Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-21, 10:05
  #1
Medlem
N!xxos avatar
Är det bara jag som tycker det börjar bli lite mycket remakes/remasters till den 8e generationen konsoler?
Känns inte som företagen vill göra nya spel utan dammar av gamla klassiker/efterfrågade till förra generationen och säger "Nu med 60fps 1080p!!" mm kul men jag skulle vilja se något nytt, eller är det detta vi kommit till?

Jag själv äger bara ett Ps4 och ser ju då en stor ökad trend med detta till den konsolen men är det samma visa på xb1 ?

Vad säger ni andra
bra/dåligt?
Citera
2015-03-21, 12:59
  #2
Medlem
H1ONEs avatar
Om spelen en gång tiden handlade om att du som spelare ska ha kul så är den tiden över. Vi är på väg mot vad jag personligen hoppas blir en katastrofal tv-spels-börskrasch, gärna med flera självmord. Läs gärna på om kraschen på 80-talet där satans tjänare som ville pracka på människor skit som E.T spelet konkade. Det blev ju förbättring efter kraschen. Vi slipper då alla skitspel och nya idéer kan komma fram.

Lustigt nog så är det samma cykel som imperier går igenom. Det börjar med nya banbrytande idéer och växer till en guld era för att sedan bli övermätt och ett fåtal giriga spelskapare tar över marknaden och dödar själen i de idéer som en gång i tiden la grunden för imperiet, tänk hur det gick för Mario där han är med i för många spel och hans jävla Mario kart som kommit ut i ca 30 miljarder versioner. Sedan kraschar allt och ur askan kommer en era fram.

Jag är bitter mot många av dessa tv-spel skapare och jag har inte aktivt spelat spel på mer än 3 år och bara väntar. Jag ska runka så hårt och komma så skönt när jag får höra hur illa det går för dem och de tvingas söka A-kassa och social bidrag. "Jaha va jobbade du med innan du blev arbetslös?" "Jag skrev kod för Candy Crush Saga." "Du förtjänar ditt öde." "Ja det gör jag verkligen, jag borde ta mitt liv men jag är för vek för det."
Citera
2015-03-21, 13:36
  #3
Medlem
prizs avatar
Det är detsamma för filmer också. Kommer inte mycket originellt som är bra. Kanske den dag EA rämnar får vi uppleva en ny era.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback