Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-22, 12:09
  #1
Medlem
Szlyynas avatar
Tog med mig datorn till fjällen och hade räknat med att jag skulle ha kunnat ta Internet från telefon.
Saken är den att jag kan ansluta till telefonens nätverk men kommer inte åt Internet (begränsat nätverk/internetåtkomst saknas).

Får Internet från samma nätverk om jag ansluter på andra telefoner eller datorer så jag antar att datorn är problemet.

Får även Internet på den ofungerande datorn om jag delar från en iPhone, men inte från andra androidtelefoner. Vilket känns rätt skumt?

Har efter många timmars kämpande kommit fram till att det är en dålig drivrutin på datorn i fråga, men nu till problemet.
Har fått ner rätt drivrutin på telefonen, men får inte över filen till datorn. Saknar överföringskabel och lyckas inte koppla ihop datorn och telefonen varken om de ansluter till samma nätverk eller via Bluetooth (datorn hittar inte telefonen och tvärt om).

Har kabel till iPhone men iPhone vill ju inte att man ska få över nåt annat än bilder??

Hur ska jag få över filen till datorn? Eller hur får jag Internet att fungera från Android? Det fungerar ju om den ansluter till iPhonens nätverk.

Har två iphones och två androider, kabel till iPhone och en fungerande dator att tillgå.

WWindows 8.1 och ett broadcom 802.11g/b/n på datorn i fråga.
Gjort allt jag klarar av och antar att det är ett hopplöst fall, men någon som har en lösning??
Tack :-D
Citera
2015-03-22, 12:26
  #2
Medlem
Lajtels avatar
Du säger att du får internet att fungera om du använder iPhone som hotspot?
Då kan du ju använda iPhonen som hotspot, och sedan ladda ner drivrutinen som behövs på datorn?

Nu vet jag inte vilken drivrutin du hade tänkt installera men när jag jobbade med IT-support så fick vi ofta samtal om just detta, att man får "Limited access" när man kör telefonen som en hotspot - allt som brukade krävas var en uppdatering / ominstallation av datorns drivrutiner för nätverkskortet.
Citera
2015-03-22, 12:47
  #3
Medlem
Szlyynas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lajtel
Du säger att du får internet att fungera om du använder iPhone som hotspot?
Då kan du ju använda iPhonen som hotspot, och sedan ladda ner drivrutinen som behövs på datorn?

Nu vet jag inte vilken drivrutin du hade tänkt installera men när jag jobbade med IT-support så fick vi ofta samtal om just detta, att man får "Limited access" när man kör telefonen som en hotspot - allt som brukade krävas var en uppdatering / ominstallation av datorns drivrutiner för nätverkskortet.

Ja, tänkte på det också till surfen på iPhonen tog slut, så det är inget alternativ.. :-/
Fler förslag? :-)
Citera
2015-03-22, 15:14
  #4
Medlem
madtops avatar
Har datorn SD-kortsläsare?
Spara drivisen på telefonens SD-kort och därefter sätter du in SD-kortet i datorn.
Citera
2015-03-22, 19:00
  #5
Medlem
Szlyynas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Har datorn SD-kortsläsare?
Spara drivisen på telefonens SD-kort och därefter sätter du in SD-kortet i datorn.

Datorn har endast sd-läsare men har bara micro-sd att tillgå.

Känns som ett hopplöst fall :/
Citera
2015-03-25, 12:25
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Szlyyna
Datorn har endast sd-läsare men har bara micro-sd att tillgå.

Känns som ett hopplöst fall :/
Har du bluetooth på datorn? Brode ju funka i sådana fall.
Citera
2015-09-29, 20:33
  #7
Medlem
Szlyynas avatar
Hopplöst fall ^^



En dålig drivrutin var problemet och hade ingen som helst möjlighet att få över filen.
Det blev många timmars tidsfördriv i alla fall
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback