av en kork från en av flaskorna läsk jag köpt tidigare, verkligen stirrar intensivt på den och mönstret som den har. Noterade att jag inte heller kunde hålla min fot stilla, tänkte då att det kanske var dags att ta en cigg och dricka lite mer, sagt och gjort, gick ut och tände på en cigg och kände att det verkligen började slå på vid det här laget.

Gick fram och tillbaka, fipplade med ciggpaketet, samt flaskorna med läsk man köpt, rökte upp ciggen för att sedan bege mig tillbaka, och sätter mig igen. Börjar kolla på en av flaskorna man nu lyckats tömt på ett par sekunder, och känner känslan av välbehag och energi stiger för varje sekund som går.

Efter detta är tiden som bortblåst, så kan inte ange några exakta tider.

Ca 21:20

Beger mig åter igen ut för en till cigg, passar ochså på att ta ett par klunkar till av läsken, smakar jävligt gott och sätter sig precis till rätta, både ciggen och läsken. Börjar verkligen känna av att jag inte kan stå stilla, utan måste göra någonting, antingen gå fram och tillbaka, hålla på med ciggpaketet eller något annat.

Rökte upp ciggen och gick tillbaka in I byggnaden, för att sedan bege mig vidare. Under dessa minuter kommer den bästa känsla jag någonsin känt över mig, känner mig verkligen som en kung och mår så jävla bra, finns inga problem alls och det känns som man är I paradiset. Känner ochså av att man börjar bli varm, men inget svettande eller liknande. Behövde knäppa upp jackan, fastän det var ett par minus ute, handskar och mössa togs också av.

Ca 21:40 - 22:30?

Har bestämt mig för att spontant åka med en av tunnelbanelinjerna ifrån Centralen, hoppar av på en valfri station och tänder en till cigg medans jag väntar på tuben tillbaka, försöker fixa till håret medans jag väntar och känner mig allmänt skön. Känner mig fortfarande full av energi, och mycket glad, men kan ändå kontrollera ruset, mycket bättre än något annat jag tidigare varit hög på.

Ca 23:00

Åkte nu tillbaka på samma linje, till Centralen, men ville då åka över till Slussen och kolla nattlivet, vilket var rätt dött, även om alla ljus som sträckte sig över vattnet var mycket fina. Samma procedur här, fram med cigg, rök, lek runt med både tändaren och ciggen, men lyckas iallafall hålla mig någorlunda stilla och försjunka I mina egna tankar.

Har fortfarande inga svettningar, vilket är förvånande, då jag blivit varnad för just hur mycket man svettas efter man intagit affe, och hur mycket det luktar. Känner mig fortfarande varm och jackan hänger fortfarande öppen medans man snabbt kör slut på ciggen, som åter igen är så mycket skönt att ha.

Ca 00:00

Är nu hemma, känner fortfarande av ruset, och slänger mig direkt in I tio konversationer med olika vänner, snackar på om både det ena och det andra, men lyckas åter igen kontrollera mig, och inte rabbla på hur länge som helst innan man hejdar sig, även om det förekommer att man skriver mycket mer än vad man brukar, och snabbare likaså.

Har ochså vid detta lag hallucinationer, både visuella och, vad jag tror, var ljud. Inget grovt, men tror ibland jag ser folk stå precis bakom datorskärmen, men så fort jag ställer mig upp och kollar, så är det bara mörkret.

Ca 02:00

Känner att ruset avtagit vid det här laget, och man börjar känna sig lugn. Hallucinationerna fortsätter, men inte så frekvent. Snackar med vänner som säger sig antingen inte ha provat affe, eller lagt av då det tagit så mycket på deras hjärta. När jag väl hör det, känner jag att mitt eget hjärta börjar känna sig lite konstigt, slår lite väl hårt ibland, men inget extremt.

Har ochså magont vid denna punkt, så bestämmer mig för att besöka toaletten, vilket avhjälper detta problem. Dricker ochså mycket vatten, men känner inte av någon speciell avtändning.

03:00 och framåt

Nu har ruset verkligen avtagit, och jag börjar känna mig lite småtrött, men inget jobbigt med avtändningen alls, tänkte nästan att lite sömn skulle sitta fint, men bestämmer mig för att sitta uppe då det var saker jag behövde göra dagen efter.

07:00

Tittar på klockan och ser att det helt plötsligt är 7 på morgonen, tidsuppfattningen är fortfarande borta, ingen avtändning, även om jag känner mig jävligt lättretlig och mycket nere, nästan värre än innan, och känner verkligen ett sug efter att skaffa mer.

Efter detta så finns det inte mycket mer att tillägga, förutom små hallucinationer när jag åter behöver använda tuben, samt extremt stora pupiller.

Utvärdering: 10/10, kände nästan att detta inte var en bra drog när jag väl började landa, bara för att man känner sig så jävla bra på det, och en avsaknad av AT. Billigt var det också, även om man skulle räkna in vanliga gatupriser.

Det tog ett flertal dagar innan jag kände att jag kunde gå utan att prova affe igen, även om det säkerligen kommer inhandlas fler gånger. En jävla drog, helt enkelt.

Smådetaljer har utelämnats, hände lite andra grejer men inget som är direkt värt att ta upp. Jävligt konstigt att man inte blev intagen när man storflinar åt både det ena och andra folket man ser, och ser allmänt påtänd ut.
Senast redigerad av The fox 2015-03-24 kl. 16:53.
Citera
2015-03-24, 19:57
Medlem
sgeddingagglis avatar
Första gången kan vara lite: "Vafaan....var det inte mer än så här?" Senare inser man tjusningen med det och då är det ett riktigt finfint preparat.
Citera
2015-03-25, 11:24
Medlem
Geggusveckuss avatar
Tack för din rapport

ger den 2 av 5 då jag inte tyckte om den särskilt mycket men tackar för att du tog dig tid o skriva den
Citera
2015-03-25, 11:25
Medlem
Geggusveckuss avatar
Tror att de "lugna" ruset du kände och att det inte var så WOW var på grund av att du fick dålig kvalité på ditt amf.

hade du dragit i dig 0.8-1.5g bra amf så hade du definitivt inte haft samma lugna upplevelse
Citera
2015-03-25, 12:18
Medlem
The foxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggusveckus
Tror att de "lugna" ruset du kände och att det inte var så WOW var på grund av att du fick dålig kvalité på ditt amf.

hade du dragit i dig 0.8-1.5g bra amf så hade du definitivt inte haft samma lugna upplevelse

Var inte direkt så man skönt ihop och bara stirrade, kände att man fick energi och ville röra på sig o.s.v. Lite svårt att beskriva, då det var första gången.
Citera
2015-03-25, 12:36
Medlem
Geggusveckuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The fox
Var inte direkt så man skönt ihop och bara stirrade, kände att man fick energi och ville röra på sig o.s.v. Lite svårt att beskriva, då det var första gången.

Hehe då hoppas jag att nästa gång du testar blir bättre prova ta det på en festival eller på något större jippo med musik o dans så ska du se att de händer grejjer
Citera
2015-03-25, 12:45
Medlem
Bra rapport. Du täcker väl allt som man känner de första gångerna man snabbar upp lite!
Citera
2015-03-25, 13:57
Medlem
Egiraffs avatar
För mig som inte testat tjack blir jag lite sugen på att testa

Brukat många andra droger som t.ex LSD, cannabis, xtc m.m, men känner mig ändå tveksam till att testa tjack, just för att jag gillar att få ut något av ruset. Men samtidigt älskar jag att festa så får väl se vad som händer.

3/5 föresten.
Citera
2015-03-25, 17:01
Medlem
uh-huhs avatar
För mig är amfetamin något som höjer min koncentrationsförmåga och tålamod,att festa på amfetamin är ganska väderlöst tycker jag,det ända pluset är väl att man jag dricka tills man får alkoholförgiftning
3/5
Citera
2015-03-25, 17:08
Medlem
The foxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
För mig är amfetamin något som höjer min koncentrationsförmåga och tålamod,att festa på amfetamin är ganska väderlöst tycker jag,det ända pluset är väl att man jag dricka tills man får alkoholförgiftning
3/5

Det har jag hört, men inget man provade på vid tillfället ska se om man kan skaffa fram lite mer tills helgen, och testa
Citera
2015-03-26, 02:57
Medlem
Fitipaldis avatar
Bra rapport, påminner mig om min första gång

Verkar som att det är rätt vanligt att folk har höga förväntningar på tjack innan man testat, mig inklusive. Jag hade testat E och kola innan jag testade snabbskorna för första gången, och tänkte att effekten skulle vara lika påtaglig. Numera använder jag det nästan uteslutande för att plugga på, även om det händer att man snörar på sig dojjorna när det nalkas bra fest - jag tycker helt enkelt om det för mycket (och får i princip aldrig AT), och har tillräcklig respekt för droger för att inse att det inte är värt att göra det till en vana...
Citera
2015-04-02, 22:37
Medlem
Pissrannans avatar
Fick du hallucinationer av en kvälls intag? Oftast kan det vara flimmer och små synvillor p.g.a. att du varit vaken länge och ögonen blir överansträngda och är inga hallucinationer. Hallucinera ordentligt börjar du göra efter att ha passerat dygn tre utan sömn. Då får du kraftiga hallucinationer och är en direkt effekt av sömnlöshet. Efter en kväll ska du inte få hallisar, om du inte tagit enormt mycket och får en hyfsad överdos.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in