Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-20, 12:28
  #1
Medlem
Kravallens avatar
Tjenare!

Jag har haft problem att hitta rätt app där man hittar "alla" populära podcast.

Jag hittade precis upptäckt aCast (välkommen ut ur grottan).
Använder också soundcloud och podda.se.

Är aCast bäst av alla eller finns det någon bättre?
Citera
2015-03-20, 12:44
  #2
Medlem
Laboos avatar
Hej, du kan prova dessa

Podcaster
Overcast
Instacast

Alla är appar för Iphone/Ipad
Citera
2015-03-20, 12:58
  #3
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laboo
Hej, du kan prova dessa

Podcaster
Overcast
Instacast

Alla är appar för Iphone/Ipad

Jag är dock android-användare. Tack iaf! Bra tips för andra också!
Citera
2015-03-20, 13:03
  #4
Medlem
Laboos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen
Jag är dock android-användare. Tack iaf! Bra tips för andra också!

Jaha, kanske finns till Android också jag har ingen aning. Du får kolla upp det, lycka till!
Citera
2015-03-20, 13:15
  #5
Medlem
Kethrs avatar
Jag har kört med Podcast Addict mer eller mindre sedan jag gick över till andriod och har fungerat fint för mig med de podcast jag lyssnar på.
Citera
2015-03-20, 13:49
  #6
Medlem
DolphinMelters avatar
Tror inte Downcast finns för Android men det är ett tips för alla med iPhones. Tror den kostar 9 kronor och är helt klart den bästa/mest användbara Appen jag hittat i Appstore!
Citera
2015-03-23, 16:02
  #7
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kethr
Jag har kört med Podcast Addict mer eller mindre sedan jag gick över till andriod och har fungerat fint för mig med de podcast jag lyssnar på.

Tack!
Citera
2015-03-23, 17:12
  #8
Medlem
Axells avatar
Jag kör på Tunein, fungerar bra enligt mig.

http://tunein.com/
Citera
2015-03-23, 17:30
  #9
Medlem
Salgouds avatar
Vilka poddar är det du inte finner? Själv kör jag med pocket casts och är väldigt nöjd med den. Lättnavigerad och har alla (av de mååånga) poddar jag lyssnar på. Lyssnar dock mest på engelska poddar, så kanske är urvalet sämre bland svenska - men rättegångspodden finns, och det är en av om inte den bästa svenska podden just nu. Fantastisk.
Citera
2015-03-26, 22:11
  #10
Medlem
MrDepleteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Vilka poddar är det du inte finner? Själv kör jag med pocket casts och är väldigt nöjd med den. Lättnavigerad och har alla (av de mååånga) poddar jag lyssnar på. Lyssnar dock mest på engelska poddar, så kanske är urvalet sämre bland svenska - men rättegångspodden finns, och det är en av om inte den bästa svenska podden just nu. Fantastisk.

Är inte riktigt med på frågan? Varför skulle inte en pod finnas? Man lägger väl bara till RSS-flödet? Jag kör Pocket Casts för övrigt.
Citera
2015-03-26, 23:27
  #11
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDepleted
Är inte riktigt med på frågan? Varför skulle inte en pod finnas? Man lägger väl bara till RSS-flödet? Jag kör Pocket Casts för övrigt.

Vilken fråga? Har aldrig sett någonstans att knappa in en feed i pocket casts, men såg nu att när man söker står det "search name or feed URL," så antar att det är där då? Annars får man eposta dem för att få med sin pod snabbast och smidigast i databasen, och det gör väl inte alla tänkte jag.
Citera
2015-03-26, 23:38
  #12
Medlem
DoublePod har tjänat mig väl. Minns var man är, vilka man spelat upp, låter en ladda ner. Allt som behövs.
Dåliga (betalda) toplists, men sökfunktionen fångar allt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback