• 1
  • 2
2015-03-22, 12:00
Medlem
Åh shit.. Vaknade och mådde ok i 10 min, och nu är det lika illa igen och jag har massor av saker att göra tills imorgon. Säker 6-8 timmar arbete jag behöver göra idag.

Hur i hela helvete ska detta gå när jag ta mig fan vill hugga av mina armar och ben just nu?? Skakar av ilska och förtvivlan över detta helvete.

Jag måste avsluta detta snart. Jag tror jag håller på att komma närmare det nu. Tänka sig att avsluta det innan man ens upplevt lycka.
Senast redigerad av OCB-Filtret 2015-03-22 kl. 12:02.
Citera
2015-03-22, 14:16
Medlem
haruvettiskallens avatar
Prioritera!
Vad är viktigast som ska göras till imorgon. Vad kan du göra imorgon till på Tisdag? Skriv upp och beta av.

Att det blir stressigt får du helt enkelt ta.

En sak i taget, och om du fastnar, börja på det andra du måste göra. Om du inte kan avsluta det du började på får du avrunda med en snygg rosett. Låt det ta tid men du kommer känna dig stolt över vad du faktiskt har gjort än om du inte gjorde något alls.
Citera
2015-03-22, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haruvettiskallen
Prioritera!
Vad är viktigast som ska göras till imorgon. Vad kan du göra imorgon till på Tisdag? Skriv upp och beta av.

Att det blir stressigt får du helt enkelt ta.

En sak i taget, och om du fastnar, börja på det andra du måste göra. Om du inte kan avsluta det du började på får du avrunda med en snygg rosett. Låt det ta tid men du kommer känna dig stolt över vad du faktiskt har gjort än om du inte gjorde något alls.

Har gått 2.5h och jag har inte börjat än

Börjar ordna upp sig lite mer nu, så kanske lyckas ta tag i det snart.

Tack för orden.
Citera
2015-03-22, 16:58
Citat:
Ursprungligen postat av OCB-Filtret
Hej.

Det mesta är så illa ställt med levt att jag återigen finner min situation så ohållbar att jag håller på att få ett mental sammanbrott och vill ge upp. Med ge upp menar jag ta mitt pick och pack och aldrig mer komma tillbaka, och med det menar jag inte ta livet av mig, utan bara helt enkelt ge upp.

Men samtidigt tänker man ju då givetvis att det inte finns någon möjlighet att mitt liv skulle bli bättre om jag gav upp igen; helst när jag denna gång då kommer att sakna några som helt planer och "drömmar" för mitt liv, vilket sannolikt skulle göra det ännu värre.

Så vad gör man när självmord inte är ett alternativ samtidigt som man håller på att totalt bryta ihop över denna misär, samt att hur många gånger jag än säger till mig själv att jag ska söka kontakt med någon professionell gör jag det aldrig.

Lägg ner rökat ett tag så du kan drömma igen, det är bra för hjärnan
sen kanske du vill hitta en adrenalinkick, du hittar säkert din grej!
Citera
2015-03-22, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ludi
Lägg ner rökat ett tag så du kan drömma igen, det är bra för hjärnan
sen kanske du vill hitta en adrenalinkick, du hittar säkert din grej!

Jag röker inte.
Citera
2015-03-22, 17:03
Citat:
Ursprungligen postat av OCB-Filtret
Jag röker inte.

Ok

Gå ut i naturen då, skapa en kontakt med ett djur.
Citera
2015-03-22, 17:07
plocka lite svamp, du behöver ju inte äta dem.
blodriska är gott som fan annars, fixa lite fokus
Citera
2015-03-22, 22:10
Medlem
Undvik att vakna kl 12:00 så ska du se att det blir enklare att motivera sig själv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in