2015-03-21, 00:11
Medlem
Hej. Jag har en enorm drivkraft inom mig att jag skall få ut bra resultat av skolan. Jag har mer eller mindre inget livet för tillfället då jag studerar 100% distans. Jag behöver komplettera det mesta av gymnasiebetygen, just nu läser jag svenska 1 och har lämnat in den första inlämningen i delmoment 1.

Min fråga är, hur blir jag betygsatt? Jag är grymt duktig på inlämningar då jag tar mig tid att skriva dem i min ensamhet, i mitt lilla rum med en kopp kaffe. För mig känns det harmoniskt och det kanske är därför jag upplever mina inlämningar som väldigt bra?

Jag kommer definitivt inte uppleva de skriftliga prov på samma sätt.

Om vi leker med tanken, om jag får A eller B i alla inlämningar som jag gör. Om det går skit på nationella provet får dem lov att betygsätta mig dåligt då?

Tack på förhand / Sanna
Citera
2015-03-21, 00:44
Medlem
fnacts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaderdam88
Hej. Jag har en enorm drivkraft inom mig att jag skall få ut bra resultat av skolan. Jag har mer eller mindre inget livet för tillfället då jag studerar 100% distans. Jag behöver komplettera det mesta av gymnasiebetygen, just nu läser jag svenska 1 och har lämnat in den första inlämningen i delmoment 1.

Min fråga är, hur blir jag betygsatt? Jag är grymt duktig på inlämningar då jag tar mig tid att skriva dem i min ensamhet, i mitt lilla rum med en kopp kaffe. För mig känns det harmoniskt och det kanske är därför jag upplever mina inlämningar som väldigt bra?

Jag kommer definitivt inte uppleva de skriftliga prov på samma sätt.

Om vi leker med tanken, om jag får A eller B i alla inlämningar som jag gör. Om det går skit på nationella provet får dem lov att betygsätta mig dåligt då?

Tack på förhand / Sanna

Det lättaste är väl bara att maila din lärare och fråga hur olika delar av kursen väger i slutbetyget?
Citera
2015-03-21, 01:24
Medlem