Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-20, 14:38
  #1
Medlem
GrädfilsTiggare eller Tiggarna





svensk och jag har valt att komma till Stockholm utan första
hands kontrakt. Jag älskar denna stan och fast jag skulle kunna bo någon annan
stad väljer jag att sova ute.

Jag har märkt en ny attityd hos de kvinnor i sammets kjolar från Rumänien alltså inte bara zigenare för dem har länge snart i ett år varit på konflikt med de svenska tiggarna. De försöker trycka ut de Svenska bostadlösa både tidningsförsäljarna och att vara på ställena, för de är fler.

Jag säljer själv har sett hur filtar delas ut är betydligt tjockare och än de som vi svenskar får det är tunna flisfiltar. När jag ser i tidningen så går det ut en massa propaganda hjälp Romerna skänk skänk. Jag ser ingen skänkt till de Stockholm hemlösa. När det var kalt ut så fick vi inte komma in i kyrkorna om det inte var kallare än minus 7 grader. Jag vet för jag blivit portar när jag följde med en av mina vänner för jag trodde inte han. Och jag låter mig inte hönsas hit och dit. Han blev i väg skickad med en bit torrt bröd och en plast påse med soppa i.


Sedan för att återgå bostadsgarantin PHA! Vilket skämt det är ofta så fullt fast de är dubbelbeläggning på många av härbärgena. Jag vet för jag bodde så i 1 1/2 år
sedan när jag stampa på våning 2 alltså det fanns inte plats inget utrymme för
eget boende jag väntade i över ett halvår sedan ruttnade jag. Jag snackade med
folk som hade bott så i år den jag pratade med längst i 6 år. Då såg jag att
det många nätter var folk som fick kalla handen för det fanns inget ledig plats.

Så sammanfattningsvis det tycks vara mer behjälpligt och mer hjärtans värt att hjälpa, om man råkar komma från ett annat land än Sverige.
__________________
Senast redigerad av enligt-annelie 2015-03-20 kl. 14:44.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback