Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-21, 16:02
  #1
Medlem
KnB-s avatar
Hej! Jag är helt ny när det kommer till Linux, och vet egentligen inte vad jag sysslar med, idioti möjligtvis men jag tycker det är väldigt lärorikt att ta mig igenom allt strul jag stöter på.

Efter att ha installerat nyaste versionen av Ubuntu på min Crive, omformaterad dvs Windows är borttaget, så kan jag inte längre starta min Drive. Den hittas i "Diskar" (Disk management) som ni ser på bifogad bild, men går alltså inte att få igång, möjligtvis om jag formaterar den men då förlorar jag väldigt värdefull information.

Jag ber er vänligen titta på bilderna och hjälpa mig få igång min Drive . Mitt önskemål är att få C och D välfungerande med Linux och köra enbart det.

Mvh

http://www.yogile.com/k0ouz3fd#41m
Citera
2015-03-21, 16:18
  #2
Medlem
JSelwyns avatar
Som du kanske redan sett så står det att 528 disk sektorer är trasiga. Så börja där med att söka efter felet här online.

Gjorde en sökning med följande kriterie på en o samma rad: disc sectors corrupt ubuntu 2 tb.

Hoppas att det hjälper.
Citera
2015-03-22, 17:14
  #3
Medlem
KnB-s avatar
Tack!

Jag löste det genom att ta ut D och genom en HDD Dockingstation USB via en annan dator reparera disken, sen koppla in den i linuxburken igen och voila!

Därefter bytade jag från Ubuntu till Linux Mint 17.1 Cinnamon och blev kär direkt.
Citera
2015-03-24, 22:28
  #4
Medlem
Run3s avatar
Fattar nada. Vad finns det att starta på D när Windows låg på C (som du ersatte med Ubuntu)?

Men gött att det löste sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback