Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-19, 18:26
  #1
Medlem
mmas avatar
http://mmajunkie.com/2015/03/report-...-190-in-brazil

Citat:
After her 14-second destruction of Cat Zingano a few weeks ago, Ronda Rousey will tee it up again in August, according to a report out of Brazil.

Tatame first reported Rousey (11-0 MMA, 5-0 UFC), the UFC’s women’s bantamweight champion and arguably the promotion’s biggest current draw, will put her title on the line against Brazilian Bethe Correia (9-0 MMA, 3-0 UFC) at UFC 190 in Rio de Janeiro. Multiple outlets have since confirmed the initial report.

Citat:
Ronda Rousey vs. Bethe Correia
for women's bantamweight title
Antonio Rogerio Nogueira vs. Mauricio Rua
Citera
2015-04-08, 04:15
  #2
Medlem
Mx_1337s avatar
Big Nog vs Stefan Struve.
Blir Struve tredje man att dra ut gamle Nog eller kan den senare resa sig ur askan, tro?
http://mmajunkie.com/2015/04/antonio...-190-in-brazil
Citat:
Ursprungligen postat av mmajunkie.com
Nogueira (34-9-1 MMA, 5-5 UFC) has been booked for a fight against fellow heavyweight Stefan Struve (25-7 MMA, 9-4 UFC) at UFC 190 in August. Nogueira’s twin brother, Antonio Rogerio Nogueira, meets Mauricio Rua on the same card.

Fanns ett liiiiitet faktafel i artikeln också, haha:
Citat:
Struve returned this past December after a lengthy layoff due to a heart ailment, but he was knocked out by Alistair Overeem at UFC on FOX 13. Before that, he was knocked out by Mark Hunt at UFC on FUEL TV 8, which snapped a four-fight winning streak of stoppages. In that run, he submitted Pat Barry and Lavar Johnson and knocked out Herman and Stipe Miocic, picking up three bonuses in the process. The Swede will be fighting in Brazil for the first time in his career.
Citera
2015-05-25, 14:59
  #3
Medlem
Mx_1337s avatar
http://mmajunkie.com/2015/05/patrick...-190-in-brazil
Citat:
Ursprungligen postat av mmajunkie.com
A light-heavyweight bout between Patrick Cummins (7-2 MMA, 4-2 UFC) and Rafael Cavalcante (12-5 MMA, 1-2 UFC) is the latest addition to UFC 190.
Citat:
The latest UFC 190 card now includes:

Champ Ronda Rousey vs. Bethe Correia – for women’s bantamweight title
Antonio Rogerio Nogueira vs. Mauricio Rua
Antonio Rodrigo Nogueira vs. Stefan Struve
Rafael Cavalcante vs. Patrick Cummins
Soa Palelei vs. Antonio Silva
Bigfoot vs Palelei, känns ju inte direkt som om Bigfoot's haka, post-TRT, kommer överleva det heller.
Citera
2015-05-25, 17:04
  #4
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Bigfoot vs Palelei, känns ju inte direkt som om Bigfoot's haka, post-TRT, kommer överleva det heller.
Palelei känns som en riktigt bra matchup för Bigfoot dock, de kanske har hittat någon som är lika långsam som han.
Citera
2015-05-25, 17:20
  #5
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Palelei känns som en riktigt bra matchup för Bigfoot dock, de kanske har hittat någon som är lika långsam som han.
Kanske, vi får se!
Hade gärna sett en rematch mellan Hunt och Bigfoot. De har ändå ett ganska liknande facit sen deras draw. Tyckte Hunt borde fått det domslutet, hade inte Bigfoots testo-nivåer varit skyrocking hade han dessutom förmodligen blivit knockad.

Iallafall, mycket från de tyngre viktklasserna bokade hittills, stor avslutsgaranti.
Citera
2015-05-25, 19:42
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Kanske, vi får se!
Hade gärna sett en rematch mellan Hunt och Bigfoot. De har ändå ett ganska liknande facit sen deras draw. Tyckte Hunt borde fått det domslutet, hade inte Bigfoots testo-nivåer varit skyrocking hade han dessutom förmodligen blivit knockad.

Iallafall, mycket från de tyngre viktklasserna bokade hittills, stor avslutsgaranti.
Om man utgår från Bigfoots senaste fighter kan man utan tvekan dra slutsatsen att hans haka har försvunnit, han kan inte ta i närheten av lika mycket stryk som han gjorde tidigare. Hunt skulle idag avsluta honom utan problem i första ronden. Det är synd, för jag hade också hemskt gärna velat se Hunt vs Bigfoot 2.
Citera
2015-05-25, 20:04
  #7
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamie_L
Om man utgår från Bigfoots senaste fighter kan man utan tvekan dra slutsatsen att hans haka har försvunnit, han kan inte ta i närheten av lika mycket stryk som han gjorde tidigare. Hunt skulle idag avsluta honom utan problem i första ronden. Det är synd, för jag hade också hemskt gärna velat se Hunt vs Bigfoot 2.
Både Hunt och Bigfoot har ju sett bedrövliga ut på senare tid. De båda är slut enligt mig. Bara idioter som rankar Hunt högt fortfarande trots att hans record i sina 5 senaste är 1-3-1.
Citera
2015-05-25, 20:37
  #8
Medlem
Moffegrevs avatar
Vilket skämt till division damernas bantamvikt är. Beetch (ja, det uttalas faktiskt så )kommer smaka armbar eller tko i första ronden. Ger henne inte ens en punchers chance i den här fighten. Tror Ronda är bättre på exakt alla områden.
Citera
2015-05-27, 13:43
  #9
Medlem
withnonames avatar
Bigfoot aka."Glass Joe" (Nintentos Punch out första motståndaren) står utan tvekan för den största dropp jag någonsin sett.Där kan man snacka om djupdyk.Han hör inte hemma i UFC längre och jag tror inte han skulle klara sig särskilt bra i de andra fighting organisationerna heller.Tråkigt eftersom man gillar honom.Han har glaskäke numera.
Citera
2015-05-27, 16:44
  #10
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Bigfoot aka."Glass Joe" (Nintentos Punch out första motståndaren) står utan tvekan för den största dropp jag någonsin sett.Där kan man snacka om djupdyk.Han hör inte hemma i UFC längre och jag tror inte han skulle klara sig särskilt bra i de andra fighting organisationerna heller.Tråkigt eftersom man gillar honom.Han har glaskäke numera.
Pff, han red bara på en enorm våg av flyt innan. Senaste vinsten han såg bra ut var mot Fedor. Fluke wins mot Overeem och Browne. Det var ett jävla under att han inte blev knockad av Hunt då det är jävligt klart att han är sjukt långsam och har blivit knockad av i princip alla andra som haft snabbare händer än han.

Om du är intresserad kan du kolla på mina posts här, så ser du mig totalsåga honom redan innan han åkte på sin "dropp". Han var aldrig bra från första början, han var bara en rejäl overachiever.
Citera
2015-05-27, 17:26
  #11
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Pff, han red bara på en enorm våg av flyt innan. Senaste vinsten han såg bra ut var mot Fedor. Fluke wins mot Overeem och Browne. Det var ett jävla under att han inte blev knockad av Hunt då det är jävligt klart att han är sjukt långsam och har blivit knockad av i princip alla andra som haft snabbare händer än han.

Om du är intresserad kan du kolla på mina posts här, så ser du mig totalsåga honom redan innan han åkte på sin "dropp". Han var aldrig bra från första början, han var bara en rejäl overachiever.
Jämför man matchen mot Hunt och de mot Arlovski och Mir från man ett bra facit på TRT (dessutom ordentligt höga nivåer mot Hunt) vs post-TRT.
Citera
2015-05-28, 14:12
  #12
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Jämför man matchen mot Hunt och de mot Arlovski och Mir från man ett bra facit på TRT (dessutom ordentligt höga nivåer mot Hunt) vs post-TRT.
Det är ju helt sjukt att anta att allt bara handlar om TRT däremot. Jag tror ingen av de fighters som gått på TRT varit rena efteråt, och alla av de stora namnen var definitivt redan på väg neråt innan TRT bannen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback