Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-03-23, 16:25
Medlem
Wosps avatar
Artikeln har blivit uppdaterad med bland annat

Citat:
Enligt Kristianstadsbladet hann dock Johansson knappt reagera innan en Säpovakt fällde den attackerade mannen ner till golvet.

Då är frågan kanske hur säpovakten (som AB kallar honom istället för Polis) lät det gå så långt. Man tycker att dom borde ha lite högre beredskap på ett flyktingboende.
Citera
2015-03-23, 16:30
Moderator
Tinuviels avatar
Trådar sammanfogade.

// mod
Citera
2015-03-23, 16:31
Medlem
BallsMans avatar
Undrar vad faaan GM tänkte?

1. "Jag är missnöjd med asylpolitiken och vill visa min frustration så att det blir förändringar".

2. "Om jag gör detta så blir jag definitivt kvar i Sverige, bättre det än att bli hemskickad"

3. "Jag ska bli nätkändis"

Hmmm?
Citera
2015-03-23, 16:31
Medlem
1001PSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Nu är det ju SR som är källan, så det är väl lite tveksamt med sanningshalten i klippes som trådskaparen länkar till, skulle jag tro.

Vad menar du?

Litar du inte på Sveriges Radio?

Livvakteriet gör sitt jobb som vanligt.
Citera
2015-03-23, 16:33
Medlem
vonFlints avatar
Vad i helvete.. Ny i landet och redan åsikter om våra politiker, eller kan det röra sig om en anställd?
Majsgröten kall vid frukost? Dåligt städade toaletter?

Ska bli väldigt intressant och se hur detta slutar
Citera
2015-03-23, 16:34
Medlem
IceEyess avatar
På tiden att dessa ministrar och i detta fall migrationsministern får en inblick i den bisarra och destruktiva verklighet som man har skapat.

Frågan är vad bortförklaringen kommer bestå i? Strukturell rasism, brist på fritidsgårdar, eller blir det återigen fritösen som blir uthängd som syndabock?
Senast redigerad av IceEyes 2015-03-23 kl. 16:51.
Citera
2015-03-23, 16:39
Medlem
Wajis avatar
Ska bli intressant och höra vad motiveringen blir och om den verkliga sanningen kommer fram i PK-media.

Jag ser ett mönster med de sk nya asylsökande. Man ställer högre krav och i med att Sverige inte hinner med att ta emot alla så kommer detta bara vara en början på attentat och allvarliga händelser. Kommuner ser det, allmänheten ser det(de flesta) men ej våra styrande politiker och media Sverige.

Som sagt väldigt nyfiken vilket motiv som ligger bakom denna gärning av GM. Något budskap måste det väl ändå ha.

(FB) Asylsökande fick fel färg på muggarna-Hungerstrejk inledd (fel färg på muggarna)

(FB) Asylsökande vägrar kliva av buss - vägrar även bo i Östersund! (Snö och kallt)
Citera
2015-03-23, 16:41
Medlem
JumpingJacks avatar
Bra vecka det här! Först ser Löfvén ut som en strykrädd hund på Hisingen och försvinner från mångkulturen illa kvickt efter att ha härdat ut fem minuter och nu blir Johansson attackerad.

Ska vi gissa på att asylsökaren inte kommer att drabbas av några efterräkningar?
Citera
2015-03-23, 16:43
Medlem
tzjs avatar
Detta kommer säkerligen leda till andra säkerhetsrutiner för Sveriges ministrar i samband med besök hos asylsökande.

Ett angrepp på justitieministern är inte så där väldigt oallvarligt direkt. Nu sitter Löfven lika rådlös som en fjärt i en korgmöbel.

Hur bemöter man detta? Dialogpolisen till utryckning igen? Smäller man upp en grandios fritidsgård i anknytning till asylboendet?

Välkommen till det nya Sverige Morgan. Stor eloge för att du valde att våga dig ut i verkligheten.
Citera
2015-03-23, 16:43
Medlem
Släckningsförsöket.Måste varit en liten lätt brand släckare. Någon som vet modellen på brand släcka n. Troligtvis röd .Tog säpo vakten tag om brand släckan eller migrantennnn
Senast redigerad av Homoaraben 2015-03-23 kl. 16:51.
Citera
2015-03-23, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
HAHAHAHAHAHA, äntligen får någon det dom förtjänar. Hela grejen är bara så ironisk och helfestlig.

En sån dag. Först ska flyktingförläggningarna ta emot många fler....för att det inte finns bostäder! Sen kommer blänkaren om Jimmie Åkesson. Och nu Sprut-turken i Broby. Man skulle nästan kunna tro att det är regisserat. Ibland är mediedramaturgin oavsiktligt komiskt.

Undrar hur många som är "eld och lågor" för den förda flyktingpolitiken efter brandsläckarincidenten?
Senast redigerad av ujhs 2015-03-23 kl. 16:59. Anledning: stavfel
Citera
2015-03-23, 16:46
Medlem
HatarAftonblaskans avatar
Först Löfven och nu Morgan Johansson, Dessa Sossar som vurmar för mångkultur och hög invandring verkar inte vara så populära bland invandrarna själva? Håller med invandrare här, Sossarna är äckliga hycklare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in