Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-20, 22:05
  #13
Medlem
linkan0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commodore
30-dagars prövotid är ju utmärkt med MB för att komma åt alla skanningsfunktioner, man avinstallerar ju ändå MB efter att man har fått bort oönskad mjukvara. HMP kan ju inte lägga virus i karantän ens om du inte betalar, det finns inte längre möjlighet att köra prövotid på den heller. Eller är jag ute och cyklar? Var väl en månad sedan jag skannade med HMP men då gick det inte att ta bort någon om jag inte betalade. Och om man kör prövotid på MB så får man inte med andra program, den utökar bara till full funktionalitet som är smidigt om man ändå ska använda det.

jo sant men som jag fatta de gick de inte å ta bort allt om man har riktigt mycket virus om man inte har full versionen men de kanske var med hitmanpro
Citera
2015-03-21, 09:37
  #14
Medlem
Stort tack allesammans för att ni engagerade er! Problemen verkar till synes löst nu.

Känner mig verkligen lättad. Stor respekt till er som vet vad ni pratar om!
Citera
2015-03-24, 17:54
  #15
Medlem
Okej Houston, vi har ett problem...

Allt har funkat smärtfritt ett par dagar nu bortsett från att det ibland dykt upp b a nners i min browser. Dessa har dock försvunnit när jag gått till en annan sida.

Det har fungerat problemfritt i flera dagar tills idag. Jag startade datorn och kommer inte ut på internet. Andra datorer/mobiler kommer ut på samma nätverk och jag har full internetanslutning till datorn.

Jag prövade att avsluta både ZA och Mb utan framgång. Riktigt frustrerande.

Möjliga fel:
Jag har av efter en scanning i Mb råkat ta bort filer som är viktiga fför internetanslutning (?) vet inte om det ens är möjligt men efter en scan så föreslår programmet att man tar bort vissa filer och jag litar på att den gör rätt.

Eller så har internetinställningarna ändrats på okänt vis av brandvägg eller antivirus..? Konstigt vore det isf eftersom jag som sagt surfat obehindrat i flera dagar

Eller så är det brandväggen eller något av Za eller Mb som på annat vis hindrar att datorn kommer ut på nätet.

Det som kan ha orsakat malwaren är när jag laddade ner en databas till ett spel. Den databas installerades. Men kan den verkligen orsakat internetanslutnings problem såhär många dagar efter?

Hjälp!
Citera
2015-03-24, 18:03
  #16
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Okej Houston, vi har ett problem...

Allt har funkat smärtfritt ett par dagar nu bortsett från att det ibland dykt upp b a nners i min browser. Dessa har dock försvunnit när jag gått till en annan sida.

Det har fungerat problemfritt i flera dagar tills idag. Jag startade datorn och kommer inte ut på internet. Andra datorer/mobiler kommer ut på samma nätverk och jag har full internetanslutning till datorn.

Jag prövade att avsluta både ZA och Mb utan framgång. Riktigt frustrerande.

Möjliga fel:
Jag har av efter en scanning i Mb råkat ta bort filer som är viktiga fför internetanslutning (?) vet inte om det ens är möjligt men efter en scan så föreslår programmet att man tar bort vissa filer och jag litar på att den gör rätt.

Eller så har internetinställningarna ändrats på okänt vis av brandvägg eller antivirus..? Konstigt vore det isf eftersom jag som sagt surfat obehindrat i flera dagar

Eller så är det brandväggen eller något av Za eller Mb som på annat vis hindrar att datorn kommer ut på nätet.

Det som kan ha orsakat malwaren är när jag laddade ner en databas till ett spel. Den databas installerades. Men kan den verkligen orsakat internetanslutnings problem såhär många dagar efter?

Hjälp!

Som jag skrev i din andra tråd så kan orsaken vara en ofullständig malware hantering . Följ mina råd för malware hantering i inlägg # 3 i denna tråd .

En möjlighet är att använda den återställnings punkt som ska ha skapats när du installerade Za och sedan efter det göra malware hanteringen och sedan installera ett anständigt Av vilket du också fick tips om .
Citera
2015-03-24, 19:09
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Som jag skrev i din andra tråd så kan orsaken vara en ofullständig malware hantering . Följ mina råd för malware hantering i inlägg # 3 i denna tråd .

En möjlighet är att använda den återställnings punkt som ska ha skapats när du installerade Za och sedan efter det göra malware hanteringen och sedan installera ett anständigt Av vilket du också fick tips om .

Jag följde dina råd på den sida som du länkade
Gjorde allt det. Sen att jag instainstallerade ett av du inte gillar... Ja vad ska jag säga? Det var ren slump
Citera
2015-03-24, 19:28
  #18
Medlem
Boota upp med Hirens Boot CD i bios och scanna med Malwarebytes. Sedan scanna med Malwarebytes och Avast när du får tillgång till datorn = Fixat.
Citera
2015-03-24, 19:34
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taimer
Boota upp med Hirens Boot CD i bios och scanna med Malwarebytes. Sedan scanna med Malwarebytes och Avast när du får tillgång till datorn = Fixat.
Vad är Hirens Bort cd? Har redan scannat med Mb
Citera
2015-03-24, 19:41
  #20
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Jag följde dina råd på den sida som du länkade
Gjorde allt det. Sen att jag instainstallerade ett av du inte gillar... Ja vad ska jag säga? Det var ren slump

Har du fortfarande inget nätverk ?

Har du pingat ?

Jag ogillar det inte , min inställning är objektivare än så ! Vill du ha det så behåll det för i slutändan så är det DITT val min avsikt är enbart att hjälpa folk med att skaffa sig riktigt bra skydd .
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback