Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-20, 10:13
  #1
Medlem
Hejsan hoppsan
Jag var inne på lidl och handlade lite igår, då såg jag att dom hade tillfälligt lite fiskegrejer, spön, betesboxar, linor osv.
Min fråga, är det någon som har köpt något i fiskeväg från Lidl, och vad tycker ni om det? Gärna lite utförligt då jag funderar på att köpa själv.
Tacksam för svar
Vänliga hälsningar
Citera
2015-03-20, 10:17
  #2
Medlem
Shoffens avatar
Det är väl bara till att kolla upp märke\modell på nätet och kolla på omdömmen
Citera
2015-03-20, 10:29
  #3
Medlem
Hittade inte så mycket om det. Det är lidls egna märke, och när jag pratade lite med personalen så sa dom att dom brukar bara ha fiskesaker en gång om året.
Citera
2015-03-20, 10:41
  #4
Medlem
CHLLs avatar
Köpt rulle där , kanon bra för 75 spänn . 1 års garanti
Citera
2015-03-20, 10:48
  #5
Medlem
Aha ok fan va bra.
Köpte du nå annat i fiskeväg?
Citera
2015-03-20, 11:46
  #6
Medlem
Ryttmaestarens avatar
vad är det för specs på rullen? kullager och så tänker jag
Citera
2015-03-20, 22:39
  #7
Medlem
Borhemmas avatar
Är väldigt skeptiskt till detta tyvärr. Bättre är nog att läsa på diverse fiskeforum om kinaimport, där det finns en del guldkorn.
Citera
2015-03-24, 01:04
  #8
Medlem
Det är nästan omöjligt att svara på den frågan tycker ja det beror väl på vad du ska fiska och vilka krav du har. Antar att det är färdiga fiskeset från tex Abu mm dom säljer och jag själv skulle inte köpa det.
Citera
2015-03-24, 08:29
  #9
Medlem
rayraviolis avatar
Grejerna kan säkert funka, men det krävs ju viss kunskap för att undvika bottennappen så är man nybörjare bör man vända sig till en fiskeaffär, åtminstone hålla sig till beprövade saker. Man måste komma upp till en viss nivå på kvaliteten för att fisket ska kännas roligt. Kör man med skramlig rulle, feldimensionerat spö, värdelös lina och fel sorts beten blir det inte roligt.
Citera
2015-05-03, 01:56
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Borhemma
Är väldigt skeptiskt till detta tyvärr. Bättre är nog att läsa på diverse fiskeforum om kinaimport, där det finns en del guldkorn.


Är Kinesisk kvalitet bättre en Tysk?
Citera
2015-05-03, 09:36
  #11
Medlem
ekerilars avatar
Nu är det väl frågan om vad TS. skall ha grejerna till. Om syftet är att fiska i någon liten insjö 2 gånger under sommarsemestern, duger det förmodligen gott.

Om TS. nu är en fiskenörd som kan 20+ olika sätt att knyta en tafs, (men bara en samlagsställning ) hänvisas istället till fackhandeln, men i så fall är säkert TS. redan medveten om det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback