Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-23, 15:48
  #1
Medlem
Hej!

Söker efter mättande gryn som endast ska blandas med salt och kokande vatten. När jag tittar på AXA:s sortiment finns gryn blandade med olika frukter och så vidare men de innehåller även socker (innehållsförteckningen). Kalorimängden/100 gram verkar i övrigt vara samma som havregryn i ren form, så det är konstigt men jag söker dock efter de gryn som mättar mest. Jag bryr mig inte om smak.

Någon som kan rekommendera något?
Citera
2015-03-23, 15:52
  #2
Medlem
LeonVances avatar
Ska det mätta eller ge energi?
Citera
2015-03-23, 15:54
  #3
Medlem
Alla sädesslag är ju kolhydratrika. Anledningen till varför jag väljer detta istället för kvarg är just för kolhydraterna.
Citera
2015-03-23, 16:02
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas1993
Alla sädesslag är ju kolhydratrika. Anledningen till varför jag väljer detta istället för kvarg är just för kolhydraterna.
Det finns ju annars kolhydratsrik kvarg också
Eller blanda ut kvargen med müsli.

Men om du nu måste köra på gröt så är det väl havregryn eller råggrynsgröt jag skulle satsat på. Däremot hade jag blandat i psylliumfrön för extra mättnad om det nu är det du vill uppnå.
Citera
2015-03-23, 16:05
  #5
Medlem
Är det fibermängden/100 gram eller fullkornsprocenten jag ska titta på vid val av gryn?
Citera
2015-03-23, 16:13
  #6
Medlem
Prova häll i psyliumfrön i gröten inte kört det själv men ska tydligen vara mättande!
Citera
2015-03-23, 17:44
  #7
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Prova häll i psyliumfrön i gröten inte kört det själv men ska tydligen vara mättande!


Men jag rekkommenderar små mängder av psyliumfrön



(FB) Helvete - överdoserat Psylliumfrön?
Citera
2015-03-23, 18:02
  #8
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas1993
Är det fibermängden/100 gram eller fullkornsprocenten jag ska titta på vid val av gryn?
Tror du att det finns något generellt svar på din högst subjektiva fråga? Du kan ju prova dig fram?
Citera
2015-03-23, 18:07
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Men jag rekkommenderar små mängder av psyliumfrön



(FB) Helvete - överdoserat Psylliumfrön?

Köpte en påse idag på ICA som jag tänkt använda i morgonsmoothien för att ge mer mättande känsla.
Hur många gram/mat/teskedar rekommenderar du?
Citera
2015-03-24, 14:33
  #10
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Köpte en påse idag på ICA som jag tänkt använda i morgonsmoothien för att ge mer mättande känsla.
Hur många gram/mat/teskedar rekommenderar du?

Jag rekkommenderar bara två matskedar per dag
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback