Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-19, 08:14
  #1
Medlem
mrtowlies avatar
Ska börja repa lite med ett band, jag kör keyboards. Jag är osäker på den enklaste uppsättningen för replokalen! Jag har ett midi-keyboard som jag kör via en stationär mac och logic pro hemma.

Är det görligt att koppla in mitt midi keyboard i min ipad o köra hörlursutgången till en keyboardförstärkare? Jag villl hålla detta enkelt o billigt då det verkligen bara är "for fun".

Vilken är den bästa appen för att få tillgång till sjyssta ljud (främst olika orglar och pianon), garageband? Finns det någon app om man endast vill spela och inte nödvändigtvis producera?

Någon som spelar keys i band med midi?
__________________
Senast redigerad av mrtowlie 2015-03-19 kl. 08:17.
Citera
2015-03-19, 18:46
  #2
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Ska börja repa lite med ett band, jag kör keyboards. Jag är osäker på den enklaste uppsättningen för replokalen! Jag har ett midi-keyboard som jag kör via en stationär mac och logic pro hemma.

Är det görligt att koppla in mitt midi keyboard i min ipad o köra hörlursutgången till en keyboardförstärkare? Jag villl hålla detta enkelt o billigt då det verkligen bara är "for fun".

Vilken är den bästa appen för att få tillgång till sjyssta ljud (främst olika orglar och pianon), garageband? Finns det någon app om man endast vill spela och inte nödvändigtvis producera?

Någon som spelar keys i band med midi?

Du kan koppla midi keyboard till Ipad. det finns dedikerade midiinterface för Ipad, har din keyboard usb går det att koppla via camera connector. Nackdelen är att batteriet laddas ur med dessa. IK multimedia kommer släppa powerbridge som låter dig koppla ihop keyboard och Ipad samtidigt som som paden laddas.

Var noga med volymen på hörlursutgången den är lätt att överstyra.

IK multimedia gör Sample tank för IOS och har också igrand och ielectric piano som jag tycker är bra. Korg har en keyboard app som jag inte testat, men korg är duktiga. Finns några orgelappar som är bra.

Vill du ha mer åt synth finns många, Casio cz, Arturia, Moog mm.
Citera
2015-03-19, 18:51
  #3
Medlem
mrtowlies avatar
Ok - tackar för tipsen! Batteriurladdningen är helt klart ett problem. Överväger att tjacka en begagnad macbook så man kan köra MainStage och ladda samtidigt, men även där blir det ju hörlursutgången till förstärkaren, men om det funkar fint så är det ju inga problem!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback