2015-03-21, 14:03
Medlem
fanzaas avatar
Hej,

Jag skickar ofta mail till 80 företag åt gången, genom "hemlig kopia" och har nu insett att mina mail hamnar i deras skräppost.

Finns det möjlighet för mig att få bort "skräppost-statusen"? Om jag skapar en ny epostadress under samma domän, blir det en clean start då? Eller har hela domänen fått "skräppost-status"?
Och finns det något mailprogram någon kan rekommendera för framtida massutskick?

Tacksam för svar!
Citera
2015-03-21, 15:58
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fanzaa
Hej,

Jag skickar ofta mail till 80 företag åt gången, genom "hemlig kopia" och har nu insett att mina mail hamnar i deras skräppost.

Finns det möjlighet för mig att få bort "skräppost-statusen"? Om jag skapar en ny epostadress under samma domän, blir det en clean start då? Eller har hela domänen fått "skräppost-status"?
Och finns det något mailprogram någon kan rekommendera för framtida massutskick?

Tacksam för svar!

Det är en hel vetenskap bakom det där. Men gissningsvis har både den enskilda mailen, samt domänen samt servern fått lite extra poäng nu.

Använd aldrig hemlig kopia. Skicka alltid ett mail med en mottagare.

Själv har jag alltid använt sympa för egna utskick (overkill, jag vet) och för större företag lönar det sig att anlita en extern aktör som har gott epostrykte.
Citera
2015-03-21, 17:15
Medlem
fanzaas avatar
Okej tack för tipsen.
Sympa verkar inte fungera på Mac. Vet du någon alternativ till Sympa? Vad heter typen av program? Email software bara?
Citera
2015-03-21, 17:37
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fanzaa
Okej tack för tipsen.
Sympa verkar inte fungera på Mac. Vet du någon alternativ till Sympa? Vad heter typen av program? Email software bara?

Sympa förutsätter att du har en server att köra den på.
Citera
2015-03-22, 18:07
Medlem
fanzaas avatar
Oj okej det har jag inte. Vad heter typen av program? Om jag ska försöka hitta något alternativ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in