2015-03-22, 06:34
Medlem
Vad ska jag göra? Jag upplever just nu sådan ångest som jag aldrig upplevt förut. Visst, jag är en person som har lätt att oroa mig, stressa upp mig, få ångest osv men det här förstör mitt liv. Kan inte sova på nätterna, slappna av på dagarna. Jag har skrivit min uppsatsplan för c-uppsatsen med min uppsatspartner och jag är helt säker på att vi kommer få F på den (orkar inte gå in på varför). Jag har sån extrem ångest över det och vill inte ens lämna in och gå till opponering med något jag skäms så mycket över. Har aldrig blivit underkänd på något på utbildningen utan fått B/C på allt. Hur ska jag kunna släppa denna ångest?? Tänk om vi måste vänta ett år med examen...
Citera
2015-03-22, 06:41
Medlem
Rök en hövding och filosofera över din och människans existens. Du kommer komma fram till att ditt prov eller utbildning betyder noll.
Citera
2015-03-22, 07:26
Problemet verkar vara att du är för sen att lyssna på dina känslor.. och att ta ansvar för det du lämnar ifrån dig.. Kom igen!
Citera
2015-03-22, 12:20
Medlem
smellyproofs avatar
Sluta lipa, tänk på alla negerbarn som inte har någon framtid. Du har utbildning och ett tryggt hem i alla fall.
Citera
2015-03-22, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
Sluta lipa, tänk på alla negerbarn som inte har någon framtid. Du har utbildning och ett tryggt hem i alla fall.
om jag misslyckas och måste göra om om ett år, då har jag ju ingen utbildning...
Citera
2015-03-22, 19:39
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasagne
om jag misslyckas och måste göra om om ett år, då har jag ju ingen utbildning...
Jo men nästa år?
Citera
2015-03-23, 05:25
Medlem
Min uppsatspartner vägrar ta examen vid ett senare tillfälle. Om vi får F kommer hon kämpa för att göra om allt och om jag inte vill göra om allt nu kommer hon skriva själv. Undrar om det kanske finns en chans att glra om planen och börja med själva uppsatsen senare och kanske hinna ta examen i höst, men hon sa att det verkligen inte är ett alternativ för henne. Min familj verkar inte heller tycka att det är ett alternativ att göra uppsatsen om ett år...
Citera
2015-03-23, 11:04
Medlem
Citat:
Min uppsatspartner vägrar ta examen vid ett senare tillfälle. Om vi får F kommer hon kämpa för att göra om allt och om jag inte vill göra om allt nu kommer hon skriva själv. Undrar om det kanske finns en chans att glra om planen och börja med själva uppsatsen senare och kanske hinna ta examen i höst, men hon sa att det verkligen inte är ett alternativ för henne. Min familj verkar inte heller tycka att det är ett alternativ att göra uppsatsen om ett år...

Varför vänta?
Citera
2015-03-23, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tago
Varför vänta?
Hon sa idag att hon kommer be om att få skriva uppsatsen själv för att vårt samarbete inte fungerar. Hon vill inte förstöra vår vänskap genom dåligt samarbete med bråk. Hon förstörde vänskapen med sin förra uppsatspartner på B-uppsatsen. Den personen går inte kvar i klassen längre, men dom hörs inte alls idag pga bråk under uppsatsarbetet.
Citera
2015-03-23, 18:06
Medlem
Citat:
Hon sa idag att hon kommer be om att få skriva uppsatsen själv för att vårt samarbete inte fungerar. Hon vill inte förstöra vår vänskap genom dåligt samarbete med bråk. Hon förstörde vänskapen med sin förra uppsatspartner på B-uppsatsen. Den personen går inte kvar i klassen längre, men dom hörs inte alls idag pga bråk under uppsatsarbetet.

Okej, då är du fri att göra som du vill! Lycka till med det oavsett hur du väljer att lösa det. Vad är 1 år när allt kommer omkring ändå?

Det beror så klart på vad du läser men det är många som inte tar sin examen på planlagd tid.
Senast redigerad av tago 2015-03-23 kl. 18:11.
Citera
2015-03-23, 22:30
Medlem
Men om din uppsatspartner inte vill få F, och du har extrem ångest över risken att ni kanske får F, och hon är villig att kämpa och skriva om den för att undvika ett F.... vad är då problemet?
Citera
2015-03-24, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleach
Men om din uppsatspartner inte vill få F, och du har extrem ångest över risken att ni kanske får F, och hon är villig att kämpa och skriva om den för att undvika ett F.... vad är då problemet?
Men hon tänker ju skriva själv oavsett hur jag gör. Hon vill inte att vårt dåliga samarbete ska förstöra vår vänskap
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in