Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-20, 18:50
  #1
Medlem
Carlsonns avatar
Hej, min laddare till min Macbook Air 13" har precis gått av i sladden. Min första fråga är om det är möjligt att köpa bara ena delen av magsafe-laddaren, alltså utan strömkabeln?

Min andra fråga om denna laddare från Net on Net är apple original? http://www.netonnet.se/art/dator/lap...r/182536.4223/

Visst bör man köpa en originalladdare och ingen kopia? Kopia känns ganska osäkert att köra på?

Tacksam för snabba svar!
Citera
2015-03-20, 19:29
  #2
Medlem
systems avatar
Personligen skulle jag inte köpa något annat än original. Detta för att kopiorna ofta är uselt byggda och ibland rent livsfarliga.

Dessvärre är originalen ganska dyra. Just detta gör att jag antar att laddaren i din länk är äkta. (Bilden är dessutom apples egna.)

Ev OffT:
Jag fick en gång en begagnad MBP med totalt kabelhaveri. (Hur man lyckas paja kablarna är för mig ett mysterium, men också ett ämne för egen tråd.) Jag skalade kablarna och lappade ihop dem med eltejp, och maskinen mår prima efter detta.
__________________
Senast redigerad av system 2015-03-20 kl. 19:32.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback