Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-23, 17:50
  #1
Medlem
WhatsGuccis avatar
FPS droppar i CS:GO , men i tex WoW brukar det vara cleant och jag kan köra BF3 på Ultra.
Och om man kan köra BF3 på ultra UTAN lagg och fps drop så borde nog CS:GO verkligen inte lagga.

Någon som har en aning om vad fan som kan vara problemet? Blir tokig

Specs:
Processor: AMD FX(tm)-6300 Six-Core Processor
Speed: 3.5 GHz
Number of Cores: 6
Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 660
Memory: 8.2 GB
Operativ System: Microsoft Windows 7 Home Premium Edition Service Pack 1 (build 7601), 64-bit

Borde som sagt inte lagga..
Citera
2015-03-23, 19:37
  #2
Medlem
Har du verifierat game cachen på Steam?
Uppdaterat BIOS?

Min bror har upplevt snarliknande problem med sin fx-processor, det var enbart till CS:GO också, WoW eller BF4 var inga problem alls.

Jag uppdaterade BIOS på hans dator sen var det klappat och klart och de flöt sedan på.
Citera
2015-03-23, 22:58
  #3
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbadoris
Har du verifierat game cachen på Steam?
Uppdaterat BIOS?

Min bror har upplevt snarliknande problem med sin fx-processor, det var enbart till CS:GO också, WoW eller BF4 var inga problem alls.

Jag uppdaterade BIOS på hans dator sen var det klappat och klart och de flöt sedan på.
Hur gör jag det?
Jag har också Nvidia geforce experience som uppdaterar mina drivrutiner och allt sånt.
Är BIOS inkluderat i det?
Citera
2015-03-24, 07:08
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsGucci
Hur gör jag det?
Jag har också Nvidia geforce experience som uppdaterar mina drivrutiner och allt sånt.
Är BIOS inkluderat i det?

Nvidia Geforce Experience uppdaterar enbart grafikkortets drivrutiner och har ingenting med BIOS eller resterande av komponenternas drivrutiner och göra.
Skulle underlätta ifall du skrev ner ditt namnet på ditt moderkort så kan jag eventuellt skicka länkar där du sedan laddar ner drivrutinerna.

Ursäkta för eventuella felstavningar, skriver från telefonen.
Citera
2015-03-24, 10:20
  #5
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbadoris
Nvidia Geforce Experience uppdaterar enbart grafikkortets drivrutiner och har ingenting med BIOS eller resterande av komponenternas drivrutiner och göra.
Skulle underlätta ifall du skrev ner ditt namnet på ditt moderkort så kan jag eventuellt skicka länkar där du sedan laddar ner drivrutinerna.

Ursäkta för eventuella felstavningar, skriver från telefonen.
Vart hittar jag vad mitt moderkort heter?
Citera
2015-03-24, 10:43
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsGucci
Vart hittar jag vad mitt moderkort heter?
Har du kvitto på datorn du har köpt kan du kolla där.

Har för mig att speccy eller cpu-z även talar om vilket moderkort man har ifall du nu inte har kvitto kvar!
Citera
2015-03-24, 11:24
  #7
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbadoris
Har du kvitto på datorn du har köpt kan du kolla där.

Har för mig att speccy eller cpu-z även talar om vilket moderkort man har ifall du nu inte har kvitto kvar!
Kan kolla det lite senare.

Har nu avinstallerat Steam och installerat om det och CS:GO installerat igen.
Får hoppas på att det funkar nu annars vet jag inte vad jag gör.
Återkommer.
Citera
2015-03-24, 11:36
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsGucci
Kan kolla det lite senare.

Har nu avinstallerat Steam och installerat om det och CS:GO installerat igen.
Får hoppas på att det funkar nu annars vet jag inte vad jag gör.
Återkommer.

Jaokej, testa det du! Men tror du kommer behöva uppdatera BIOS precis som jag fick göra med min brors dator!

Men förhoppningsvis fixar ominstallationen på CS:GO samt Steam problemet!
Citera
2015-03-24, 23:25
  #9
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbadoris
Jaokej, testa det du! Men tror du kommer behöva uppdatera BIOS precis som jag fick göra med min brors dator!

Men förhoppningsvis fixar ominstallationen på CS:GO samt Steam problemet!
Just nu har det inte laggat.
Men jag kände typ 1-2 ggr att det laggade till snabbt i 0.2 sekunder ca.
Men nu har Dota 2 också börjat lagga.. Speciellt i team fights...
Jag blir tokig..
Är AMD Processorer dåliga eller? Är det värt att uppgradera mig till en intel core eller något?
Citera
2015-03-25, 00:28
  #10
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbadoris
Jaokej, testa det du! Men tror du kommer behöva uppdatera BIOS precis som jag fick göra med min brors dator!

Men förhoppningsvis fixar ominstallationen på CS:GO samt Steam problemet!
Jag tror jag uppdaterat BIOS nu på min AMD Processor.
Skall testa imorgon om det har förbättrats annars så blir jag ännu ARGARE!
Citera
2015-03-25, 08:52
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsGucci
Just nu har det inte laggat.
Men jag kände typ 1-2 ggr att det laggade till snabbt i 0.2 sekunder ca.
Men nu har Dota 2 också börjat lagga.. Speciellt i team fights...
Jag blir tokig..
Är AMD Processorer dåliga eller? Är det värt att uppgradera mig till en intel core eller något?

Citat:
Ursprungligen postat av WhatsGucci
Jag tror jag uppdaterat BIOS nu på min AMD Processor.
Skall testa imorgon om det har förbättrats annars så blir jag ännu ARGARE!

Haha janej, asså de är ju inte dåliga, men intel är att föredra, AMD brukar leverera högra hastigheter (GHz) för en billig peng jämfört med intel, dock har de fler tekniker, t.ex hyperthreading.

Dock brukar fx-processorerna vara billiga och väldigt bra för priset skulle jag säga.
Bara man har uppdaterat BIOSen, efter de tycker jag de är klockrena

Då antar jag att du har hittat moderkortets namn ifall du har uppdaterat BIOS, för man uppdaterar moderkortets mjukvara och inte Processorn när du uppdaterar BIOS

Om du nu hittat moderkortets namn så söker du på de + drivers, t.ex "MSI z97s drivers" och letar efter den moderkortstillverkarens hemsida och laddar ner därifrån, har du funderingar eller problem kan ju skriva igen
Citera
2015-03-25, 13:50
  #12
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbadoris
Haha janej, asså de är ju inte dåliga, men intel är att föredra, AMD brukar leverera högra hastigheter (GHz) för en billig peng jämfört med intel, dock har de fler tekniker, t.ex hyperthreading.

Dock brukar fx-processorerna vara billiga och väldigt bra för priset skulle jag säga.
Bara man har uppdaterat BIOSen, efter de tycker jag de är klockrena

Då antar jag att du har hittat moderkortets namn ifall du har uppdaterat BIOS, för man uppdaterar moderkortets mjukvara och inte Processorn när du uppdaterar BIOS

Om du nu hittat moderkortets namn så söker du på de + drivers, t.ex "MSI z97s drivers" och letar efter den moderkortstillverkarens hemsida och laddar ner därifrån, har du funderingar eller problem kan ju skriva igen
Tjenare igen.
Det verkar som att det blivit aningen bättre nu på CS.
Men om det är så att jag nu HAR uppdaterat BIOS och laddar ner BIOS updates på en hemsida, kan det förstöra datorn i fråga?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback