Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-13, 18:15
  #205
Medlem
Min brors kusins avatar
Lyssnade idag på Peter Apelgren och Anna Mannheimers program. Det var nog länge sedan jag skrattat så mycket "Vill du träffa George Clooney" Även när Anna var allvarlig och pratade om sin mammas bortgång var det bra
Citera
2015-08-14, 08:44
  #206
Medlem
mishimas avatar
Reinfeldt körde i varje fall live. Ovanligt idag. Det ska han ha lite beröm för. Det blir inte lika överproducerat då.

Det var dock ett väldigt krystat sommarprat. Han kan inte bjuda till eller skämta. Det blir bara jobbigt. Historien om att måste köpa ny garderob var ju så dålig. Han trodde han hade tänkt till och hittat något speciellt, men var ju lyteskomik.


Bra reklam för boken han ska släppa i varje fall. Jag ska nog läsa den, men jag väntar på pocketen.
__________________
Senast redigerad av mishima 2015-08-14 kl. 08:48.
Citera
2015-08-15, 13:48
  #207
Medlem
Fyfan va less jag är på att höra hur jävligt Sverige var att växa upp i som icke-vit. Bara en massa neg hela tiden. Ingenting verkar vara bra med Sverige om man är icke-vit. Fri skolgång och vacker natur med allemansrätt betyder ingenting?

Nä, jag stängde av efter 30 minuter idag. Så fruktansvärt tröttsamt och gammalt gnäll.

Vissa väljer att se positivt på tillvaron och njuta av de ljusglimtar som finns.
Andra väljer att bara se det dåliga och negativa. Och de verkar fullkomligt älska att älta det i evighet. Såna människor vill jag slippa.
Citera
2015-08-15, 15:13
  #208
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mike70
Fyfan va less jag är på att höra hur jävligt Sverige var att växa upp i som icke-vit. Bara en massa neg hela tiden. Ingenting verkar vara bra med Sverige om man är icke-vit. Fri skolgång och vacker natur med allemansrätt betyder ingenting?

Nä, jag stängde av efter 30 minuter idag. Så fruktansvärt tröttsamt och gammalt gnäll.

Vissa väljer att se positivt på tillvaron och njuta av de ljusglimtar som finns.
Andra väljer att bara se det dåliga och negativa. Och de verkar fullkomligt älska att älta det i evighet. Såna människor vill jag slippa.

Seinabo Sey brukar ganska ofta klaga över hur ensamt och hemskt det var som enda halv-gambian (En svensk förälder och en svensk förälder.) i hela Halmstad växa upp där, trots att jag känner flera stycken som är också är halv-gambianer och uppvuxna i Halmstad (Både äldre och yngre än henne.)... Helt enkelt far hon med osanning. Men det gynnar väl någon agenda som hon har eller något sånt...
Citera
2015-08-16, 11:00
  #209
Medlem
missionarydaughters avatar
Åhhhh vad FOLKLIG Reinfeldt. Han äter fil med lite bär och banan och så lite soppa till middag.
Superfolkligt. Och att ha direktkontakt med Abbe Bonnier är också folkligt.
Citera
2015-08-16, 11:15
  #210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Seinabo Sey brukar ganska ofta klaga över hur ensamt och hemskt det var som enda halv-gambian (En svensk förälder och en svensk förälder.) i hela Halmstad växa upp där, trots att jag känner flera stycken som är också är halv-gambianer och uppvuxna i Halmstad (Både äldre och yngre än henne.)... Helt enkelt far hon med osanning. Men det gynnar väl någon agenda som hon har eller något sånt...


Se där! Jag kan inte låta bli att fundera på hur människor är funtade, som skriver om sin historia så där mycket. Sverige är ett litet land och saker kommer fram om det man påstår inte stämmer. Att hon inte skäms.
Citera
2015-08-16, 11:34
  #211
Medlem
jazznegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mike70
Fyfan va less jag är på att höra hur jävligt Sverige var att växa upp i som icke-vit. Bara en massa neg hela tiden. Ingenting verkar vara bra med Sverige om man är icke-vit. Fri skolgång och vacker natur med allemansrätt betyder ingenting?

Sen finns det ju alla "jag var så annorlunda och ville inte vara som alla andra"-typer som gnäller på det sk Jante-Sverige, osv. Jävla töntar.
Citera
2015-08-16, 12:53
  #212
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Seinabo Sey brukar ganska ofta klaga över hur ensamt och hemskt det var som enda halv-gambian (En svensk förälder och en svensk förälder.) i hela Halmstad växa upp där, trots att jag känner flera stycken som är också är halv-gambianer och uppvuxna i Halmstad (Både äldre och yngre än henne.)... Helt enkelt far hon med osanning. Men det gynnar väl någon agenda som hon har eller något sånt...

Oups, my bad...

Självklart ska det vara En förälder från Gambia och en från Sverige...
Citera
2015-08-16, 14:36
  #213
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jazzneger
Sen finns det ju alla "jag var så annorlunda och ville inte vara som alla andra"-typer som gnäller på det sk Jante-Sverige, osv. Jävla töntar.

Lite självkritik vore kanske på sin plats?

Och så finns det de som, när de reflekterar tillbaka, inser vilken jävla tur de hade som fick växa upp i Sverige. Men det är klart, att sitta och berätta hur fin och rolig man upplevde ens barndom var och hur mycket man älskar Sverige, oavsett "klass", funkar inte i Sveriges Radio.

Edit: menar att såna som hade en bra uppväxt sällan får fläka ut sig och berätta om det.
Ju mer gnäll och självömkan, desto bättre verkar det som. Det är ju nästan som man får intrycket att alla ska bli lika jävla deppiga. Fyfan om någon trivs och mår bra med livet (om man inte är 50+ då...).
__________________
Senast redigerad av mike70 2015-08-16 kl. 14:43.
Citera
2015-08-16, 14:38
  #214
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Oups, my bad...

Självklart ska det vara En förälder från Gambia och en från Sverige...


Vi som åtminstone är normalbegåvade förstod vad du menade
Citera
2015-10-06, 17:26
  #215
Medlem
Enydrions avatar
Hörde en stund på epsyein och Nordegren för några dagar sedan, det verkade som om Nordegren sätt i kommittén Som väljer sommarpratare, de hade hört tror det var Jomshof som sagt att han saknade SD are som sommarpratare, Nordegren verkade helt oförstående, de sökte sådana som hade en historia att berätta typ... Antar att de flesta galningarna i tidningarna som tycker sig ha ett budskap är just vänster, eller möjligen nåt med genus, eller annan hudfärg...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback