Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-21, 21:01
  #1
Medlem
Amarantis avatar
Jag sökte men fann ingen tråd gällande denna filmen. Den ska ha premiär i Sverige den 27e mars men när jag går in på SFs hemsida, väljer stad, och sedan lista över filmer som visas, så hittar jag inte It Follows någonstans vilket börjar få mig att tro att den inte alls kommer visas i Sverige. Det verkar vara en rätt så unik skräckfilm vilket är väldigt ovanligt idag samt att den har 7.4 på IMDB vilket är klart bättre än godkänt.

Någon annan som är pepp på filmen och som kanske vet om filmen verkligen kommer ha premiär den 27e mars?

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=HkZYbOH0ujw
Citera
2015-03-21, 23:58
  #2
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaranti
Någon annan som är pepp på filmen och som kanske vet om filmen verkligen kommer ha premiär den 27e mars?

Annonseras ju i dagspressen att den kommer att ha premiär då, hoppas det och hoppas verkligen att SF inte gör en Ex Machina och skjuter upp premiären på obestämd tid, är lite svältfödd med BRA skräckfilm som kommer på bio. Annat var det för 12-13 år sedan då det arrangerades minifestivaler med skräckfilm under namnet Midnight Movie Madness, åh vilka tider!
Citera
2015-03-22, 00:04
  #3
Medlem
Lotsos avatar
Jag är väldigt pepp inför filmen. Desvärre lär den inte gå i närheten hos mig, inte ens Röda Kvarn som tar in Indie filmerna och de som tilltalar en liten mindre publik lär ta in den. Närmsta den visas i är i Malmö men känner att det inte är värt det att åka så långt för den.

Såg för övrigt också fram emot Ex Machina som skulle gå här där jag bor, men som sagt SF fuckar upp ännu en gång.
Citera
2015-03-23, 22:11
  #4
Medlem
Amarantis avatar
Tack för svaren. Det ser väldigt mörkt ut. Filmen har "premiär" om fyra dagar men har fortfarande inte fått ett schema på SF med utsatta tider, inte heller någon förhandsbokning. Ser väldigt väldigt mörkt ut och troligtvis kommer dom skjuta fram premiären, men jag tror att dom inte alls kommer visa den i Sverige. Får väl vänta tills man kan ladda ner filmen.
Citera
2015-03-23, 22:31
  #5
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaranti
Tack för svaren. Det ser väldigt mörkt ut. Filmen har "premiär" om fyra dagar men har fortfarande inte fått ett schema på SF med utsatta tider, inte heller någon förhandsbokning. Ser väldigt väldigt mörkt ut och troligtvis kommer dom skjuta fram premiären, men jag tror att dom inte alls kommer visa den i Sverige. Får väl vänta tills man kan ladda ner filmen.

Den kommer få premiär, dock bara i begränsat antal. De tre stora städerna är inkluderade och om jag inte minns fel så skulle även Växjö och Umeå få den. Biljetterna för den släpps när alla nya filmer som har premiär på fredagar släpps vid SF, nämligen onsdagarna.
Citera
2015-03-23, 22:52
  #6
Medlem
skitpungs avatar
Jag är faktiskt ruggigt taggad inför den här filmen, jag brukar inte alls vara exalterad över nya skräckfilmer men för en gångs skull så kommer det ut en ny skräckfilm med ett relativt unikt koncept.

Förhoppningsvis går den i min stad, relativt stor stad så det borde den. Var länge sen jag reserverade biljetter, det går inte att reservera biljetter förrän dagen före (26) antar jag?
Citera
2015-03-24, 00:45
  #7
Medlem
Amarantis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Den kommer få premiär, dock bara i begränsat antal. De tre stora städerna är inkluderade och om jag inte minns fel så skulle även Växjö och Umeå få den. Biljetterna för den släpps när alla nya filmer som har premiär på fredagar släpps vid SF, nämligen onsdagarna.
Jo visserligen. Men jag ser att It Follows finns med på vissa städers programschema, men i Malmö finns det inga fastställda datum eller tider. Det är det som gör mig konfunderad. Har mailat SF angående detta men fortfarande inte fått något svar.

Citat:
Ursprungligen postat av skitpung
Jag är faktiskt ruggigt taggad inför den här filmen, jag brukar inte alls vara exalterad över nya skräckfilmer men för en gångs skull så kommer det ut en ny skräckfilm med ett relativt unikt koncept.

Förhoppningsvis går den i min stad, relativt stor stad så det borde den. Var länge sen jag reserverade biljetter, det går inte att reservera biljetter förrän dagen före (26) antar jag?

Jepp, var länge sen man blev taggad inför en skräckfilm. The Conjuring är den enda som skrämt mig på senare år. Kan även tipsa dig om Housebound. En rätt unik skräckfilm från Nya Zeeland som är både läskig och rolig.

Det går att reservera biljetter från och med 25e mars enligt SF.
__________________
Senast redigerad av Amaranti 2015-03-24 kl. 00:50.
Citera
2015-03-24, 22:16
  #8
Medlem
Amarantis avatar
Fick svar från SF där dom meddelar att It Follows endast kommer visas på sju av deras biografer. Malmö är inte en av dom.
Citera
2015-03-24, 22:58
  #9
Medlem
Rakiis avatar
Ber till någon gud att denna INTE kommer förpassas till Heron City som de flesta skräckfilmer i Stockholm... snälla, hör mina böner!
Citera
2015-03-24, 23:51
  #10
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ber till någon gud att denna INTE kommer förpassas till Heron City som de flesta skräckfilmer i Stockholm... snälla, hör mina böner!

Tomorrow you'll know...
Citera
2015-03-24, 23:54
  #11
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Tomorrow you'll know...

Ja man gör ju det, hoppas inte att SF gör mig besviken, igen...
Citera
2015-03-25, 00:00
  #12
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ja man gör ju det, hoppas inte att SF gör mig besviken, igen...

Själv får jag ju vänta tills den dyker upp på annat håll. Otroligt tråkigt att SF bara kör begränsat antal på en del filmer. Känns extra fattigt rent ut sagt. Släpp filmerna på alla biograferna, se över helgen om det är någon publik för filmerna annars ta bort dem igen. Men samtidigt kan jag förstå det kostar för mycket, men va fan SF är väl en så pass stor kedja att det inte kostar så mycket för dem?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback