Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-21, 23:49
  #1
Medlem
49450s avatar
Hej,
skulle här vilja lista de absoluta toppkosttillskotten som faktiskt ger effekt (inte protein pulver tillskott). Saknar åsikter och erfarenheter om just era favoriter och vad ni menar fungerat extra bra på er.

Jag kan börja lista kreatin som en favorit. Det känns som en produkt som alltid levererar lite extra kraft. Har även kört endel HMB i mina dagar och märker en lite lättare återhämtning av just HMB. Omega 3 känns även den som en bra produkt för återhämtning vilket jag också starkt gillar. För övrigt är jag ett fan av vitaminer som d vitamin och multi. Men mer än just HMB och kreatin kan jag inte direkt påstå jag upptäckt. HMB i flytande form eller kalcium baserat känner jag inte så mycket skillnad på dock...

Vad har ni för rekommendationer och varför?
Citera
2015-03-22, 00:07
  #2
Medlem
Litteraturs avatar
De enda tillskotten värda att köpa är enligt mig multivitamin, omega 3 och kreatin.
Melatonin kan också vara bra att ha, ifall man har problem med sömnen.
Citera
2015-03-22, 12:29
  #3
Medlem
SiSeniors avatar
Du kan börja med att berätta vad du vill få ut av ditt kosttillskott. För det finns inget kosttilskott som fyller alla syften.
Citera
2015-03-31, 23:17
  #4
Medlem
49450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Du kan börja med att berätta vad du vill få ut av ditt kosttillskott. För det finns inget kosttilskott som fyller alla syften.
Nej alltså kosttillskott som fyller SITT nämna syfte alltså!
Citera
2015-04-01, 17:30
  #5
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 49450
Nej alltså kosttillskott som fyller SITT nämna syfte alltså!

De flesta vitamintillskott fyller t.ex. sitt syfte om du har brist om just denna vitamin. Lika så fyller proteinpulver sitt syfte i många lägen. Lika så Omega-3tillskott.
Citera
2015-04-01, 18:33
  #6
Medlem
krigsoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
De flesta vitamintillskott fyller t.ex. sitt syfte om du har brist om just denna vitamin. Lika så fyller proteinpulver sitt syfte i många lägen. Lika så Omega-3tillskott.


Genius huh? Exakt det som redan næmnts eller det som han bad folk inte næmna.
Citera
2015-04-01, 19:21
  #7
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsoffret
Genius huh? Exakt det som redan næmnts eller det som han bad folk inte næmna.

En idiotisk fråga får ett idiotiskt svar.
Citera
2015-04-01, 19:23
  #8
Medlem
krigsoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
En idiotisk fråga får ett idiotiskt svar.

Well I guess that makes it even
Citera
2015-04-01, 19:29
  #9
Medlem
VonFanderblads avatar
Tyvärr verkar de flesta kosttillskott inte fungera särskilt väl. Dessutom antyder forskningen att vitaminer kan leda till ökad dödlighet hos användarna.
Citera
2015-04-02, 10:49
  #10
Medlem
49450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
En idiotisk fråga får ett idiotiskt svar.
Vet inte om jag ska ta dig seriöst eller som en dåre?

Fattar du inte alls vad jag menar? Gymgrossisten och MMSport mfl fullständigt väller ut olika preparat som ska "fungera" och då är min fråga vilka preparat som ni har positiv erfarenhet ifrån. Du verkar ju helt tappad om du inte förstår frågan... Dessutom är inte vitaminer och protein särskilt relevant då det är essentiella och på så vis inte bör ens diskuteras !

Exempel på preparat som "kan fungera" så även du fattar: HMB, Kreatin, Ursobol syra, CLA, ALA osv...
Citera
2015-04-02, 11:07
  #11
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 49450
Vet inte om jag ska ta dig seriöst eller som en dåre?

Fattar du inte alls vad jag menar? Gymgrossisten och MMSport mfl fullständigt väller ut olika preparat som ska "fungera" och då är min fråga vilka preparat som ni har positiv erfarenhet ifrån. Du verkar ju helt tappad om du inte förstår frågan... Dessutom är inte vitaminer och protein särskilt relevant då det är essentiella och på så vis inte bör ens diskuteras !

Exempel på preparat som "kan fungera" så även du fattar: HMB, Kreatin, Ursobol syra, CLA, ALA osv...

Han fattar garanterat vad du menar, men sen är det så att de mesta du hittar i sådana butiker är bara skit. Ta ex. olika piller som skall "bränna fett". lol. Lite chilipulver, vitlök, koffein mm ihopslängt i en kapsel som "bränner fett" sen.
Nej. Bara nej. Vill du bränna fett får du ligga på kcal underskott. Det mesta finns bara för att lura "träningsfreaks" utan koll. Money money.


Förstår du nu?
Citera
2015-04-02, 11:20
  #12
Medlem
49450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Han fattar garanterat vad du menar, men sen är det så att de mesta du hittar i sådana butiker är bara skit. Ta ex. olika piller som skall "bränna fett". lol. Lite chilipulver, vitlök, koffein mm ihopslängt i en kapsel som "bränner fett" sen.
Nej. Bara nej. Vill du bränna fett får du ligga på kcal underskott. Det mesta finns bara för att lura "träningsfreaks" utan koll. Money money.


Förstår du nu?

Sånt här behöver du inte förklara för mig...

Men ta ex oxyelite då som fettbrännare, den FUNKAR! Men den är tyvärr också borttagen, DMAA funkar men är också borta, effedrin funkar men är även det olagligt nu. Lite det som är syftet med tråden också, att dela med sig av saker som funkar och som ännu finns ute.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback