Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-20, 03:28
  #1
Medlem
94jackars avatar
Jag tror att en Zombieinvasion kan hända i framtiden.
Jag vet själv att väldigt många har ett ställe redo att resa till fullt med vapen, mat och andra förnödenheter som kommer att hålla dom vid liv vid en eventuell invasion.
Dom som inte är redo kommer få det svårt.
Den troligaste teorin tycker jag är att tex: USA tar in döda människor och forskar kring detta för att sedan kunna använda dom som levande, döda? vapen som bara sprider sig i det land som dom angriper.
Tillslut har USA tappat kontrollen över Zombierna och vips så står vi där i en värld full med zombies.

Vad tror ni kan starta en zombie apocalypse?
Citera
2015-03-20, 04:03
  #2
Medlem
Tripportreats avatar
Jag tillhör också den skara människor som tycker det är intressant att resonera kring lämpliga planer i händelse av apokalypser i allmänhet och zombieapokalypser i synnerhet.

Jag tror dock inte att det kommer ske och definitivt inte på det sätt Hollywood skildrar.

Men för att ändå diskutera ämnet som trots allt är intressant.

Det finns parasiter i djurlivet som får djur att bete sig jäkligt irrationellt, en variant av dessa ligger väl närmast till hands i min värld.

Känsliga tittare varnas, det rör sig dock bara om insekter.

Cordyceps: attack of the killer fungi - Planet Earth Attenborough BBC wi...: https://youtu.be/XuKjBIBBAL8

//Tripportreat
Citera
2015-03-20, 06:58
  #3
Medlem
Skebokvarnsvagens avatar
Varför skriver du till viss del på engelska, till viss del på svenska? Det finns ett svenskt ord som heter zombieapokalyps (även om jag tvivlar på att man kan hitta det i SAOL).

Dessutom är väl en invasion en annan sak än en apokalyps. Hursomhelst så vore det roligt förutsatt att man inte kan dö. Det kan man nämligen inte i längden i de datorspel som ni tror har förberett er inför en sådan händelse. 95% av er hade nämligen inte varit överlevare, utan hjärnkåta zombies.
Citera
2015-03-20, 08:10
  #4
Medlem
FetDudes avatar
Tester i genmanipulationer, hallå eller! Tror att när man börjar ändra för mkt av någons dna att något kan gå fel så att antingen de har anlag för att få ett okännt virus eller att de redan har det.
Citera
2015-03-20, 11:46
  #5
Medlem
yggdrazils avatar
Alltså, förutom det där med att zombies är döda så är ju Rabies ganska likt ett zombievirus. Överföringsmetoderna är bara inte tillräckligt effektiva.
Citera
2015-03-20, 16:28
  #6
Medlem
Tydligen så ska Zombie pulver vara ett vitt pulver som kan användas mot människor. De tappar helt förmågan till att tänka sen. På detta sätt kan du förslava dem och använda dem på dina åkrar som arbetskraft.

Människorna dör inte. De är levande döda. Det sägs att de kan leva i detta förvirrade tillstånd i 10 år.
Så kanske kan ett virus göra samma sak?
Citera
2015-03-20, 16:39
  #7
Medlem
fluffypuffys avatar
Eftersom Vi, Befolkningen, Fåren är alla zombies i alla zombie-filmer (grundtanken/betydelsen), så är det intressantaste i mina ögon att försöka bena ut vilka "överlevarna"/människorna representerar?

Personligen tror jag att det blev just "zombies" har mycket att göra med det faktum att vi trycker i oss kött kött kött på löpande band och våra kroppar är bokstavligt talat vandrande kyrkogårdar. Detta är INTE naturligt!

Än så länge äter vi inte varandra, men på andra psykologiska och fysiska plan gör vi det. Vi bryr oss mindre och mindre om andra och ser mer och mer till vår eget ego, vår egen plånbok, mitt, mitt, mitt. osv...

Zombie-invasion/apokalyps kan/kommer säkerligen hända. Det sker lite då och då när befolkningen gör uppror mot den styrande makten. Men absolut kan det komma att ske i en mycket större skala, förslagsvis när Befolkningen inser att vi blir/blivit vallade som får genom alla år, medans en liten klick rika människor utnyttjar hela mänskligheten för att tillfredsställa sina egna sjuka begär.
Citera
2015-03-20, 16:53
  #8
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Eftersom Vi, Befolkningen, Fåren är alla zombies i alla zombie-filmer (grundtanken/betydelsen), så är det intressantaste i mina ögon att försöka bena ut vilka "överlevarna"/människorna representerar?

Personligen tror jag att det blev just "zombies" har mycket att göra med det faktum att vi trycker i oss kött kött kött på löpande band och våra kroppar är bokstavligt talat vandrande kyrkogårdar. Detta är INTE naturligt!

Än så länge äter vi inte varandra, men på andra psykologiska och fysiska plan gör vi det. Vi bryr oss mindre och mindre om andra och ser mer och mer till vår eget ego, vår egen plånbok, mitt, mitt, mitt. osv...

Zombie-invasion/apokalyps kan/kommer säkerligen hända. Det sker lite då och då när befolkningen gör uppror mot den styrande makten. Men absolut kan det komma att ske i en mycket större skala, förslagsvis när Befolkningen inser att vi blir/blivit vallade som får genom alla år, medans en liten klick rika människor utnyttjar hela mänskligheten för att tillfredsställa sina egna sjuka begär.
Du menar att vi kan hindra en ev. Apokalyps genom att bli vegetarianer?
Citera
2015-03-21, 14:38
  #9
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar
Du menar att vi kan hindra en ev. Apokalyps genom att bli vegetarianer?

Ja det är en möjlighet.
Den "största konspirationen" av dem alla kanske är just köttätandet?
Citera
2015-03-21, 15:02
  #10
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Ja det är en möjlighet.
Den "största konspirationen" av dem alla kanske är just köttätandet?
Intressant tanke! Men människorna har varit köttätare i alla tider som vi existerat på jorden. Det gör mig lite skeptisk till den teorin.

Vi vet alla att epidemier kan bryta ut (kolla bara på Digerdöden). Vi vet även att det finns folk på mentalsjukhus som är sjuka i huvudet. Jag kan tänka mig att de allra värsta fallen kanske har fått för sig att döda allt och alla samt kanske knapra lite på levande människor.
Så om ett virus eller en bakterie smittar oss och symptomen helt enkelt är att vi går in i ett sinnestillstånd som liknar de tidigare beskrivna mentalsjuka, kan det möjligen bli så att en liknande zombie-apokalyps bryter ut?
Citera
2015-03-21, 16:26
  #11
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar
Intressant tanke! Men människorna har varit köttätare i alla tider som vi existerat på jorden. Det gör mig lite skeptisk till den teorin.

Vi vet alla att epidemier kan bryta ut (kolla bara på Digerdöden). Vi vet även att det finns folk på mentalsjukhus som är sjuka i huvudet. Jag kan tänka mig att de allra värsta fallen kanske har fått för sig att döda allt och alla samt kanske knapra lite på levande människor.
Så om ett virus eller en bakterie smittar oss och symptomen helt enkelt är att vi går in i ett sinnestillstånd som liknar de tidigare beskrivna mentalsjuka, kan det möjligen bli så att en liknande zombie-apokalyps bryter ut?

Är du verkligen säker på det?
Att vi varit köttätare sedan tidernas begynnelse?
Jo jag vet att det hävdas att vår växande intelligens var en produkt av köttätandet, men det är långt ifrån bevisat och kanske egentligen lever kvar som ett argument för att vi ska fortsätta köpa färdigpackad skinka på ica?
Om så skulle vara fallet betyder det alltså att vi alla är sinnesjuka, och redan lever i en "apokalyps" där vi tuggar på våra bröder och systrar.
Jag vet inte hur gemene man känner, men jag har både katt och hund och skulle ha ganska svårt för att lägga dem i stekpannan oavsett hur hungrig jag blir, jag ser dem helt enkelt som med"människor".
Citera
2015-03-21, 20:02
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Är du verkligen säker på det?
Att vi varit köttätare sedan tidernas begynnelse?
Jo jag vet att det hävdas att vår växande intelligens var en produkt av köttätandet, men det är långt ifrån bevisat och kanske egentligen lever kvar som ett argument för att vi ska fortsätta köpa färdigpackad skinka på ica?
Om så skulle vara fallet betyder det alltså att vi alla är sinnesjuka, och redan lever i en "apokalyps" där vi tuggar på våra bröder och systrar.
Jag vet inte hur gemene man känner, men jag har både katt och hund och skulle ha ganska svårt för att lägga dem i stekpannan oavsett hur hungrig jag blir, jag ser dem helt enkelt som med"människor".

Eliten vill säkert att vi sjunker några nivåer i näringskedjan, då blir vi mer lättkontrollerade. Själva kommer de fortsätta sitt köttfrossande.

Det normala anses som frisk även om det är sjukt. Majoritetens förtryck gäller sedan.

Mycket möjligt en apokalyps på gång men det betyder kanske inte riktigt vad vi "lärt" oss. Mycket ordtrolleri har jag märkt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Apocalypse
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback