Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-03-25, 09:21
  #37
Medlem
Dornroschens avatar
För att citera en förälder of mine: "Att rösta SD är som att lägga sin röst direkt på Reinfeldt, usch". (detta sades alltså före valet)

För att citera en morförälder: "Alltså, om man tittar lite mer på SD och hur de egentligen är så är de ju nazister! Har du hört om vad han Söder sa nu senast om samer!?!?"

Av den här generationen pensionärer tror jag det handlar om tradition, man gillar vad S tyckte förr och sitter fast i gamla tankar. För visst var Sverige fint fram till typ åttiotalet.

Arbetarklassen har delats i två, de som ser invandringen som ett problem och de som inte gör det. Och det är så tabubelagt att vara invandrarkritisk att man inte diskuterar. Jag står inte för vad jag röstar på speciellt ofta.
Citera
2015-03-25, 09:43
  #38
Medlem
På sätt och vis har arbetarklassen också en pågående flykt från den sk vänstern. Jämför man sossarnas segerval1998 med "segervalet" 2014 så ligger s,v,mp mer än 10 procentenheter lägre.

Mest sannolikt är att den processen accelererar nu när s i regeringsställning för en direkt arbetarfientlig politik med en massinvandring som lönedumpar och utkonkurerar svenskfödda arbetskraft med diverse subventioner mm. Vidare är det uppenbart att den utopiska världssamvetessocialdemokratin tycker det är viktigare att göra meningslösa fördömanden av Saudi än att se till att arbetarklassen har kvar sina arbetstillfällen i svensk vapenexport.

Utöver detta lär den invandringsrelaterade systemkolappsen inom vård skola brottslighet bli för uppenbar under mandatperioden för att journalisterna ska kunna dölja den för vänster
vänsterväljarna.
Som svar på Ts fråga, i ännu högre utsträckning 2018.
Citera
2015-03-25, 10:17
  #39
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetongNasse
För övrigt bör alla statare fråntas medborgarskapet och skickas tillbaka till sina hemländer. Det var den första vågen utländskt röstboskap sossarna gav rösträtt på andras bekostand.

För fan, utan statare hade det svenska jordbruket gått under. De var både muskler och kunnande. Att säga att statare levde på andra bekostnad vad nog fan något av den jävligaste historieförvrängning jag har hört i mitt liv. Vilka länder menar du statare invandrade ifrån?

Inte för att du nödvändigtvis är SD. Men så här ser det ut i deras led. Fjollor som tror de är ubermenschen utan historiekunnande som tror de definierar Sverige. Dessa ska bevara vår kultur.

Sverige står och faller med en ordentlig välfärds- och miljöpolitik. Den som inte tror det är en amerikaniserad tönt. Problemet med vänstern å ena sidan idag är dock att den är så jävla nymoraliserande hit och dit. Vi har också hamnat i ett läge där välfärdspolitik har blivit synonymt med att visa tror att detta underbygger ett samhälle där folk blir passiva. Men att ta hand om varandra är inte, och borde aldrig ha fått blivit, synonymt med att också inte vilja och kunna göra rätt för sig. Många arbetare har ju blivit som kapitalister på ett sätt, de är omättliga och giriga.

För att knulla SD politiskt i arslet behövs en ny vänster som plockar upp även de mer traditionella arbetarna, och som inte hänger sig åt nymoralism. Vänstern borde vara praktiskt inriktad. Folket ska både ha trygghet och möjlighet att dra sitt strå till stacken, skitenkelt. Men tyvärr tror jag vi blivit alltför fjolliga och giriga, arbetare som arbetsgivare.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback