Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-22, 11:32
  #1
Medlem
Hej!

Jag kör mina löppass varje onsdag och söndag. Jag testade att käka det huvudmål som här anses vara "optimal mat för träning & hälsa" dagarna innan passen, och det innefattade kyckling med broccoli och andra rot/grönsaker. När jag sedan körde löppassen fick jag cirka 10 minuter sämre tid än vad jag vanligtvis brukar få på sträckan jag avverkar. Sedan prövade jag käka det jag brukar käka; pastagratäng, härligt rått ris tillsammans med flygande jakob (toppat med rejäla mängder bananer) och wow, det var som att konditionen förbättrades av enbart kosten.

Hur fan pallar ni som äter LCHF träna över huvud taget? Om ni tar ut er väldigt lätt i era pass, då kan jag fatta. Men wow, aldrig i livet att den som faktiskt pressar sig orkar hålla LCHF-kost i längre utsträckning!?
Citera
2015-03-22, 11:35
  #2
Medlem
Malkos avatar
Du behöver kolhydrater om du ska köra dina långa löppass. LCHF är till för att gå ner i vikt utan att behöva löpa så mycket, eftersom kolhydraterna (bränslet) inte behövs.
Citera
2015-03-22, 12:03
  #3
Medlem
LCHF är en soffliggardiet. Därför du aldrig ser nån vältränad som kör LCHF. Bodybuilders kör ibland LCHF när de ska bli av med fettet, men de har inte byggt upp sin fysik på LCHF utan använder dieten som ett verktyg snarare än en livsstil.
Citera
2015-03-22, 12:27
  #4
Medlem
SiSeniors avatar
Som ovan skriver är kolhydratsintaget tydligt bidragande till din ökade prestationsförmåga. Och för att klargöra: Kolhydrater är inte onyttigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback