Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-19, 08:46
  #1
Medlem
Såg att en stor spelutställning kommer till Sverige i sommar.

"En prisbelönt internationell utställning från Australien med spel från 1970-talet till i dag. Prova på över 100 spel, lär känna fler än 35 designers genom digitala djupintervjuer och följ spelens historia. Upplev spelvärlden med familjen, vänner och gamers."

"Halmstad är den femte värdstaden för utställningen. Tidigare har den visats i Sydney, Melbourne, Wellington och Edinburgh. Nästa anhalt efter Halmstad Arena är USA. Missa inte chansen att se den prisbelönta utställningen på hemmaplan. Utställningen är uppdelad i tre delar utefter spelutvecklingens historia: Arcade Heroes, Game Changers och Indies."

Värt att besöka tro?
Citera
2015-07-08, 20:23
  #2
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GamerLimp
Såg att en stor spelutställning kommer till Sverige i sommar.

"En prisbelönt internationell utställning från Australien med spel från 1970-talet till i dag. Prova på över 100 spel, lär känna fler än 35 designers genom digitala djupintervjuer och följ spelens historia. Upplev spelvärlden med familjen, vänner och gamers."

"Halmstad är den femte värdstaden för utställningen. Tidigare har den visats i Sydney, Melbourne, Wellington och Edinburgh. Nästa anhalt efter Halmstad Arena är USA. Missa inte chansen att se den prisbelönta utställningen på hemmaplan. Utställningen är uppdelad i tre delar utefter spelutvecklingens historia: Arcade Heroes, Game Changers och Indies."

Värt att besöka tro?

Var där idag och lämnade lite lätt besviken. Tyckte det var alldeles för lite fokus på informationen kring spelen/utvecklarna och för mycket på att spela. Det var rätt mörkt i lokalen så det var ganska ansträngande att läsa de få informationsplancherna som satt uppe. Arkaddelen får ett stort plus, med titlar som astroid/donkey kong invaders m.m. Jag är personligen inget stort fan av den spelformen så det var inte mycket för mig.

Game changers var väl det jag hade högst förhoppningar om, men tyvärr tycker jag bara plattform,racing, pussel, sport och fightning-spel gör sig bra som prova på spel. Blizzards avdelning hade diablo 3 (till konsol), wc3 och sc. Inte precis spel som gör sig bra när man har begränsad speltid. Hade gärna sett rock n roll racing och lost vikings och en informationshörna för de andra spelen! Sen fans ju självklart klassiker som zelda, mario och sonic, men de har jag redan spenderat för många timmar på att orka testa somdär.

Fans lite rpg/strategi/peka-klicka-spel som ultima, sim city, sims, last day of the tentacle vilka inte jag tycker gör sig rätt när man bara kan testa i några minuter.

Game changers musikdelen skippade jag helt då det inte intresserar för fem öre. Indies var dock riktigt trevligt. Fastnade tyvärr vid bride så det tog större delen utav min vistelse.

Tl:dr gillar ni spela, framförallt arkad, besök! Vill ni ha mer info om spelets utveckling, ladda ner dokumentärer eller sök på internet. Kanske blir ett besök till från min del i sommar!
Citera
2015-07-08, 20:26
  #3
Moderator
^Eazs avatar
Spel: allmänt --> Spelrelaterat
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback