Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-23, 18:35
  #1
Medlem
Jag hoppas att jag postar denna fråga i rätt forum nu, som ny medlem.Nu är det så att jag med familj skall flytta tillbaka till Skottland och bli solskensbönder ( skämt ). Dock kommer frågan upp kring smartast sätt att flytta.
Hur flyttar man billigast när man själv inte kan hjälpa till vid flytt utan måste anlita folk för detta, förslag?
Sen har min mamma skulder, typ klädkonton osv. Vad händer om hon mot all förmodan inte skulle kunna betala dessa när vi flyttat?
Jag vet att kronofogden dyker in, men kan dessa då till exempel ta från hennes förtidspension?
Vill mest veta om man skulle missa några räkningar så de inte hoppar in och tar hennes förtidspension eller liknande.
Vore otroligt tacksam för alla tips och råd jag kan få
Citera
2015-03-23, 18:46
  #2
Medlem
minponnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myah30
Jag hoppas att jag postar denna fråga i rätt forum nu, som ny medlem.Nu är det så att jag med familj skall flytta tillbaka till Skottland och bli solskensbönder ( skämt ). Dock kommer frågan upp kring smartast sätt att flytta.
Hur flyttar man billigast när man själv inte kan hjälpa till vid flytt utan måste anlita folk för detta, förslag?
Sen har min mamma skulder, typ klädkonton osv. Vad händer om hon mot all förmodan inte skulle kunna betala dessa när vi flyttat?
Jag vet att kronofogden dyker in, men kan dessa då till exempel ta från hennes förtidspension?
Vill mest veta om man skulle missa några räkningar så de inte hoppar in och tar hennes förtidspension eller liknande.
Vore otroligt tacksam för alla tips och råd jag kan få
vad skulle hända om din saker inte kom fram om du inte betala ?
Citera
2015-03-29, 13:59
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minponny
vad skulle hända om din saker inte kom fram om du inte betala ?

Haha var väl inte riktigt det jag tänkte.
Citera
2015-04-02, 22:24
  #4
Medlem
Gunnilas-bulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myah30
Jag hoppas att jag postar denna fråga i rätt forum nu, som ny medlem.Nu är det så att jag med familj skall flytta tillbaka till Skottland och bli solskensbönder ( skämt ). Dock kommer frågan upp kring smartast sätt att flytta.
Hur flyttar man billigast när man själv inte kan hjälpa till vid flytt utan måste anlita folk för detta, förslag?
Sen har min mamma skulder, typ klädkonton osv. Vad händer om hon mot all förmodan inte skulle kunna betala dessa när vi flyttat?
Jag vet att kronofogden dyker in, men kan dessa då till exempel ta från hennes förtidspension?
[Vill mest veta om man skulle missa några räkningar så de inte hoppar in och tar hennes förtidspension eller liknande.
Vore otroligt tacksam för alla tips och råd jag kan få

Jag vet inte men jag skulle kunna tänka mig att Kronkalle skulle kunna få förtur på din mors utbetalningar från Försäkringskassan.
Billigaste sättet att flytta hade kanske varit om du kunde få ditt nya jobb att stå för "relocation package" eller om du kanske kan få AMS att betala alt. finna någon stiftelse som ger stipendier.
Lycka till och hoppas du trivs i Skottland!
__________________
Senast redigerad av Gunnilas-bulle 2015-04-02 kl. 22:26.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2544084

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback